Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt oikeasti apua. Alkoholisti ja raskaana :( Mä

Vierailija
08.12.2012 |

menetin esikoisen tapaturmaisesti joitakin vuosia sitten, jonka jälkeen en ole oikein saanut otetta enää elämästä. Masennuin, ja valitettavasti myös alkoholisoiduin. Tällä hetkellä olen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä.

Mieheni on ihana, on jaksanut yrittää tukea mua eikä ole jättänyt, vaikka olen varmasti ollut ja olen kauhea kumppani ajoittain.

Ehkäisynä meillä on käytössä pillerit, jotka olen niellyt kellon tarkasti valehtelematta,koska lasta en ole halunnut missään nimessä tähän tilanteeseen. Lisäksi seksielämämme ei mun masennuksen takia muutenkaan todellakaan ole mitään kukoistavaa ollut = kertoja vähän.

Olen ihmetellyt, miksi edelliset kuukautiset jäi tulematta, vaikka yleensä tulevat sen pilleriliuskan valkoisten nappien kohdalla ihan ajallaan ja säännöllisesti. Mitään raskausoireita ei ole ollut, silti tein raskaustestin silloin, oli nega. Muutaman päivän kuluttua tein toisen testin, taas nega. No, popsin seuraavan pillerilaatan ja taaskaan ei kuukautisia. Lääkärini rauhoitteli, että stressistä vaan johtuu, hyvin epätodennäköistä, että oisin raskaana.Ei laittanut edes verikokeeseen lähetettä. No,tänä aamuna tein kuitenkin TAAS kotitestin, ja nyt siinä on selkeä plussa. Kaksi vahvaa viivaa. Itku tuli.

Lääkäriin tietysti olen menossa, mutta osaatteko kommentoida tiettyjä juttuja...

Kuinka pitkällä tämä raskaus nyt sitten mahdollisesti on?

Miksi ne yli kk:n takaiset testit näytti negaa?

Olenko jo "pilannut" tämän alkion käyttämällä sekä alkoholia (naisella suurkulutuksen ylittävän rajan joka viikko), masennuslääkitytsä että e-pillereitä?

Onko mitään muuta mahdollisuutta kuin abortti?

Mieheni on ihana, ja hän haluaisi pitää tän lapsen. Tiedän, että tulee olemaan valtava tuki minulle ja vaikka lapsen pääasiallinen hoitaja, jos minusta ei siihen olisi.

Joku ihme mun sisällä sanoo, että haluaisin tämän lapsen, äidin vaisto tmv, mutta miksi tän piti mennä näin?!

Olen valmis katkolle saman tien ja vaikka minne, mutta voi kun ois vaan näyttänyt plussaa ne ekat testit silloin, en ois jatkanut näitä tuhoisia elintapojani enää yhtään kauempaa.

Olen ihan rikki, haukkuja tulee täällä tietysti, mutta kun en ennen maanantaita saa omaa lääkäriäni kiinni, niin osaisko kukaan sanoa mitään järkevää noihin kysymyksiini?

Sinne teratologiseen kai voi soittaa viikonloppunakin, mut osaako ne muusta sanoa kuin lääkkeistä? Lääkitykseni ei oo pahin pelkoni tässä koska se ei ole absoluuttisen kiellettyä raskaana, mutta tuo alkoholi :´´((

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholille raskaana ollessa. Ei ole, vaikka täällä mitä väitettäisiin. Älä tee tätä lasta muutenkaan. Hoida itsesi ensin kuntoon, sitten vasta lapsi. NIin kuin täällä on sanottu, ei lapsi ole lammikkikoira, lapsen pitää saada syntyä odotettuna, ei yllätyksenä kesken alkotoilailujen. En tiedä uskaltaisiko silnulle antaa edes koiraa ennen kuin olet päässyt oikeasti ongelmasi yli.

Vierailija
22/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää tuollainen alkoholinkäyttö. Siihen riittää huonolla tuurilla yksittäinenkin juopottelukerta. Ja jälleen kerran: Yhteistä verenkiertoa ei ole missään vaiheessa raskautta äidillä ja sikiöllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ap lue enempää tätä ketjua!

jotkut selkeesti haluaa sulle vaan pahaa oloa.

oot saanut jo hyviä vastauksia alussa,joten ole nyt rauhallisin mielin ja odota että pääset keskustelemaan ammattilaisten kanssa.

itse en usko,että olet vahingoittanut vauvaasi.harvoin noi raskaustestit valehtelee. uskon että sulla on raskaus vasta alussa.

mitään et tee itsellesi tai vaaville! kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!

Vierailija
24/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on sairaus, juomista ei noin vain lopeteta lujalla tahdollakaan, ei ainakaan yksin. Ota yhteys neuvolaan. On totta, ettei turvalliselle alkoholinkäytölle ole rajaa. On totta, että lapsella saattaa olla jokin vaurio. Todennäköisempää kuitenkin on, ettei ole.

Ehkä tämä lapsi on juuri se syy, joka nostaa sinut taas jaloillesi. Olkoon tämä loppuelämäsi ensimmäinen päivä.

Itselläni on lähipiirissä toipunut alkoholisti, hän toipui Lapualla Minnesota-hoidossa. Hoito on kallis, (kestää noin kuukauden +11 kk kerran viikossa kokoontumisia), se maksaa 6500 €. Tässä tilanteessa, jossa sinä olet, repisin rahat vaikka mistä. Ottaisin lainaa tai lainailisin sukulaisilta.Tuonne voi saada myös maksusitoumuksen kunnalta, jos sitä osaaa omasta kunnastaan kysyä. Jotkut kunnat maksavat kokonaan, jotkut osan, jotkut eivät ollenkaan. Kysy! Voin lämpimästi suositella sitä sinulle. Samaan hintaan siellä hoidetaan myös läheisesi läheisviikonloppuna. Suosittelen googlaamaan.

Uskon, että sinusta on äidiksi. Tarvitset apua, mutta tulet kyllä pärjäämään. Nyt sinun on oltava rohkea ja päättäväinen, nöyräkin. Sinusta on tähän!

Vierailija
25/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut usuttavat alkoholistia kokeilemaan, josko tämä raskaus lopettaisi viinanhimon... ikään kuin maailma ei olisi täynnä äitejä, jotka eivät sitä putkea saaneetkaan katki vaikka lapsia tuli. Todella irvokasta.

AP, et olisi alkoholisoitunut, jos sinulla ei olisi siihen alttiutta. SE on sun aivoissa, geeneissä, sun fysiikassa. Ei sua tolta kohtalolta pelasta lapsi tai mikään. Ne jotka eivät ole viinaan menevää sorttia, eivät alkoholisoidu, vaikka menettäisivät ihan kaiken. Se että menetit lapsesi ei ole mikään koko totuus asiasta. Sä olet altis alkoholisoitumaan, se on se loppuosa, joka täällä ei jostain syystä tule esiin.

Hei kaikki, jotka usutatte alkoholisoitumaan altista ap:ta alkoholistiäidiksi lapselle:

Mitä jos se lapsen saanti ei olekaan hoito tähän vaivaan? Elättekö omallatunnollanne se, että usutuksellanne pilasitte sen lapsen elämän? Lapsella on oikeus saada syntyä kotiin joka on 100 % varmasti kyvykäs vanhemmuuteen. Tällainen venäläinen ruletti sillä että äiti on tai ei ehkä sittenkään ole enäää kyvykäs äidiksi vaan pelkkä elämänsä pilannut juoppo, on kuvottavaa. Olette irvokkaita. Lapsi ei tee kenestäkään naisesta itsestäänselvästi raitista.

Vierailija
26/33 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ketjuuni mulle rohkaisevasti vastanneet sattuisivat huomaamaan :)

Raskaus ei todella ultran mukaan ollut niin pitkällä kuin kuvittelin, ja lääkäri rauhoitteli mua kovasti, ettei juomiseni kaikkien todennäköisyyksien mukaan ole aiheuttanut vauvalle haittaa.

Nyt takana elämäni onnellisin kuukausi moneen vuoteen, eikä ole tehnyt muuten tippaakaan mieli alkoholia!

ap

Vierailija
27/33 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin melkein itkin.

Toi lapsen menettäminen on varmasti ollut aivan kauheaa. Kuvitellakin että niin kävisi,en tiedä olisinko edes yhtä vahva kuin sinä.

Tsemppiä sulle ja teidän perheelle.

Toivon että kaikki menee hyvin :)

Vierailija
28/33 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää teille jatkossa :)

Vierailija
29/33 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkea hyvää odotuksellesi :)

Vierailija
30/33 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän sama tilanne, mies sairastui ja kuoli ja minä siitä vähitellen liukenin juopottelemaan tyyliin joka toinen päivä. Mua auttoi ymmärtää mitä tarkoittaa "eloonjääneen syyllisyys" ja myös se, että sitä järjenvastaista, typerää ja epäreilua syyllisyyttä kannan mukanani koko ikäni, se on aina osa mua ja on muuttanut mua suuresti.

Mutta päivä päivältä se syyllisyys vähän kutistuu, vaikka ei koskaan katoakaan.

Nyt oon onnellisesti naimisissa ja raskaana, eikä omituista kyllä viinaa tee edes mieli! Kaksi ekaa kuukautta meni aika holtittomasti ennen testin tekemistä, mutta nyt kaikki näyttää ihan normaalilta, ja vaikka ei näyttäisikään, aikaa en saa taaksepäin ja näillä mennään. Onnea ja hyvää talven jatkoa sulle ja koko perheellesi!

Vierailija
31/33 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kasvot alkaa kehittyä jollain 12 viikolla jolloin se viina vaurioittaa ja tekee ne tyypilliset alkoholisti lapsen kasvon piirteet,jos sulla on viikot yli ton tekisin itse abortin.kato netistä vaikka sarjat raskaana ja rappiolla ainakin yhdessä jaksossa näytetään mikä on juomisen seuraus vauvalle,huutaa taukoomatta ja on tosi kamalan näkönen.muija vaan hilpeenä veti viinaa koko raskauden ajan.brittisarja.

Vierailija
32/33 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että jokin korkeampi lähetti teille tuon lapsen, jotta pääsisit taas elämään kiinni! Kaikkea hyvää elämäänne! Muistathan kuitenkin hoitaa itseäsi ja vanhaa traumaasi. Se voi aktivoitua taas esim. kun vauva syntyy. Käythän juttelemassa jossain? Neuvolan kautta saat varmasti lähetteen, kun historiasi on noin rankka. Onnea raskauteen!!!

Vierailija
33/33 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minut yllätysvauva pelasti aikanaan alkoholismista ja masennuksesta, siinä ohessa pelasti myös ongelmieni takia viimeisiä vetelevän parisuhteeni. Varmasti toisinkin ois voinut käydä, mutta "vauva" on nyt jo eskarissa, eikä ole viina enää tälle mammalle maistunut.

Onnea elämääsi ap!