Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeävätkö ja peittelevätkö yksinäiset tilannettaan?

Vierailija
08.12.2012 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin asun "yksin" lasten kanssa mutta haluan tehdä niin. Kukaan ei ihmettele.

Vierailija
2/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan, kun en tiedä tuttavien parisuhdeesta yhtäkään, jossa olisi jotain kadehdittavaa aina parin vuoden yhteiselon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitan esittää kiireistä

Vierailija
4/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut eron jälkeen todella yksinäinen, kaverit puuhailevat perheensä kanssa. Olen viettänyt joitakin juhlapyhiä yksin, enkä ole kehdannut sitä sanoa kellekään, tai olen sitten vähätellyt koko tilannetta tyyliin "ei se vappu nyt mulle niin tärkeä oo muutenkaan koskaan ollut". Onneksi omat vanhemmat ovat elossa ja välit hyvät, menen jouluksi heille. Nytkin istun koneella ja surffailen täällä, jotta ei olisi niin yksinäistä.

Vierailija
5/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua liikkua entisten kaveriperheiden parissa yksin ilman miestäni, hävettää.

Vierailija
6/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä muuten hävettää? Mua ei enää edes kutsuta mihinkään nyt kun olen pariton.

Vierailija
7/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monelle yksinäisyys on asia, jota ei halua eikä edes kannata muille paljastaa. Syytä ei tarvinne pohtia - koska se on negatiivinen, ei-haluttu ominaisuus, kaukana nykyajan sosiaalisesta ja verkostoituneesta ihanteesta. Vai mitä mielikuvia, esimerkkejä ja stereotypioita tulee mieleen siitä joku on aina yksin? Säälittävä, outo, hullu, vaarallinen? Niinpä niin.

Vierailija
8/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut eron jälkeen todella yksinäinen, kaverit puuhailevat perheensä kanssa. Olen viettänyt joitakin juhlapyhiä yksin, enkä ole kehdannut sitä sanoa kellekään, tai olen sitten vähätellyt koko tilannetta tyyliin "ei se vappu nyt mulle niin tärkeä oo muutenkaan koskaan ollut". Onneksi omat vanhemmat ovat elossa ja välit hyvät, menen jouluksi heille. Nytkin istun koneella ja surffailen täällä, jotta ei olisi niin yksinäistä.

Jos mulla olisi ystävä, jonka tietäisin viettävän esim. joulua yksin vasten tahtoaan, kutsuisin meille. Jos en tiedä, että toisella on yksinäinen joulu, en voi ymmärtää kutsua.

Suunsa kannattaa siis avata. Kurjalta tuntuisi, että ystävä istuisi yksinäisenä kotonaan vain siksi, ettei kehtaa avata suutaan.

Vierailija
9/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutaman kerran sen sanonut, että mulla ei nyt ole mitään ohjelmaa tiedossa juhlapyhäksi ja että surettaa olla yksin kotona. Hirveen monta kertaa ei viitsi itseään asettaa noin haavoittuvaiseksi jos saa pakit. Ja jostain joulusta mä en edes koskaan ajattelisi, että perheelliset kutsuisivat kotiinsa, joulu on kuitenkin perhejuhla. Olen kuitenkin hirmuisen pettynyt kavereihin, jotka kertovat että heillä juhlitaan isommalla jengillä esim. vappuna ja tietävät että olen yksin, mutta eivät silti kutsu mukaan. En missään tapauksessa halua olla se surkea yksinäinen valittaja, eihän sellaista kukaan ikinä haluaisi kutsua mihinkään. Siksi olen päättänyt, etten tuo enää asiaa esiin. Parillisena kyllä kelpasin mukaan.

Vierailija
10/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hupsista

Vierailija
11/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä muuten hävettää? Mua ei enää edes kutsuta mihinkään nyt kun olen pariton.

Vierailija
12/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, en peittele. Aina kun mahdollista, tuon julki sen että "hei! minä olen yksinäinen."

Itse asiassa hieman naurattaa nuo parilliset :) Ette sitten osaa olla hetkeäkään yksin? Jos kumppani jättää niin sitten rynnätään lekurille hakemaan mielialalääkitystä?

Joo tervettä...

Vierailija
13/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen en ymmärtänyt hävetä, vaan saatoin esim. pomolle joka muuten vaan kyseli joulunvietosta sanoa, että yksin vietin ihan kotosalla jouluni, tai oikeastaan en juhli joulua vaan se on mulle pelkkiä lisävapaapäiviä. Mutta olen huomannut etät ihmiset jotenkin järkyttyy ja alkaa vierastaa minua kun tajuavat että olen yksinäinen ja että en edes vietä pyhiä kansallisia perhejuhlapyhiä muiden kanssa, joten yleensä valehtelen nykyisin vähän vieraammille olleeni esim. pyhät vanhemmillani.

Vierailija
14/14 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en toisista ihmisistä ajattele tällä tavalla, niin itsestäni kyllä, että olen yksinäinen koska olen niin ruma ja tylsä, ettei kukaan halua seurassani olla. Ja tuntuu nololta jos joutuu tavallaan myöntämään sen ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi