Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen nivusissa suurentuneet imusolmukkeet jo neljä vuotta - voiko olla Calmetesta vai mistä?

Vierailija
12.06.2008 |

Suurentuneet imusolmukkeet laitettiin aluksi calmette-rokotteen syyksi, mutta nyt eräs lääkäri totesi, ettei ne johdukkaan rokotteesta - hän ei kyllä osannut sanoa mistä muustakaan. Tähän mennessä kukaan lääkäri ei ole nähnyt tarpeelliseksi tutkia syytä niiden olemassaoloon. Voimmeko siis tuudittautua turvallisuuden tunteeseen vai pitäisikö imusolmukkeet tutkia tarkemmin? Mikä ihme voi aiheuttaa neljän vuoden ajaksi tällaista vai ovatko imusolmukkeet jääneet kroonisesti turvonneiksi eivätkä edes palaudu normaaleiksi enää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin parikymmpisenä, että nivusten imusolmukkeet tuntuvat ja näkyvät selvästi. Pelästyin ja marssin lääkäriin. Lääkäri ei osannut sanoa syytä näkyviin imusolmukkseisiin. Sanoi vain, että hoikilla ihmisillä ne näkyvät joskus todella selvästi. En tietenkään tiedä ovatko lapsesi imusolmukkeet samankokoiset kuin minulla.Otettiin perusverikokeet ja kaikki ok.

Imusolmukkeet ovat edelleen sellaiset kovat pallot ja aikaa tutkimuksista on jo yli viisitoista vuotta, joten taitaa olla minun tapauksessani vaaratonta.

Vierailija
2/4 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme on kyllä hoikka ja ehkä siksi imusolmukkeet näkyvät niin selvästi. Ja voivathan ne olla jostain syytä turvonneet ja sitten arpeutuneet.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, todennäköisesti ovat vaarattomia, kuten minulla. Mutta en tosiaan tiedä ovatko samankokkoiset vai isommat kuin minulla. Voit kysyä seuraavan kerran lääkärissä voisiko imusolmukkeet vaikka ultrata.

En tiedä ovatko minun solmukkeeni olleet lapsesta asti turvoksissa. Huomasin kuitenkin asian vasta parikymppisenä. Kuvittelisin, että sitten olisi syytä huoleen, jos imusolmukkeet kasvasivat lyhyessä ajassa huomattavasti ja niissä olisi esim. aristusta.

Vierailija
4/4 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit eivät ole katsoneet tarpeelliseksi ultrata niitä, koska niissä ei ole tapahtunut mitään muutosta, mutta aina tasaisin väliajoin huolestun niiden olemassaolosta. Nyt lapsi on alkanut iltaisin valittelemaan polvi- ja välillä myös nilkkakipua mietin, onko näillä kahdella asialla jotain tekemistä toistensa kanssa. Toivottavasti ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme