Paljonko säästätte vuodessa tai kuukaudessa lomailuun?
Monet täälä AV.lla puhuvat, että laittavat lomailuun ym. kuukausittain säästöön. Eli jokin tietty symma sivuun ensi kesää varten/lomareissua varten. Paljonko säästätte yleensä kuukaudessa perheessänne lomailuun?
Itse kun olen aina säästänyt jouluun, ja hyvä systeemi on! On aina erikseen jouluraha, kun ihan tavallinen duunari olen, joten ei sitä rahaa ole yht' äkkiä sitten ole laittaa, ellei erikseen säästä.
Nyt ajattelin, että alan säästää aina kesää varten, kun silloin perheen kanssa lomaillessa menee aina kaikki raha finaaliin. On linnanmäkeä, eläintarhaa, jäätelön ostoa kioskista, jokin lomareissu ja mökillä rahaa menee erityisesti ruokaan kun grillaillaan ja herkutellaan. Ja sitten heinäkuun alet, jolloin ostellaan vaatetta lapsille ym. Mitään ylenpalttisia tuhlureita ei olla, mutta kyllä sitä rahaa saa palamaan, jos kesässäkin tekee vaikka viikon autoreissun ympäri Suomea...
Joten kyselläämpä teiltä kokeneilta lomasäästäjiltä!
Kommentit (4)
Siis 7200 euroa säästät kesälomaa varten?? Kuulostaa minun korvissani kyllä paljolta! Mitä te teette ja kuinka iso perhe kyseessä, kun noin paljon palaa kesässä rahaa?
Itse ajattelin pistää sivuun n. 1000 euroa tai maksimissaan 2000 e... Pikkusumma 7000 verrattuna! Ja itselle tekee jo tiukkaa tuokin summa!!!
Mites muut säästäjät??? Vai onko tämä kesään säästäminen sitten todella harvinaista (kun taas täälä palstalla moni taasen sanoo säästäneensä kesälomareissuihin)?
lapset 3v ja 5v. Vietämme kesät 2,5-3 kuukautta ulkomailla joten rahaa tulee olla maksamaan lennot, vuokra suomessa (välillä otetaan vuokralainen), päivähoitomaksu suomeen (yksityinen pk maksettava jos haluaa pitää paikan) sekä vuokra ulkomailla+ eläminen ilman palkkaa tuolta ajalta. Eli tuo vuosi on n.9kk (välillä säästetään enenmänkin)
t.nro 1
ja laitan 600€/kk sivuun kesälomaa varten joka kuukausi "vuoden" ajan