Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies yrittää muuttaa minut kuolleen vaimonsa kaltaiseksi

Vierailija
08.12.2012 |

Olemme olleet yhdessä 2 vuotta, ja kuukausi sitten menimme kihloihin. Mies on kaikin puolin ihana ja minulle sopiva, meillä on samat arvot ja toiveet tulevaisuuden suhteen. Nyt vain olen pikkuhiljaa alkanut huomaamaan outoja yksityiskohtia hänen käytöksessään.

Suhteen alusta alkaen hän on ostanut minulle vaatteita. Sinänsä erikoista, koska miehet harvemmin viihtyvät vaatekaupoissa, mutta hän tulee usein kotiin esimerkiksi villapaidan tai farkkujen kanssa, kertoen löytäneensä ne ohikulkumatkalla jostain vaatekaupasta. No, ei siinä mitään, otin lahjat tyytyväisenä vastaan koska ne olivat useimmiten minulle sopivia ja hyvännäköisiäkin.

Kunnes toissapäivänä..

Siivosin talomme ullakkoa, asumme siis miehen omistamassa talossa, jonka hän on hankkinut 10v. sitten silloisen vaimonsa kanssa. Vaimo kuitenkin menehtyi auto-onnettomuudessa viisi vuotta sitten, tapasimme siis kolmisen vuotta onnettomuuden jälkeen.

Ullakon nurkassa on vanha lipasto, joka on aina ollut lukossa, mutta jostain syystä vetäisin kahvasta ja laatikko aukesikin..En edes tiedä miksi kokeilin onko se auki, koska mieheni on sanonut avaimen kadonneen eikä lipastossa pitäisi olla mitään. Katsoin kuitenkin laatikkoon ja siellä oli vanhoja valokuva-albumeja.

Aloin selata niitä ja ne sisälsivät kuvia mieheni ja hänen kuolleen vaimonsa lomista, juhlista.. Yhden kuvan kohdalla tuntui kuin jääkylmää vettä olisi valunut pitkin selkääni. Kuolleen vaimon päällä oli täsmälleen sama paitapusero, jonka olin saanut mieheltäni. Aloin selata kuvia eteenpäin, ja löysin tutunnäköisiä vaatteita toisen, kolmannen, neljännen..En ollut uskoa näkemääni! Tämä on järkyttävää! Siis mieheni on lahjoittanut minulle kuolleen vaimonsa vaatteita väittäen niiden olevan uusia! En ole osannut epäillä mitään, vaatteet olivat siistejä ja hintalapun puutteessakaan ei ollut mitään outoa koska nehän olivat lahjoja.

Olen nyt aika sekaisin. Miten tällaisen voi ottaa puheeksi?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa yhdessä elokuva Vertigo ja keskustelkaa sen tematiikasta.

Vierailija
42/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä tätä ketjua! :'DD Tahtoo lisää tuon omituisen kylän tapahtumia, äidin vinksahtaneita kirjeitä ja ap:n jäätäviä reaktioita! Mutta onko mies ilmoitellut itsestään tuolta reissultansa? Oletko, ap, onnistunut kuulostamaan normaalilta, vaikka jo tiedät enemmän kuin olisit koskaan halunnut tietääkään...? Onko varmaa, ettei hän sittenkin palaa sovittua aiemmin, varothan, ettei hän löydä sinua lukemasta kirjeitänsä... Siitä voi tulla vielä jännemmät käänteet! :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebecca on kirjoittanut Daphnie Du Maurier. ensimmäisen elokuvaversion teki Hitchcock.  mun lempikirja. mutta siinä aviomies ei rakastanut menehtynyttä ex vaimoaan. yritti kaiken määrin unohtaa hänet. katsokaa alkuperäinen elokuva tästä.

[quote author="Vierailija" time="08.12.2012 klo 13:45"]

Elementtejä Hitchcockin elokuvista Vertigo ja Rebecca, mutta ei vielä täysi juoni. Kertoo, ken tunnistaa paremmin!

[/quote]

Vierailija
44/54 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu

Päätin mielessäni kurkata nyytteihin kunhan appiukon ja miehen silmät olisivat jossain muualla. Ukko keitti meille kahvit jonka jälkeen hän ohjasi meidät talon yläkertaan, missä yöpyisimme vierailun ajan. Vintillä oli pölyistä ja sinnekin oli kasattu kaikkea epämääräistä tavaraa, erikoisimpana kasa hirven- ja peuransarvia, jäniksenkäpäliä roikkumassa rivissä ikkunan edessä ja kirjahyllyssä lasipurkeissa spriihin säilöttyjä sisäelimiä. Kaiken tämän keskellä oli parisänky jossa oli kukkakuvioiset lakanat.

Ilta alkoi olla jo melko pitkällä, joten mieheni sanoi isälleen että voisimme käydä vielä saunassa ja sitten vetäytyä vuoteeseen. Tämä sopi ukolle, sanoi menevänsä vielä hakkaamaan halkoja. Saunassa yritin udella mieheltä vähän enemmän hänen lapsuudestaan, mutta hän vastaili lyhyesti ja yritti selvästi vaihtaa puheenaihetta..päätin antaa aiheen toistaiseksi olla.

Vierailija
45/54 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu

Saunan jälkeen menimme vinttikamariin ja nussimme raivokkaasti eläinraatojen keskellä. Mies oli jotenkin aivan erilainen sängyssä kuin kotona, eläimellisempi.. nukahdimme molemmat melko nopeasti pitkän päivän ja elukkamaisen naimisen jälkeen.

Noin kolmen aikaan aamuyöstä havahduin hereille. Tajusin kauhukseni että appiukko oli sängyllämme ja työnteli hirvensarvea pillussani edestakaisin! Pomppasin pystyyn huutaen ja juoksin paniikissa portaat alas ja suoraan ulos. Missä automme on? Se ei ollut enää pihassa!

Vierailija
46/54 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan kertominen on aloitettu lähes 2v sitten ja ap edelleen jatkaa sen päivittämistä? Wooot.

Vierailija
47/54 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin tänään ullakolle, halusin selata viimeisen albumin loppuun ennenkuin mies huomaisi jättäneensä lipaston auki. Hän ilmeisesti käy säännöllisesti katsomassa kuvia, miksi muuten laatikko olisi yhtäkkiä auki?

No, selatessani viimeisiä sivuja, sieltä löytyi myös heidän vihkikuvansa. Kolmannen albumin viimeisellä sivulla se oli, mieheni ja hänen kuollut vaimonsa yllään medaljonki..joka minulla oli sillä hetkellä kaulassa. Koru alkoi yhtäkkiä tuntua ahdistavalta, lähes polttavalta, ja sydän hakaten revin se irti kaulastani ja paiskakin ullakon lattialle.

Medaljonki napsahti auki...Lukko ei ole yrityksistäni huolimatta aiemmin auennut.

Siirryin lähemmäksi sitä ja kohdistin taskulampun valokeilan kohti korua. Sen sisällä oli pieni hiustupsu ja kolme kokonaista, punaisella lakalla maalattua sormenkynttä.

Vierailija
48/54 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et onnistunut koukuttamaan ketään. Edes joku mehukas pala.

Vierailija
49/54 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ned Flanders seurusteli jonkun naisen kanssa ja yritti muuttaa tätä edesmenneen vaimonsa Mauden kaltaiseksi.

Vierailija
50/54 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa novelli-ideaasi nuoren voiman liittoon.

Vierailija
51/54 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin tänään ullakolle, halusin selata viimeisen albumin loppuun ennenkuin mies huomaisi jättäneensä lipaston auki. Hän ilmeisesti käy säännöllisesti katsomassa kuvia, miksi muuten laatikko olisi yhtäkkiä auki?

No, selatessani viimeisiä sivuja, sieltä löytyi myös heidän vihkikuvansa. Kolmannen albumin viimeisellä sivulla se oli, mieheni ja hänen kuollut vaimonsa yllään medaljonki..joka minulla oli sillä hetkellä kaulassa. Koru alkoi yhtäkkiä tuntua ahdistavalta, lähes polttavalta, ja sydän hakaten revin se irti kaulastani ja paiskakin ullakon lattialle.

Medaljonki napsahti auki...Lukko ei ole yrityksistäni huolimatta aiemmin auennut.

Siirryin lähemmäksi sitä ja kohdistin taskulampun valokeilan kohti korua. Sen sisällä oli pieni hiustupsu ja kolme kokonaista, punaisella lakalla maalattua sormenkynttä.

mainiota mainiota, pysy tässä tyylissä, odotan jatkoa *hieroo käsiään yhteen*

Vierailija
52/54 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan itku, just pääsi kunnolla lukemisen alkuun ja sit tyssäs......jatkoa, kiitos !!!!

Vierailija
53/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap???

Vierailija
54/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2012 klo 13:45"]

Elementtejä Hitchcockin elokuvista Vertigo ja Rebecca, mutta ei vielä täysi juoni. Kertoo, ken tunnistaa paremmin!

[/quote]

Mulle tuli kans Rebecca heti ekana mieleen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän