Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ehkäisyongelma! ov

Vierailija
08.12.2012 |

Mulla on siis rasittava ongelma: sopivaa ehkäisyä ei löydy. Hormonit tekee 'hulluksi' ja haluttomaksi ja mies väittää että kuparikierukka tuntui terävältä yhdynnässä.

Olen nyt ollut kaksi kierrosta ehkäisyrenkaalla (nuvaring), alkuun tuli masentuneisuutta mikä on onneksi mennyt ohi, mutta sitten seurasi lähes täysi haluttomuus mikä ei toistaiseksi ole mennyt ohi. Haluaisin ottaa kuparikierukan uudelleen (edellinen tuli viime kesänä kuukupin kanssa ulos...) mutta mies vastustaa, koska se kuulemma tuntui seksin aikana kivuliaalta.

Olen nyt tässä miettinyt, josko se kierukka oli väärin asennettu (jäänyt osaksi kanavaan)? Toisaalta superrunsaat kuukautiset mistä kierukan kanssa sai kärsiä eivät myöskään houkuttele.

Suuret kiitokset, jos kellään olisi antaa vinkkiä mitä ehkäisyä kannattaisi kokeilla. Kondomiin ei tosiaan haluttaisi palata.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä saat neuvoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei, joten mies kävi vasektomiassa. Loistava ratkaisu meille.

Vierailija
5/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan poiston jälkeen halut palasivat ennalleen, vuosien takaiseen tilaan! Kuparikierukka ei käy, koska aiheuttaa kovia kipuja ja niin runsasta vuotoa, että on kerran valunut jopa kohdunkaulaan.

Mies olisi periaatteessa "melkein" valmis vasektomiaan, mutta arastelee sen psyykkistä vaikutusta. Vaikka järjellä tietääkin, että mieskunto ei siitä muutu, niin henkisesti asia tuntuu "kastraatiolta". Ymmärrän kyllä häntä.

Menen siis itse sterilisaatioon, koska olen muutenkin menossa vatsan alueen leikkaukseen.

Vierailija
6/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vasektomia ei ole vaihtoehto.

Onko kellään kokemusta implantista? Aiheuttaako samalla tavalla haluttomuutta ja mielialahullunmyllyä? Jotenkin oletin, että ehkäisyrengas olisi ollut ihan ok vaihtoehto, kun hormonia erittyy tasaisesti, mutta ei :(

-ap

Vierailija
7/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut minipillereitä.

Nexplanonin on ilmoitettu aiheuttavan vähemmän haittavaikutuksia kuin Implanonin.

Vierailija
8/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut minipillereitä.

Nexplanonin on ilmoitettu aiheuttavan vähemmän haittavaikutuksia kuin Implanonin.

Ajattelin käyttää ehkäisyrengasta nyt vielä ainakin pari kk ja katsoa josko haluttomuus menisi ohi (masennus ja ahdistuneisuus katosi reilu viikko takaperin). Pitää kokeilla niitä minipilleireitä jos tämä ei parane.

Kapselista kuulisin vielä mielellään kokemuksia!

Vierailija
9/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jollain muulla voi olla iha päin vastaisia.

Voin kertoa sen että minulla on jo neljäs menossa.

2Implanonia, sitten tuli lapsi, neljäs Implanon joka vaihdettiin Nexplanoniin.

Vuotoa oli miten sattuu ekojen aikana, vähän kuitenkin ja kivuttomammin ja lapsen jälkeen laitetun kapselin jälkeen pari kertaa vuodessa vain.

Minulle ei sovi luomuhormoonit, muutun hirviöksi ja muutenkin elämä on täyttä paskaa 1,5viikkoa kuukaudessa joten kapseli oli minulle helpotus monin tavoin, varsinkin mielialallisesti.

Seksi kiinnostaa kuten ennenkin, tietty on välillä haluttomampiakin kausia mutta kyllä se alkaa kiinnostaa, kun antaa miehen hetken aikaa houkutella.

Vierailija
10/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoa oli miten sattuu ekojen aikana, vähän kuitenkin ja kivuttomammin ja lapsen jälkeen laitetun kapselin jälkeen pari kertaa vuodessa vain.

Minulle ei sovi luomuhormoonit, muutun hirviöksi ja muutenkin elämä on täyttä paskaa 1,5viikkoa kuukaudessa joten kapseli oli minulle helpotus monin tavoin, varsinkin mielialallisesti.

Seksi kiinnostaa kuten ennenkin, tietty on välillä haluttomampiakin kausia mutta kyllä se alkaa kiinnostaa, kun antaa miehen hetken aikaa houkutella.

Millä tavalla implantin hormoni eroaa 'luomuhormonista'? (juu, tiedän, av ei ole google, olen vain ollut aina siinä luulossa että noissa on kaikissa samaa hormonia, vain paketti on erilainen!).

Mulla on haluttomuus tällä hetkellä sellaista, että edes seksin aikana en sitä haluaisi (vaikka tuntuu hyvältä!)

Vierailija
11/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla implantin hormoni eroaa 'luomuhormonista'? (juu, tiedän, av ei ole google, olen vain ollut aina siinä luulossa että noissa on kaikissa samaa hormonia, vain paketti on erilainen!).

Mulla on haluttomuus tällä hetkellä sellaista, että edes seksin aikana en sitä haluaisi (vaikka tuntuu hyvältä!)

ilman mitään pillereitä :)

Minipillereissä on vain yhtä hormonia kun e-pillereissä on kahta. Kapselissa on samankaltaista kuin minipillereissä ja ilmeisesti myös kierrukassa?

Vierailija
12/12 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taidanpa tehdä nyt niin, että menen tammikuussa lääkäriin ja kokeilen niitä minipillereitä ja jos ne toimivat, niin otan sen implantaatin.

Kiitos vastauksista!

-ap