Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäisä ilmoitti ettei aio palauttaa lasta sovittuna päivänä

Vierailija
08.12.2012 |

Lapsi on siis juuri täyttänyt 1v ja on joka toisen viikonlopun isällään (mikä on minusta tuon ikäiselle jo aika paljon). Lapsi on siis nyt isällään, joka ilmoitti että hänellä on maanantaina vapaapäivä joten pitää lasta maanantai-iltaan asti.

Sanoin, että tämä ei käy ja lapsi on palautettava minulle sunnuntaina sopimuksessa olevaan kellonaikaan mennessä (minä olen hoitanut viemiset ja isä tuomiset, tämä myös sopimukseen kirjattu). Isä alkoi huutaa ja ilmoitti että lapsi on hänellä maanantaihin ja voin vapaasti soittaa vaikka poliiseille. Tämän jälkeen löi luurin korvaan.

Hänestä on tehty kaksi lastensuojeluilmoitusta surusteluaikoinamme koska pahoinpiteli minua esikoisen edessä kun odotin yhteistä lastamme. Onko mitään mitä voisin tässä tilanteessa tehdä, olo on avuton. Enkä vittumaisuuttani nyt nipota yhdestä lisäpäivästä, lapsi on ollut aika kovilla ja itkuinen aina isäviikonlopun jälkeen koska ei ole tottunut olemaan erossa minusta yhtään yötä. :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ole onnellinen, että isä haluaa antaa vapaapäivän lapselleen.

Vierailija
2/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuja? Yleensä ne lapset ovat etäviikonlopun jälkeen itkuisia, vaikka olisivatkin jo tottuneet ja olisivat isompiakin, se on ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veemäinen tilanne. tsemiä! sinuna ottaisin yhteyttä lastenvalvojaan ainakin,koska isä ei noudata sopimuksia.tuskin oikein tähän hätäänon mitään tehtävissä.

Vierailija
4/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vahvistettu jossain viranomaisella?

silloin isä palauttaa lapsen kun on sovittu, jos ei palauta niin soitto päivystävään sossuun ja asia lähtee sitä kautta etenemään.

Ei niitä aikoja noin vain muutella kun itse sitä haluaa. vaikka kuinka haluaisi vapaapäivän lapselle antaa.....

Vierailija
5/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis juuri täyttänyt 1v ja on joka toisen viikonlopun isällään (mikä on minusta tuon ikäiselle jo aika paljon). Lapsi on siis nyt isällään, joka ilmoitti että hänellä on maanantaina vapaapäivä joten pitää lasta maanantai-iltaan asti.

Sanoin, että tämä ei käy ja lapsi on palautettava minulle sunnuntaina sopimuksessa olevaan kellonaikaan mennessä (minä olen hoitanut viemiset ja isä tuomiset, tämä myös sopimukseen kirjattu). Isä alkoi huutaa ja ilmoitti että lapsi on hänellä maanantaihin ja voin vapaasti soittaa vaikka poliiseille. Tämän jälkeen löi luurin korvaan.

Hänestä on tehty kaksi lastensuojeluilmoitusta surusteluaikoinamme koska pahoinpiteli minua esikoisen edessä kun odotin yhteistä lastamme. Onko mitään mitä voisin tässä tilanteessa tehdä, olo on avuton. Enkä vittumaisuuttani nyt nipota yhdestä lisäpäivästä, lapsi on ollut aika kovilla ja itkuinen aina isäviikonlopun jälkeen koska ei ole tottunut olemaan erossa minusta yhtään yötä. :(

Tuo on ihan perseestä olevaa vallankäyttöä. Isä olisi voinut kysellä ja neuvotella asiasta, mutta tuollaiset ei ole mitään ilmoitusasioita.

Ihmettelen kyllä kovasti miten noin pienen kohdalla on tehty tuollainen tapaamissopimus.

Vielä enemmän sitä, että tuollaiselle miehelle on pitänyt lapsikin vääntää.

Vierailija
6/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet aio joustaa. Siksi oli suoraan hyökkäyskannalla. Miksi et voi joustaa?

On kai lapsi tottunut olemaan sinusta erossa, jos kerran tapaa säännöllisesti isäänsä.

Jos sinulla taas on epäilyksia, että mies ei pysty asiallisesti olemaan lapsen kanssa, sinun täytyy vaatia valvottuja tapaamisia.

Olisit tyytyväinen isästä, joka haluaa olla lapsensa kanssa.

Ja niin kuin joku aikaisemmin sanoi, lapset reagoivat aina etäviikonlopun jälkeen. Kunnes teininä liikkuvat niin kuin huvittaa.

Vierailija
7/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni puolesta, että isänsä haluaa pitää enemmänkin kuin vain tuon sovitun ajan.

Vierailija
8/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisesta pitäisi alkaa tapella? Ongelmia on tiedossa jatkossakin, jos ei yhtään joustoa löydy. Hyvähän se vaan on, että isä haluaa olla lapsensa kanssa ja lapsihan toki tottuu siihen. Joka toinen viikonloppu on kuitenkin viime pelissä aika vähän joten ilman muuta isä saa joskus pidempäänkin lastaan pitää.

Vierailija
9/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy neuvottelemaan kanssasi. Mun mielestä sinä olet nipo, kun et anna lapselle vapaapäivää papereiden takia.

Vierailija
10/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tapaamiset on paperilla kellonaikoineen.

Ap jos lapsi ei ole kotona sovittuna aikana, soitat exälles kerran kysyt aikooko palauttaa.. vastauksesta riippuen toimit.. jos ei palauta soitat päivystävään sossuun, voit myös soittaa poliisille, näin sinulla on dokumenttia asiasta.

ei tarvii isän kauaa pelleillä kun tapaamiset on joko valvottuja tai peruutettu.

Minä myös ihmettelen miten noin pitkä tapaamisaika on annettu noin pienelle lapselle..

Vierailija
11/31 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun kannata tuhlata energiaa väittelyyn isän kanssa, jos ei toimi sopimuksen mukaan niin yhteys sossuun, ne hoitaa taistelun loppuun! Isä ei nyt itse tajua että jos toimii sääntöjä vastaan on tilanne hänelle huonompi myöhemmin. Tsemppiä kuitenkin, ehkä asiat ajan myötä helpottuu ja saatte sovittua myös joustavammin tapaamisista mutta alla pitää olla luottamus joka syntyy siitä että sovituista pidetään kiinni!

Vierailija
12/31 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti lapsi viihtyy, koska isä haluaa pidentää tapaamista vapaapäivänsä takia.

Ole hyvä ihminen iloinen, että isä haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa ja että lapsella on läheinen isäsuhde.

On täysin normaalia, että lapsi on itkuinen ja levoton tapaamisviikonlopun jälkeen, siinä ei ole mitään outoa.

Vierailija
13/31 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti lapsi viihtyy, koska isä haluaa pidentää tapaamista vapaapäivänsä takia.

Ole hyvä ihminen iloinen, että isä haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa ja että lapsella on läheinen isäsuhde.

On täysin normaalia, että lapsi on itkuinen ja levoton tapaamisviikonlopun jälkeen, siinä ei ole mitään outoa.

kyse siitä, etteikö lapsi voisi olla päivää pidempään (vaikka 1v onkin pieni!). Isähän tässä nyt vain pompottaa ap:ta, eikä heillä ilmeisesti muutenkaan ole järin hyvät välit, kun tapaamiset on kirjattu kellonaikoineen jne. Muutenkin näistä asioista NEUVOTELLAAN, ei ilmoiteta. Yhtä lailla ap voisi sitten ensi kerralla vain ilmoittaa, että juu ei tuu lapsi sulle tänään, tulee vasta huomenna. Ei ne asiat niin toimi.

t. kokemusta on

Vierailija
14/31 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse siitä, etteikö lapsi voisi olla päivää pidempään (vaikka 1v onkin pieni!). Isähän tässä nyt vain pompottaa ap:ta, eikä heillä ilmeisesti muutenkaan ole järin hyvät välit, kun tapaamiset on kirjattu kellonaikoineen jne. Muutenkin näistä asioista NEUVOTELLAAN, ei ilmoiteta. Yhtä lailla ap voisi sitten ensi kerralla vain ilmoittaa, että juu ei tuu lapsi sulle tänään, tulee vasta huomenna. Ei ne asiat niin toimi.

t. kokemusta on

sopimus on sopimus, ota yhteys sinne sossuun tai alkaa tekemään tuota jatkuvasti. Ei taatusti hyväksyisi sitä jos sinä ilmoittaisit että tuonkin lapsen vasta lauantaina enkä perjantaina.

Vierailija
15/31 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksi vuorokausi, olisko sun päiväs nyt siitä mennyt jotenkin piloille...

vai periaatteesko vaan sanoit ei?

Ero ei ole yhdellekään lapselle hyvä juttu. Vasta myöhemmin ne tajuaa jutun, että ovat siellä ja täällä ja tuolla. Eli heillä ei ole kotia mihin juurtua, mutta se tulee sitten ajan kanssa koululaisen.

Vierailija
16/31 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai on jo joulua edeltävällä viikolla, että ehkä isäkin (ja mahdollisesti isän puoleinen suku) haluaa viettää joulua ja tehdä lapsensa kanssa yhdessä jouluisia asioita kun ei tule lastaan 'oikeana' jouluna näkemään.

Musta on hyvä että isä on kiinnostunut viettämään aikaa lapsensa kanssa. Et voi pakottaa isää viettämään aikaa lapsensa kanssa voit vain estää tapaamisia. toimiva keskusteluyhteys on kahden kauppa. Jos on itse neuvottelukyvytön sitä on vaikea odottaa toiselta osapuolelta. LAPSEN EDUN KANNALTA SUN PITÄISI TUKEA ETÄN TAPAAMISIA EI HANKALOITTAA NIITÄ.

Vierailija
17/31 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lasta tuo sovittuun aikaan. Niin minä tekisin. Pelkästään jo se, että on pahoinpidellyt sinut raskausaikana, lapsen nähden, saisi minut epäilemään. En suostuisi tapaamisiin, missä isä on yksin lapsen kanssa. Ihmettelen, kuinka teillä on tapaamiset saatu tuollaisiksi, vaikka miehellä väkivaltainen tausta?!

Vierailija
18/31 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy neuvottelemaan kanssasi. Mun mielestä sinä olet nipo, kun et anna lapselle vapaapäivää papereiden takia.

voi alkaa niitä muuttelemaan ihan noin vain.

Vierailija
19/31 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oon sitä mieltä, että isä voi ilomielin olla oman lapsensa kanssa, kun muutenkin näkevät niin vähän. Kuvittele tilanne omalle kohdallesi: jos saisit viettää neljä (4!!!) päivää kuukaudessa rakkaimpasi kanssa, ja sitten tarjoutuisi tilaisuus viettää vielä yksi päivä, mutta sinulla ei ole mitään päätösvaltaa omaan lapseesi... :( Kyllä sä ap ehdit sitten omalla vuorollasi olemaan... Ja sitä paitsi, pian mies kuitenkin löytää jonkun uuden onnen eikä ylimääräisiä vapaapäiviä enää vietetäkään lapsen kanssa...

Vierailija
20/31 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä niitä jouluisia asioita. Hienoahan se on, että isä tapaa lastaan, mutta kyllä tärkeintä lapsen etua ajatellen on se, että kumpikin pitää sopimuksista kiinni. Vai tykkäätkö, että isä on menetellyt asiallisesti tässä? Lapsen etu sanoo myös, että pienen lapsen ei tulisi viettää öitä erossa pääasiallisesta huoltajastaan kuin ikävuosiensa määrän. Koetko että isän halu on arvostettavampi asia kuin lapsen ensisijainen kiintymyssuhde? Jos rutiineja aletaan vasta muodostamaan eron jälkeen, niin onko yhdessä sovittua järkevää ruveta repimään rikki? Mietipä itse miten suhtautuisit, jos sinulle tärkeää sopimusta vastapuoli ilmoitusluontoisesti muuttaisi?

Ap. Voimia sinulle, seuraava vuosi on vaikea, mutta sinä selviät kyllä. Pidät pään kylmänä ja rajoista kiinni, niin vuoden päästä on helpompaa. Hyvää joulua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän