Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi jatkuvasti sairas, mitä tehdä?

Vierailija
07.12.2012 |

3v2kk tyttö sairastelee koko ajan. Hän on saanut aiemmin infektioastmadiagnoosin ja lääkityksenä on ollut ventoline, joka myöhemmin muutettiin airomiriksi, tämä käytössä nyt vuoden. Huhtikuussa tänä vuonna lisäksi flixotide flunssien yhteydessä. Nyt syksyllä vaihdettiin flixotide jatkuvaan käyttöön, kun flunssia oli syksyllä niin tiheään huolimatta lääkityksestä. Sairaalahoidossa ei ole ollut, mutta spiralla käytiin ennen kortisonia usein.

Keväällä sitten tipahti tukka, minä luulen sen johtuneen kortisonista. Kesällä kasvoi takaisin. Nyt syksyllä alkoi taas irrota, ihan siis kaljuihin läiskiin asti irtoilee. Lapsi on myös aivan koko ajan sairas, yskää, nuhaa, kuumetta, kaikkea. Nyt oli pari viikkoa sitten vesirokko, joka kesti viikon. Siitä oli vajaan viikon "terve", jonka jälkeen alkoi nuha, joka muuttui kuumeeksi, tosi tiukaksi yskäksi ja liman oksenteluksi. Siitä oli sitten tällä viikolla ti-to suht terve, siis vain nuhaa ja yskää. Ja tänään on ollut tosi veltto, valitellut korvasärkyä, poskisärkyä ja yskinyt tosi paljon. Avaavaa menee reilut määrät. illalla nousi kuume ja oli aivan levoton, itki hiljaa. Siis ei sellaista tervettä huutoitkua, vaan kyyneleet valuivat hitaasti ja sanoi olevan tosi huono olo.

Samaan aikaan sitten valittelee särkyjä nivelissä. Niissä ei näy mitään päällepäin. Ihan terveen näköiset kintut. Joskus valittelee ranteitaan/käsivarsiaan. Yleensä iltaisin, joskus päivisin.

Myös pissa ärsyttää etuliston todella herkästi ihan rakkuloille. Pitää pestä ja rasvata päivittäin, muuten on aivan tulipunainen, arka ja kipeä.

Verenkuva on ollut kesällä normaali.

Niin että kertokaa mitä tehdä. Olen niin huolissani.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut lapsena samanlainen, 7v vanhana olin viettänyt vuoden elämästä sairaaloissa,lastenklinikalla olin arvo ylpön hoidettavana -70 luvulla,astma,allergia melkein kaikelle ym. ym.

mutta nyt aikuisena jäljelle jäi astma mikä kestää jotenkin lääkkeillä kurissa ja allergia eläimille,kipeänä olen todella harvoin.

Vierailija
62/71 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin funktionaalisen lääketieteen lääkäriä, rasvahappotasapainon korjaamista (kalaöljyä ja kylmäpuristettuja kasvisöljyjä (reilusti)), monivitamiinia, D-vitamiinia ja isoja määriä maitohappobakteerivalmisteita, eli mahdollisimman laajakirjoista bakteerivalmistetta vähintään tupla-annostuksena ainakin puolen vuoden ajan.

Meillä tilanne helpottui. Ja meidän tilanne oli hyvin sama kuin teillä, myös hiuksia lähti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin selvät homeoireet kuin olla ja voi. Ei jokainen oireile huonosta sisäilmasta

Huonekalut, matot, peitot, tyynyt ym kaikki paksumpi materiaali jota et voi koneessa pestä on hävitettävä pahassa tapauksessa.

Kaikki vaatteet on pestävä ennen puhtaaseen kotiin muuttamista.

Homekodista muuttaminen on todellakin iso rumba

Vierailija
64/71 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tyynyt ja peitot voi koneessa pestä mutta pahassa tapauksessa homeitiöt ei kuole paksuissa materiaaleissa. Tsekkaa www.homepakolaiset.fi

Vierailija
65/71 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home vaikuttaa immuniteettiin ja heikentää sitä vahvasti.

Tossa aiemmassa viestissä luetellut maitohappobakteerit, D-vitamiini ym ehdottomasti käyttöön ja mahd pian. Jatkuvat antibioottikuurit ilman mh-bakteereja romahduttaa suoliston bakteerikannan jolloin immuniteetti heikkenee vielä enemmän.

Mä kirjoitin noi kaksi aikaisempaa viestiä. Olen itse oireillut monta vuotta ja jatkuu lievänä vieläkin vaikka altistus loppunut yli vuosi sitten.

Vierailija
66/71 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Olen aikuinen astmaatikko ja vaikka en ole sairastellut läheskään yhtä paljon kuin lapsesi niin voin kokemuksesta kertoa että astma perussairautena pahenee huomattavasti pienestäkin flunssasta (kuten varmasti tiedätkin), mikä yhdessä kortisonilääkityksen kanssa laskee peruskuntoa. Kortisoni on ehdottoman tarpeellista, mutta olen itsekin kokenut tuota hiusten lähtöä sen käytön seurauksena. Nivelkivut on mulla myös osa allergiaa/astmaa ja ne pukkaa päälle erityisesti kun altistun jollekin allergeenille voimakkaasti.

Oikein paljon voimia!

Vierailija
67/71 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetty vaihtoehtolääkärillä jolta olisin kysellyt kaiken mahdollisen. Sen jälkeen olisin osannut vaatia tiettyjä kokeita tavalliselta lääkäriltä ja sitten olisin tehnyt päätöksen kumpaa hoitoa otan!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
68/71 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tälle perheelle kuuluu??

Vierailija
69/71 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen allergiat. Omalla lapsella oli juuri noita samoja oireita, mutta prick ja veritesteistä löytyi vain maito, vehnä, kananmuna ja siitepölyjä. Käytiin sitten Helsinin antioksidanttiklinikalla Rauli Mäkelän vastaanotolla, joka määräsi lapsen elimininaatioruokavaliolla, jolla pyritään löytämään kaikki mahdolliset allergiat ja yliherkkyydet. Pojalla noita löyty 35 jotka eivät olleet löytyneet prick ja verikokeilla. Kannattaa ainakin kokeilla! Vuosi allergioiden löytymisen jälkeen lapsi ei käyttänyt enää mitään lääkkeitä säännöllisesti, toki siitepölyaikaan oli pakko. Rauli on kirjoittanut myös jonkun kirjan lasten infektiokierteestä, kannattaa lukea. Omalla lapsella löytyi myöhemmin myös juviliinin reuma, ei tosin näkynyt sekään verikokeissa, mutta muutama nivel on jo tosi huonossa kunnossa.

Tsemppiä, tiedän mitä käyt läpi!!<3

Vierailija
70/71 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:02"]

Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen allergiat. Omalla lapsella oli juuri noita samoja oireita, mutta prick ja veritesteistä löytyi vain maito, vehnä, kananmuna ja siitepölyjä. Käytiin sitten Helsinin antioksidanttiklinikalla Rauli Mäkelän vastaanotolla, joka määräsi lapsen elimininaatioruokavaliolla, jolla pyritään löytämään kaikki mahdolliset allergiat ja yliherkkyydet. Pojalla noita löyty 35 jotka eivät olleet löytyneet prick ja verikokeilla. Kannattaa ainakin kokeilla! Vuosi allergioiden löytymisen jälkeen lapsi ei käyttänyt enää mitään lääkkeitä säännöllisesti, toki siitepölyaikaan oli pakko. Rauli on kirjoittanut myös jonkun kirjan lasten infektiokierteestä, kannattaa lukea. Omalla lapsella löytyi myöhemmin myös juviliinin reuma, ei tosin näkynyt sekään verikokeissa, mutta muutama nivel on jo tosi huonossa kunnossa.

Tsemppiä, tiedän mitä käyt läpi!!<3

[/quote]

Siis tämä kirja

http://www.terveydenhoitouutiset.fi/sitenews/view/-/nid/89/ngid/7

http://www.minervakustannus.fi/kirjat/kirja.php?kirja=361

http://www.voihyvin.fi/artikkeli/lisaa-vastustuskykya-lapselle

T. 77

Vierailija
71/71 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home ja sisäilma ongelmat tekevät tuota tosiaan. Harvalla on kuitenkaan mahdollisuutta muuttaa sen verran pitkäksi aikaa muualle että rajaisi sen mahdollisuuden pois. Mutta jos asutte vuokralla ettekä omista omaa, voi olla ihan paikallaan kokeilla muuttoa. 

Home voi aiheuttaa astmaa, jatkuvia korvatulehdus/ infektiokierteitä, immunipuolustus laskee, voi aiheuttaa kaikkea iho-oireita ja vaikka mitä. Myös noita nivelien kolotuksia. En halua säikytellä, mutta jos homeisessa asunnossa asuu pitkää ja oireilee noin voimakkaasti niin pidemmän päälle syöpä on myös ihan mahdollinen, joten kannattaa todellakin rajata tuo vaihtoehto pois vaikka sisäilma näytteillä.

Tosin lapsi on siinä iässä että nuo voi olla myös kasvukipuja. 

Vesirokko nyt tarttuu kaikille helposti jos ei ole sitä vielä sairastanut joten tuo kannattaa sulkea pois noista sairasteluista ja sitä ei tarvitse miettiä sen enempää. 

Yksi vaihtoehto on myös allergiat! 

Eli on myös reilusti tapauksia joissa allergiat aiheuttaa immunipuolustuksen laskua ja esimerkiksi astmaa. Lehmänmaito tai viljat yleisemmin. Itsellä kaikki viljat aiheutti jatkuvaa sairastelukierrettä ja nivelet tuli todella kipeäksi juurikin käsivarsissa ja ranteissa. Kannattaa varmaan rajata tuokin vaihtoehto pois ja olla 8 viikkoa ilman maitotuotteita ja viljoja. (Kaikki allergiat ei suinkaan näy testeissä). Maitoja ei kannata korvata soijalla, nimittäin erittäin allergisoivaa sekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan