2. luokkalainen halua facebookiin
Kuulemma heidän luokkalaisia on siellä jo. Oletteko tuon ikäisille jo antaneet luvan olla facessa?
Kommentit (12)
Just näitä mammoja, jotka ei ajattele omilla aivoillaan, eikä uskalla olla se aikuinen talossa, vaan täytyy kysellä täältä, että mitä muut tekee. Mitä väliä sillä on mitä muut tekee, jos se on kiellettyä alla 13v?
sen ikäinen ei välttämättä ymmärrä millaisia kuvia ja juttuja sinne voi laittaa, eikä osaa ehkä suojautua häiriköiltä. FB voi olla myös kiusaamiskanava tuonikäisille. Vie myös turhaan aikaa lapselta jolla pitää olla muita harrastuksia ja kavereita tavataan kasvotusten leikkien merkeissä. Yläasteikäiselle vasta.
ja olen päästänyt poikani sinne vasta yläasteikäisenä.
juuri kuuntelin koulussa esitystä että 1-5 lluoklaiset ovat vielä peli-ikäisiä ja vasta 5-6 luokkalisilla alkaa netin sosiaalinen puoli kiinnostaa.
Kyllä sinne nettiin vielä kerkeää myöhemminkin.
Mielenkiinnosta kyselen. Kavereiden 10 vuotiaita on siellä, itse en aio vielä kakkos-luokkalaista sinne päästää.
t.ap
10v:n kanssa tein hänelle profiilin, jossa saa pitää kaverina kolmea parasta kaveriaan ja minua, ei saa ottaa lisää kavereita ja minulla on tunnukset ja lupa käydä profiilissa koska vain.
On lempinimellä eikä ole lupa ladata omia kuvia. Minä sääsin suojaukset niin, ettei profiili edes löydy nimellä hakemalla.
Arvelin kyllä kovasti, mutta noilla parhailla kavereilla oli kaikilla profiilit ja ottivat yhteyttä ja pelasivat facebookin kautta yhdessä, joten pitkin hampain taivuin tällaiseen ratkaisuusn. Sitten kun täyttää 13v saa tehdä profiilin omalla nimellään, mutta silloinkin vielä kaikki kaverivalinnat ja turvasäädöt menevät minun kauttani.
Nettikiusaaminen ja pedofiilit ovat ihan oikea ongelma netissä.
Ihan eniten toivoo omaa hevosta! Arvaa saako?
Ja ei, ei todellakaan saa omaa fb. tunnusta. Sitä ei ole myöskään yhdelläkään hänen kavereistaan.
Mielenkiinnosta kyselen. Kavereiden 10 vuotiaita on siellä, itse en aio vielä kakkos-luokkalaista sinne päästää.
t.ap
koska aikuisellakin on tekemistä sen virusten, haittaohjelmien, yksityisyysasetusten ja suojausten kanssa. MOni haksahtaa soveluksiin ja kilpailuihin, joiden tarkoitus on enemmänkin tonkia tietoja kuin olla ilmaista viihdettä. Ei ole missään nimessä lasten foorumi.
Ei se ole niin justiinsa numeroihin tuijottamista. Kerrot vain selkeästi että mitä siellä ei kannata julkaista ja sitten annat vain olla. Ei lasten tunnukset teille kuulu, ettehän lue niiden päiväkirjojakaan, toivottavasti.
se ikäraja on palveluntarjoajan sanelema, ei lakiin kirjoitettu. FB on ihan turvallinen, kunhan lapsi ei hyväksy keitä tahansa kavereikseen.
Mielenkiinnosta kyselen. Kavereiden 10 vuotiaita on siellä, itse en aio vielä kakkos-luokkalaista sinne päästää. t.ap
koska aikuisellakin on tekemistä sen virusten, haittaohjelmien, yksityisyysasetusten ja suojausten kanssa. MOni haksahtaa soveluksiin ja kilpailuihin, joiden tarkoitus on enemmänkin tonkia tietoja kuin olla ilmaista viihdettä. Ei ole missään nimessä lasten foorumi.
Ei sieltä viruksia saa, jos ei tyhmyyttää klikkaile mitä tahansa, joku photobucket tai google on yhtä vaarallisia.
Ikäraja on 13.