Onko huuliherpeksen hoitoon mitään kotikonsteja olemassa?
Kommentit (20)
Minulla on myös auttanut ennaltaehkäisevästi d-vitamiinin syönti.
Ei auta zovirax ym apteekkirasvat, ei hunaja, ei hammastahna, ei käsidesi...mulla on joku saatanan superhuuliherpespöpö :(
mulla samanalainen supes virus, ärsyttävä yli viikon kestävä mätänevä paise joka seuraavan viikon on kipeä rupi. SIKSI kävin lääkäriltä estolääkityksen. Pilleri aamuinilloin, ja eipä tule herppua enää :))) (tai tosi harvoin) *kopkopkop*-puun koputus! Nim. huomenna herään herpes huulessa..
kuivattaa rakkulavaiheessa ja pehmittää rupivaiheessa
Mulla ainakin se rakko paranee hitaasti ja jää pitkäksi aikaa ensin rupi ja sitten arpi. Siinä vaiheessa kun rakko ei ole enää yhtään tulehtuneen tuntuinen eikä tule yhtään eritettä niin laitan apteekin arpigeeliä (niitä on ainakin nimillä kelo-cote ja scargel), nopeuttaa ruman jäljen paranemista ja haalenemista huomattavasti. Ei saa siis laittaa vielä aktiivisen rakon päälle, vasta kuivalle ruvelle.
käyttänyt hunajaa. Joskus kun tuntuu huulessa kuumotusta/kihelmöintiä laitan siihen hunajaa. Herpesrakkulaa ei ole näin edes tullut.
Mutta en tiedä johtuiko kihelmöinti tulevasta herpeksestä, mutta laitan aina varmuuden vuoksi.
Kun rupeaa kuumottamaan, niin tahnaa ko. kohtaan ja viimeistään seuraavana aamuna koko näppylä on poistunut. Pieni rupi voi olla, mutta ei mitään kilometrin päähän asti näkyvää isoa herpesnäppylää. Suosittelen!
Se apteekin lääke on ihan turha! Ei auta juuri mitään, laittoi sitten heti alkuvaiheessa tai vasta sitten myöhemmin.
Hunajaa en ole kokeillut.
Apteekista ostettava villarasva tai lanoliini on auttanut parhaiten, kunhan sitä muistaa laittaa tarpeeksi usein ja paljon.
Hunaja ainakin maistuu paremmalle, sitä varmaan kannattaa ainakin kokeilla.
Käyttipä mitä hyvänsä, sitä on laitettava heti kun huulta vähän kihelmöi eikä vasta sitten, kun on jo kaamea rohtuma.
jos ei muuta niin se o paras aihtoehto. Itseasiassa yhtä "tehokas" kuin zovirax yms voiteet. .
mutta ihan kotona mieheni laittaa alkavaan herpekseen Aloe Vera-geeliä, jota voitin arpajaisissa, ja sanoo sen auttavan. Joskus kesällä hän laittaa myös pihkaa, mutta sen kanssa kannattaa olla varovainen, ettei suu liimaannu kiinni :) Voi auttaa pihkatahroihin.
Sitä kotoa löytyy, aloe veraa ei, niin ei voi kokeilla.
Ap
Käsidesiä pumpulipuikkoon ja sillä painelet herpeskohtaa. Polttaa/kirvelee, mutta pari päivää ja herpes on pois :)
Kirvelee ihan saatanasti, mutta tehoaa parissa päivässä.
Mulla ei auta noi zoviraxit ym. yhtään mitään. Käsidesikin auttaa mutta ei niin hyvin. Hammastahnaa tarviikin kokeilla joskus.
Puhkase se rupi jollai veitsel tai sit PUHTAALLA sormella ja heti ku oot saanu sen puhkastuu laita sipuli ( sattuu iha saatanasti mut toimii) ;)
Laittakaa hunajaa ja sokeria siihen herpekseen päälle
Mulla on auttanut acyrax-lääke, sekä estäjänä että hoitoon. Pikkasen nopeuttaa paranemista ja ennenkaikkea on estänyt uusien rupien puhkeamisen (siis monesti niin että puhjennut perräkkäisinä päivinä uusi rakkula aivan uuteen kohtaan, et siinä sit 4 rakkulaa ylhäällä alhaalla ja sivuilla)
Olen myös puhkaisut rakot ja pika-kuivattanut näin ja desinfiointiaineen avulla.
Nyt kokeilin myös valkosipulin painelua säännöllisesti rakkulaan (ainakin kuivatti, ei haittaa) ja otin L-lyseeniä 1000mg eilen. Tänään rakkula ihan hävinnyt.
En tiedä mikä tarkalleen toimii, mut kaikki konstit kehissä :)
Ja ainakin suklaan syönti ja huulien kuivaminen lisää puhkeamisvaaraa
Myös teepuuöljy auttaa.