Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petos, luottamus ja oikein tekeminen

Vierailija
08.12.2012 |

Tein rumasti ja selasin puolisoni kännykän läpi, sillä kaikki merkit viittasivat siihen että hän on joissain asioissa toiminut kuin sinkkumies.

Kännykästä selvisi, että mies oli luonut profiilit ainakin kahdelle eri deittisivustolle aiemmin tänä vuonna (jo useita kuukausia sitten) ja että hän oli myös pitänyt yhteyttä viestein ja soitoin naisiin, jotka oli sivustoilla tavannut. Otin myös itse yhteyttä kahteen naiseen ja keskustelin heidän kanssaan. Tapailuja ei tietääkseni ole. Viime aikoina aktiivista toimintaa ei näyttänyt olevan.

Tiedän, että tein väärin. En voinut itselleni mitään, epäluottamus kasvoi liian suureksi, ja kokemuksesta tiesin että mies kieltäisi aivan kaiken. Eli kuinka väärin tein? Kumpi on suurempi synti, viestintäsalaisuuden rikkominen vai puolison selän takana puuhastelu vapaata miestä esittäen? En osaa oikein itse sanoa, mitä mieltä olen, vaikka tiedänkin että edellinen on rikos.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin toivonut keskustelua aiheesta, mutta ehkä se olikin ihan huono.

-ap

Vierailija
2/6 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntisi syyllisyyttä puolisoni kännykän selaamisesta jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä. Miehesi on toiminut väärin. Ainakaan itse en sulattaisi tuollaista toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintäsalaisuuden rikkominen taitaa olla rike (rikos?), siitä voi jotain päätellä.

Vierailija
4/6 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämän kännykkää ei saa "ratsata", niin mielestäni pettäminen/selän takana puuhastelu on paljon suurempi vääryys.

Olen nähnyt pettämisen aiheuttaneen todella suuria tragedioita, henkisiä luhistumisia ja perheiden hajoamisia. Se ON iso juttu. En ihan ymmärrä puolisoita, jotka nostavat kauhean haloon omasta kännykästään paljastuneen salasuhteen johdosta.

Vierailija
5/6 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun rikkeesi on pisara meressä verrattuna miehen petturuuteen!

Vierailija
6/6 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut miehelleni tiedoistani mitään, ainakaan vielä.

Näiden asioiden selvittyä olin tietysti perhanan vihainen, mutta minulla on ollut myös tosi ristiriitainen olo. Meillä on ollut suoraan sanottuna aivan karsea vuosi (olimme keväällä ja kesällä eron partaalla; aloimme pelastaa liittoamme tänä talvena, ja asiat ovat onneksi alkaneet kehittyä parempaan suuntaan) eivätkä nämä mieheni tekoset toisaalta ole kauhean tuoreita.

En yritä puolustella häntä, tiedän että hän teki hirveän väärin minua kohtaan. Yritän vain ymmärtää hänen motiivejaan, vaikka tiedostankin täysin, että aikuinen ihminen tekee itse lopulliset valintansa - ja mieheni valinta vaikeassa elämäntilanteessa oli näperrellä hieman deittisivustoilla.

Voi olla, että otan asian esille sitten kun nämä jäljet ovat hieman jäähtyneet ja olemme tekemässä seuraavia suuria liikkeitä elämässämme, esimerkiksi asunnon ostoa tai perheen perustamista tms. Saatan vain todeta hänelle, että tiedän niistä asioista, mitä hän on tehnyt, ja että ymmärtäähän hän, että sellaisiin virheisiin ei enää ole varaa.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi