Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt oikeasti apua. Alkoholisti ja raskaana :( Mä

Vierailija
08.12.2012 |

menetin esikoisen tapaturmaisesti joitakin vuosia sitten, jonka jälkeen en ole oikein saanut otetta enää elämästä. Masennuin, ja valitettavasti myös alkoholisoiduin. Tällä hetkellä olen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä.

Mieheni on ihana, on jaksanut yrittää tukea mua eikä ole jättänyt, vaikka olen varmasti ollut ja olen kauhea kumppani ajoittain.

Ehkäisynä meillä on käytössä pillerit, jotka olen niellyt kellon tarkasti valehtelematta,koska lasta en ole halunnut missään nimessä tähän tilanteeseen. Lisäksi seksielämämme ei mun masennuksen takia muutenkaan todellakaan ole mitään kukoistavaa ollut = kertoja vähän.

Olen ihmetellyt, miksi edelliset kuukautiset jäi tulematta, vaikka yleensä tulevat sen pilleriliuskan valkoisten nappien kohdalla ihan ajallaan ja säännöllisesti. Mitään raskausoireita ei ole ollut, silti tein raskaustestin silloin, oli nega. Muutaman päivän kuluttua tein toisen testin, taas nega. No, popsin seuraavan pillerilaatan ja taaskaan ei kuukautisia. Lääkärini rauhoitteli, että stressistä vaan johtuu, hyvin epätodennäköistä, että oisin raskaana.Ei laittanut edes verikokeeseen lähetettä. No,tänä aamuna tein kuitenkin TAAS kotitestin, ja nyt siinä on selkeä plussa. Kaksi vahvaa viivaa. Itku tuli.

Lääkäriin tietysti olen menossa, mutta osaatteko kommentoida tiettyjä juttuja...

Kuinka pitkällä tämä raskaus nyt sitten mahdollisesti on?

Miksi ne yli kk:n takaiset testit näytti negaa?

Olenko jo "pilannut" tämän alkion käyttämällä sekä alkoholia (naisella suurkulutuksen ylittävän rajan joka viikko), masennuslääkitytsä että e-pillereitä?

Onko mitään muuta mahdollisuutta kuin abortti?

Mieheni on ihana, ja hän haluaisi pitää tän lapsen. Tiedän, että tulee olemaan valtava tuki minulle ja vaikka lapsen pääasiallinen hoitaja, jos minusta ei siihen olisi.

Joku ihme mun sisällä sanoo, että haluaisin tämän lapsen, äidin vaisto tmv, mutta miksi tän piti mennä näin?!

Olen valmis katkolle saman tien ja vaikka minne, mutta voi kun ois vaan näyttänyt plussaa ne ekat testit silloin, en ois jatkanut näitä tuhoisia elintapojani enää yhtään kauempaa.

Olen ihan rikki, haukkuja tulee täällä tietysti, mutta kun en ennen maanantaita saa omaa lääkäriäni kiinni, niin osaisko kukaan sanoa mitään järkevää noihin kysymyksiini?

Sinne teratologiseen kai voi soittaa viikonloppunakin, mut osaako ne muusta sanoa kuin lääkkeistä? Lääkitykseni ei oo pahin pelkoni tässä koska se ei ole absoluuttisen kiellettyä raskaana, mutta tuo alkoholi :´´((

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on siis viikkoja kahdeksan? ei ole hyvä juttu että olet juonut mutta on mahdollista että lapselle ei ole tullut siitä vahinkoa.

pillereiden käytöstä raskauden aikana en osaa sanoa, periaatteessahan ne aiheuttaa keskenmenon.

entä jos raskaus onkin alkanut myöhemmin kuin luulet?

pystytkö nyt pitämään korkin kiinni? ota neuvolaan yhteyttä heti ma ja kerro tilanteesi ja että tarvit apua alkoholin suhteen pikaisesti.

voimia ja lämmin halaus :)

Vierailija
2/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin näytti plussan vasta kk raskautumisen jälkeen. Todennäköisesti olet raskautunut juuri ennen kuukautisten alkamista, joten testi ei vielä näyttänyt oikeaa tulosta. Raskauden kesto voidaan tarkastaa ultrassa, eli sikiö mitataan ultralla, ja siitä määritellään aika.

Teratologiseen suosittelen soittamaan. Ja lääkärit neuvovat lisää. Lääkärit katsovat, kauanko sinulle ja sikiöllä on ollut yhteinen verenkierto. Olennaista lienee, että pystytkö varmasti olemaan loppuraskauden ajan selvänä, ja pystytkö siihen kun lapsi syntyy ja alkaa yövalvomiset ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt teet terkalle selväksi että TODELLA TARVITSET APUA että pullo pysyy kiinni. Masennuslääkkeitä käsittääkseni on sellaisiakin joita voi raskausaikana syödä.

Päätä nyt vain muuttaa elämäsi suunta. Olet surrut tarpeeksi, nyt on uusi vaihe alussa ja on vain sinusta kiinni, että päätät nauttia äidiksi tulemisesta. Voin luvata että se euforia mikä lapsen syntymän jälkeen on, voittaa kaikki maailman päihteet.

Moni on varmasti näissä vahinkoraskauksissa juonut alkuvaiheessa tietämättä koko asiasta, tärkeintä on nyt se, että kun tiedät, niin et korkkaa enää!

Voimia ja haleja paljon sinulle, ei ole minulle tuttu tilanne, mutta liikutuin todella paljon!

Mitä tahansa päätätkin, niin muista että ei ole heikkoutta pyytää apua.

Vierailija
4/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta juomiseen kun rehellisesti kerroin asiasta ja pystyin oleen juomatta koko raskauden ja imetinkin vuoden verran. Tsemppi! Kannattaa olla rehellinen.

Vierailija
5/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki tepposet viimeksi, ja luotan siihen, että nega on negaa, eli olet vasta nyt raskautunut.

Pyydät päästä pian verikokeisiin ja ultraan, ja tosiaan katkolle, jos yskin et pysty jättämään alkoholia.

Tsemppiä ap!

Vierailija
6/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen googletellut koko aamupäivän ja ahdistunut koko ajan lisää, mies jo uhkas viedä koko läppärin multa pois ;(

Se on optimisti, sanoi, että varmasti ois mennyt raskaus jo kesken tässä vaiheessa, jos ois ollut mennäkseen kaikkien "myrkkyjen" takia, minkä oon tietämättäni siihen pikkuiseen siirtänyt :*( Syyllisyys, itseinho, katumus ja häpeä on taas sitä luokkaa,että tuntuu, etten kestä, jos olen nyt jo tuhonnut tämänkin lapsen. Meidän esikoinen kuoli auto-onnettomuudessa, kun ajoin liukkaalla kolarin. Vaikka se oli se toinen auto, joka luisui meidän kaistalle, olen silti syyttänyt itseäni kaikki nämä vuodet. Miksi mä en ajanut hiljempaa, miksen kovempaa, miksi edes lähdin lapsen kans autolla sillä kelillä ajamaan. Siitä asti olen halunnut kuolla itsekin.

En tiedä, tuleeko musta ehjää ihmistä enää ikinä, mutta siitä olen varma, että jos vaan jotenkin tämän toisen lapsen pidettyä hengissä, teen aivan kaikkeni.Sanoin miehelle, että sanon haluavani katkolle, sen mielestä ei oo tarvetta, uskoo, että pystyn siihen muutenkin nyt kun mulla on riittävästi motivaatiota. Mun juominen on ollut pakoa, tuskan turruttamista. Ns. huvikseni en ole ikinä juonut, ei se ole musta edes kivaa = humalassa oleminen. Silloin vain siedän tätä olemista hetkittäin vähän paremmin.

On totta ja kuulemma yleistäkin, että moni uo kun ei vielä tiedä olevansa raskaana. sen eka kuukauden aikana se kai ei niin tuhoisaa olekaan, mut nyt siis mulla jääneet jo kahdet menkat pois Ja kaikki elimet kehittyy näitä viikkoja, istukka jo toimii, ja minä paska olen vaan juonut.. Mun toleranssilla vielä paljon enemmän, kuin ne, jotka käy vaik pari kertaa kuussa baarissa juomassa sen muutaman siiderin..

Aivan kauhea olo oikeasti, ette uskokaan miten paha. Miks mä vaan tahtomattani ja tarkoittamattani tuhoan mun lapset???? Mikä helvetin paha karma minussa on???

Vierailija
7/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

testi näyttäisi väärää negaa. Voi olla, että raskautesi on vasta aivan alussa. Ultrassa se selviää. Masennuslääkkeet tuskin ovat aiheuttaneet haittaa eivätkä e-pilleritkään. Älä murehdi liikaa ennen kuin olet selvittänyt raskauden keston, jotenkin uskoisin, ettei raskaus ole niin pitkällä kuin nyt ahdistuksissasi ajattelet.

Vierailija
8/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko koskaan käynyt puhumassa psykologille. nyt olisi aika. Että olisit ehjempi vanhempi toiselle lapsellesi.

toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte terveen lapsen.

Vierailija
9/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä on joku tarkoitus. Vaikka testi ei alunperin näyttänyt positiivista, ei se tarkoita sitä, että vauvaa ei olisi teille tarkoitettu. Se on tarkoitettu tuomaan teille (sinulle) taas iloa elämään ja nostamaan sinut pohjamudista. Kun kaiken kerrot lääkäreille, he pystyvät varmasti sanomaan paljon.

Voimia ja uskoa parempaan :)

Vierailija
10/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheesi ja tuntemuksesi osoittavat, että olet hyvä äiti ja lapsi menee pullon edelle. Nyt korkki kiinni ja kuten edelliset kommentoijat sanoivat, pyydä apua. ?

Vierailija
11/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi olisi pahasti vaurioitunut niin raskaus olisi mennyt kesken, FASn ja FAEn mahdollisuus on, mutta jos olet kuitenkin vielä ensimmäisellä kolmanneksella ja lopetat juomisen nyt niin ei näitä lapselle välttämättä tule. varaa heti aika äitiyspoliklinikalle ja varhaisraskauden ultraan, sekä neuvolaan ja siinä samalla pyydä päästä neuvolapsykologille josset jo käy ammattilaiselle juttelemassa.

Vierailija
12/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaativat lähes koko raskauden ajan jatkuvan alkoholin käytön

Vierailija
13/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti maanantaina neuvolaan, ja kerro rehellisesti nämä kaikki mitä täällä. Saat todennäököisesti heti lähetteen HAL-poliklinikkaan (jos pk-seudulla niin naistenklinikalla tämä), eli huume- tai alkoholiongelmaisten äitien spesiaalipaikka. Siellä saat takuulla tehokkaimman avun, mitä yhteiskunta vaan voi antaa, on tiheät lääkärintarkastukset, sosiaalinen apu, psykologi, päihdetyöntekijät auttamassa. SIellä pääset myös keskustelemaan todellisten asiantuntijoiden kanssa niistä riskeistä, mitä on voinut aiheutua, ja myöskin apua päätöksentekoon ja tietoa tulevasta. Älä huoli siis, hyviin käsiin pääset! :)

Vierailija
14/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikkosi perusteella meinasin vaan tulla vastaamaan, että ei lapsia alkoholisteille...

Mutta kaikki tekstisi luettuani, sait minut itkemään.

Ja nyt häpeää tämä mamma ennakkoluuloisuuttaan.

Tervettä lasta toivon teille, ja sulle eheytymistä ja kaikkea onnea elämässä.

Vierailija
15/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, ap!

Teit mitä tahansa, voimaa sulle.

T: toinen alkkis

Vierailija
16/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se alkoholiongelma:eikö sulle tullut kertarysäyksellä lopettamisesta vieroitusoireita?

Pystytkö varmasti olemaan juomatta jos lapsella todetaan esim. joku vamma,mitkä ovat selviytyskeinosi siinä vaiheessa kun alkoholia et voi ottaa?

Mielialasi selvästi on aika alhaalla jos itsemurhaakin jo mietit,nyt apua siihen varsinkin että jaksat vauvan kanssa!

Apua on kyllä saatavilla JOS kerrot rehellisesti kaiken neuvolassa tai lääkärillä.

Vierailija
17/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut vahva ja nyt pitää vaan jaksaa..

Täällä kommentoi ihmisiä joiden suurin vastoinkäyminen on tikku varpaassa. Oman lapsen menetys on pahinta mitä voi kuvitella, siitä ei varmasti täysin pääse ikinä yli, mutta käännä se voimavaraksi. Mikä ei tapa se vahvistaa.

Olen varma että sinusta tulee upea äiti, sinulla on järkeä päässä, vaikka elämä onkin kolhinut.

Minä uskon karmaan ja siihen, että suuren alamäen jälkeen tulee iso ylämäki.

Paljon paljon voimia ja sivuuta kaikki kusipäiden kommentit kokonaan...

Vierailija
18/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, kuulostaa siltä, että sulla on hyvä mies tukena. mene tuonne neuvolaan ja ota kaikki apu vastaan mitä tarjotaan. nyt ei ole aika kestää asioita yksin, niin kuin luulen, että olet ensimmäisen lapsesi kuoleman kanssa joutunut tehdä.

monet ihmiset haluaa kannustaa ja tukea sinua, kuten täältä palstalta huomaat.

älä juo nyt enää tipaakaan, kestä maanantaihin asti ja uusi elämä alkaa.

lähetän sinulle paljon hyviä ajatuksia. onnea raskauteen. olet ansainnut toisen mahdollisuuden äitiyteen.

Vierailija
19/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tai nut lukea alkutekstiä.

Olen todella pahoillani mitä olet joutunut kokemaan. Ei hirveämpää olekkaan.

Tämä tilanne nyt on mikä on ja sen kanssa on nyt mentävä. Selvästi olet vastuullinen ja haluat lapsen parasta. Älä murehdi nyt ennenkun on aihetta. Otat lääkäriin yhteyttä ja menet lääkitykset katsomaan oikeiksi. Sitten ultraan jossa selviää kauanko on raskaus kestänyt. Sitten soitat sinne missä osaavat sanoa mahdollisista myrkytyksistä. Epillerit ei ainakaan ole vaarallisia. On alkoholia pahempiakin myrkkyjä. Ja ilmeiseti ei juo ihan älyttömästi kuitenkaan.

Voimahalaus sinulle.

Vierailija
20/33 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani ap mitä oot joutunu kokemaan mutta

mielestäni abortti tässä tilanteessa ainoa oikea vaihtoeto kaikkia teitä kohtaan.

sitten menet vieroitukseen ja jos vielä siltä tuntuu, yritätte toivottua lasta jossain vaiheessa.

Et ,uulosta pahlata ihmiseltä, et yhtään. Voimia sinulle. Mutta oikeaan järjestykseen asiat.

kaikkea hyvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan