Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on niin vaikeaa tervehtiä naapureita?

Vierailija
08.12.2012 |

Rivitaloyhtiössämme asuu yksi ihminen, joka ei tervehdi koskaan, vaikka häntä tervehtisi, kääntää päänsä pois. Muiden naapureiden kanssa jutellaan niitä näitä. Ymmärrän toki, että kaikki eivät halua olla seurallisia, mutta mikä siinä tervehtimisessä on niin vaikeaa, kun kuitenkin tavataan lähes päivittäin.

Mitä tekisit tällaisessa tilanteessa, jatkaisitko itse sitkeästi tervehtimistä, vai luopuisitko suosiolla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen on osoittanut, ettei halua tervehtiä. Voihan sitä olla vaikka sosiaalisten tilanteiden pelkoa tai ties mitä taustalla.

Vierailija
2/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on töissä todella käytösvajakki nuori miespuolinen kollega, joka kääntää päänsä pois kun sitä tervehtii. Se on niin törkeää, että kerran sain tarpeekseni ja huomenen sanottuani ja taas pään käännön palkakseni saatuani mutisin perään vitun idiootti... näin kun se vilkaisi perään hämmästyneenä, koska olen peri normaali toimistontäti, jolta ei moista todellakaan odottaisi :D Ei, ei kaduta. Niin monta kertaa yritin olla kohtelias että sitten riitti. Nykyään kohtelen häntä kuin ilmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli ennen eläkkeelle pääsyään iso pomo valtiolla. Hän antoi kerran varoituksen yhdelle alaiselleen tervehtimättömyydestään. Tervehtiminen kuuluu toimiston hyviin käytöstapoihin. Sen jälkeen se tervehti.

Vierailija
4/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on jo aivan selväksi tehnyt, ettei halua olla kontaktissa naapureittensa kanssa.

Itse olen lopettanut myös lapseni päiväkotikavereitten vanhempien tervehtimisen, kun se näyttää olevan "tämän kunnan tapa". Vaikka lapsia haetaan samaan aikaan, suurin osa vanhemmista yrittää viimeiseen vetoon karttaa katsekontaktia. Röyhkeimmät eivät vastaa mitään, vaikka heitä tervehtii. Aivan kuin olisimme ilmaa toisillemme...

Vierailija
5/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ottaa sen kumminkin v-uiluna hänen mielenterveydestään ja haastaa kunnianloukkauksesta käräjille.

Vierailija
6/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitähän te mammat ette koskaan tajua.

Vierailija
7/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitähän te mammat ette koskaan tajua.

Vierailija
8/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen tehnytkin. En nykyään enää tervehdi naapureitani (paitsi jos he tervehtivät ensin) koska näköjään se ei ole tapana kerrostalossa kaupungissa. En halua vaivata ketään ja vielä vähemmän tulla leimatuksi hulluksi.

Vierailija
9/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sen on sitten odottaa sulta mitään mukavaa kohtelua, jos se haluaa tukea esim jollekin mielipiteelleen teidän yhtiön tilanteesta joskus.

Ei se kanssakäyminen ole luontevaa silloin, kun yksi on kontaktissa vaan kun sille itselle sopii. Tuo on just sellainen mätä omena, joka pilaa koko korillisen omenoita.

En ymmärrä tervehtimättömyyttä ollenkaan. Niillä on varmaan joku estynyt persoonallisuushäiriö tai joku muu mielenterveysongelma. Ehkä se "tietää" että sä tunget joka yö johdon sen oven postilaatikosta ja yrität kaasuttaa sen kuoliaaksi. Eli sillä on paranoidisia luuloja ja ei siksi tervehdi vihollistaan.

Vierailija
10/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sen on sitten odottaa sulta mitään mukavaa kohtelua, jos se haluaa tukea esim jollekin mielipiteelleen teidän yhtiön tilanteesta joskus. Ei se kanssakäyminen ole luontevaa silloin, kun yksi on kontaktissa vaan kun sille itselle sopii. Tuo on just sellainen mätä omena, joka pilaa koko korillisen omenoita. En ymmärrä tervehtimättömyyttä ollenkaan. Niillä on varmaan joku estynyt persoonallisuushäiriö tai joku muu mielenterveysongelma. Ehkä se "tietää" että sä tunget joka yö johdon sen oven postilaatikosta ja yrität kaasuttaa sen kuoliaaksi. Eli sillä on paranoidisia luuloja ja ei siksi tervehdi vihollistaan.

Vierailija
11/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se saa muutkin naapurit olemaan epäkohteliaampia toisilleen.

Jos taas talossa asuu joku ilopilleri, niin se saa naapurit olemaan ystävällisempiä toisilleen. Näinhän se menee. Ilmapiiri huononee huoosta käytöksestä helposti koko yhtiössä tai paranee, kun joku levittää iloista sanomaa.

Vierailija
12/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se saa muutkin naapurit olemaan epäkohteliaampia toisilleen. Jos taas talossa asuu joku ilopilleri, niin se saa naapurit olemaan ystävällisempiä toisilleen. Näinhän se menee. Ilmapiiri huononee huoosta käytöksestä helposti koko yhtiössä tai paranee, kun joku levittää iloista sanomaa.

Mä ainakin heitän pilaantuneen pois ja syön loput. Ei ole koskaan ollut muut pilalla.

Vierailija
13/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarttuu viereisiin omenoihin todella helposti. Meillä on vielä omenia verannalla korissa.

(Se omenista kirjoittanut.)

Vierailija
14/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei omenat seiso verannalla vaan sisällä ovat, eikä korissa vaan vadissa.

Mutta oletko todentanut, että se pilaantunut on se, mistä kaikki on lähtöisin? Voihan olla kysymys jostain muustakin.

Vierailija
15/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarttuu viereisiin omenoihin todella helposti. Meillä on vielä omenia verannalla korissa.

(Se omenista kirjoittanut.)

Kyllä on heikkoja omenia jos menevät noin massan mukana :D mainstream-omppuja/hipstereitä, pyh :D

Vierailija
16/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaiset natural prozac ihmiset ovat pahinta myrkkyä mille tahansa yhteisölle.

Että kaikkien pitäisi olla koko ajan iloisia (vaikka yhtään mitään aihetta ei ole) ja olla niin helvetin sosiaalisia koko ajan.

Nämä ovat juuri niitä ihmisiä joiden ansiosta yt-neuvotteluja käydään.

Uskokaa jo, kaikilla ei ole asiat aina hyvin, ja elämästä voi nauttia muutenkin kuin naapureita tervehtimällä.

Vierailija
17/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaa esim. liikuntaa (on tullut usein lenkillä vastaan, tervehtimättä tietenkin...), ystäviä käy usein kylässä ja miesystäväkin taitaa olla. Jotenkin kummallista, ettei naapureille luimistelee eikä voi edes nyökätä pihalla...

ap

Vierailija
18/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa lapseni kerran kovaan ääneen ihmetteli että miksi naapurin tyttö ei "huomaa". Sanoin vielä kovemmalla äänellä että joistain on vaan mukavampi luimistella tervehtimättä ohi, minkäs sille mahtaa.

Siinä perheessä vain äiti tervehtii joskus. Isä on nii huvittava että kääntyy välillä pois, kiihdyttää askeliaan tms ettei kohdattais. Kertoo siis siitä että itselleenkin tervehtimättömyys on vaivaannuttavaa.

Olisihan siitä hyötyä että käyttäytyisi kuin aikuinen. Kerran heidän auton ikkuna oli jäänyt auki. Enpä viitsinyt käydä kertomassa vaikka illalla satoi aika rajusti. Olisi ollut hieman kiusallista jos se höhlä ukko olis avannut oven ja luimistellut vaivaantuneena.

Idiootit.

Vierailija
19/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä voi sietää näitä "Suomessa sitä, Suomessa tätä"-ajatuksia, mutta nyt kyllä syyllistyn niihin itsekin. Tuntuu ihan uskomattomalta, että täällä aletaan heti etsiä ymmärtäväisesti diagnoosia sille, ettei joku tervehdi. Että on sillä varmasti sosiaalisten tilanteiden pelko. Voi hyvin olla, mutta tervehtimättömyys ei sitä paranna. Tervehtimättömyys on huonoa käytöstä, ei sitä diagnoosit mihinkään muuta.

Enkä ole ymmärtämätön mielenterveyshäiriöitä kohtaan, koska olen itsekin kärsinyt yhdestä hulludesta vuosia ja hoidossakin ollut. Mutta asioiden vältteleminen ei kyllä ole ratkaisu.

Vierailija
20/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei vaan yksinkertaisesti halua tutustua naapureihin. Tervehtimällä naapurin mammoja alkaisivat he seuraavaksi ihmetellä, kun hän ei koskaan jää keskustelemaan ja setvimään muiden naapureiden asioita jne... itse olen asunut tuollaisessa rivitaloyhtiössä, jossa kytättiin naapureiden tekemiset ja juoruttiin ketä siellä kävi kylässä. (Hyvin sinäkin olet ap.. naapurisi menemisiä ja vieraita kytännyt). Päätin muutaessani, etten ole uusien naapureiden kanssa missään tekemisissä ja niin olen elänyt rauhassa viimeiset kolme vuotta. Eikä minua kiinnosta pätkääkään mitä he ajattelevat puhumattomuudestani. Sosiaalinen olen, mutta naapureita en edes hyvänpäivän tutuiksi halua.