Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä sanoin tänään mun miehelle etten enää rakasta sitä. :(

Vierailija
06.12.2012 |

Yli 10 vuoden avioliitto alkaa nyt olla ohi. Mä koen miehen ihan pelkästään viholliseksi. Olemme ihan joka asiasta eri mieltä. Arki on pelkkää tappelua. Mä niin haluaisin käpertyä jonkun kainaloon iltaisin sohvalle, ja mä niin haluaisin harrastaa seksiä jonkun kanssa, mutta en voi kuvitellakaan tekeväni niitä mieheni kanssa. Seksiä ei meillä ole ollutkaan moneen moneen kuukauteen. Tuntuu että päälimmäinen tunne on viha.

Minun mielestäni kaikki on alkanut siitä kun olen aivan yksin joutunut vastaamaan kaikesta, kodinhoidosta, lasten asioista ja kaikesta muusta. Mies vaan tekee töitä, töitä, töitä. Omasta mielestään hän osallistuu paljonkin arkeen, minä koen asian ihan toisin. Sama on kaikissa asioissa, olemme aina eri mieltä. Mies perustelee työntekoa sillä että hän tienaa rahat meidän perheeseen. Toisaalta se on totta, toisaalta minua hänen rahansa eivät ilahduta, minä en niistä pääse hyötymään. Itselleen hän ostaa osakkeita sijoitusmielessä, minun koko pieni palkkani menee joka kuukausi juokseviin kuluihin. En todellakaan ostele turhia.

En vaan enää tiedä mitä voisi tehdä. En jaksa enää olla kotona se ainoa ihminen joka siivoaa/pesee pyykkiä/huolehtii lasten asioista/huolehtii että jääkaapissa on ruokaa/huolehtii perheen aikatauluista. Tuntuu että mies on kotonaan kuin hotellissa, ja poimii parhaat palat arjesta (= leikkii lasten kanssa kun minä siivoan tms.)

Jos tuntuu että rakkaus on vaan loppu niin auttaako siihen mikään? Mies haluaisi mennä terapiaan tai vastaavaan, tosin hänen mielestään MINÄ olen se joka terapiaa tarvitsen kun en näe sitä miten hyvä mies hän minulle on. Minä vaan haluaisin muuttaa pois ja hengähtää ja elää edes hetken omaa elämääni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoin tänään miehelleni etten rakasta häntä. Olemme myös olleet lähes 10 vuotta yhdessä. Miestä ei tuntunut asia vaivaavan ollenkaan. Kulissimme ovat kunnossa ja se riittää miehelle. Olisin halunnut toisen lapsen, mutta en todellakaan aio sitä hänen kanssaan tehdä. Seksi hänen kanssaan suorastaan kuvottaa.

Minunkin mieheni kuvittelee olevansa huippuisä, koska vertaa itesään veljeensä joka - anteeksi vain - maailman huonoin isä ja aviomies.

Haluaisin erota, mutta en uskalla. Ajatuskin erosta hävettää.

Vierailija
2/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sellainen tilanne, että luultavasti rakastan miestäni vielä, mutta alan olla kypsä siihen miten hän minua kohtelee. Tuo kotiasiosta kaiken vastuun kantaminen on mun niskassa, mies tekee paljon töitä. Ja ihan sama kuin AP kirjoitti, ei siitä työnteosta kukaan muu hyödy.

Puheiden tasolla on hyvä mies, mutta missään ei käytännössä näy arvostus, kiinnostus tai välittäminen mua kohtaan.

Oon muuttunut kylmäksi, en kestäis muuten. Tuntuu että.on lopun alkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te arvon naiset sitten passaatte, siivoatte, käytte kaupassa, teette ruokaa miehellenne ?.

Jättäkää hänen vaatteensa pesemättä, älkää tuoko ruokaa alkääkä keittäkö hänelle mitään sapuskaa ennen kuin tavat muuttuu. Tehkää saakeli väliseinä ja uusi ovi taloonne/asuntoonne jos ukkoa ei kiinnosta.

Tai ajakaa se pois talostanne, sinä ja lapset enemmän tilaa tarvitsette.

Vierailija
4/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se munkin aviomies murhas mun sydämen pari kuukautta sitten :(

meillä ei edes ole ollut riitoja. ois saatana pitänyt omana tietonaan,kun erota ei kuitenkaan aijo. 9 vuotta me ollaan oltu yhdessä,ja rakastan häntä paljon! onhan se vaan niin mukavaa olla tälläsessä hirressä,missä ei saa rakkautta,helyyttä ja seksistä nyt puhumattakaan..

Vierailija
5/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te arvon naiset sitten passaatte, siivoatte, käytte kaupassa, teette ruokaa miehellenne ?.

Jättäkää hänen vaatteensa pesemättä, älkää tuoko ruokaa alkääkä keittäkö hänelle mitään sapuskaa ennen kuin tavat muuttuu. Tehkää saakeli väliseinä ja uusi ovi taloonne/asuntoonne jos ukkoa ei kiinnosta.

Tai ajakaa se pois talostanne, sinä ja lapset enemmän tilaa tarvitsette.

Siksi koska se on normaalia aikuisen ihmisen käytöstä, että samalla pesee kaikkien pyykit ja laittaa kaikille ruokaa. Kuulostaa joltain teinikapinalta tuo että jättäis toisen kalsarit pyykkikoriin ym.

Toki tänään esimerkiksi alettiin lasten kanssa syödä siihen aikaan, kun mies oli sanonut tulevansa. Mä siis tein ruoan siihen aikaan, eipä näkynyt miestä. Ei odoteta enää, eletään omaa elämää niinku miestä ei olis. Hän tuli myöhemmin ja söi yksin.

Mutta mikä perhe se on, tai parisuhde. Kun yks ei ota toisia huomioon.

Nyt kyllä tiskaa eli ei kai tässä vihanen voi olla.

Vitutus on pysyvä olotila, heijastuu kaikkeen.

Vierailija
6/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kuin minun suustani. Tosin mä en enää edes halua yrittää. Rakkaus on niin loppu, toisaalta meillä sitä ei niin suuresti ole koskaan ollutkaan. En vain keksi ulospääsyä tai ratkaisua tilanteeseen, ajauduin käymään vieraissa ja rakastuin toiseen mieheen. Nyt en pääse lähtemään kun en halua jättää lapsia. Voi tätä elämää.

Vierailija
7/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa tilanteessa kuin minä.

Ero tuntuu hankalalta, suurimmaksi osaksi ehkä sen takia että mulla ei todellakaan ole varaa jäädä tähän asuntoon, eikä mulla muutenkaan ole varaa elättää lapsia. Muutenkin haluaisin että lapset jäävät erossa miehelle, saisi ainakin nähdä mitä se arjen pyörittäminen on.

Mies tässä ketjussa kyseli että miksi passaan miestäni. En vaan voi katsella sitä sotku mikä talossa vallitsee jos minä en siivoa likaisia sukkia tai kalsareita joita pyörii joka puolella. Enkä kestä sitä pyykkivuorta joka syntyisi jos en pesisi miehen vaatteita (mies ei ole KERTAAKAAN käyttänyt pesukonetta meillä). Mies ei välitä jos on sotkua, minua se häiritsee.

Mies on kyllä hyvä isä lapsille, silloin kun on kotona ja läsnä. Iso osa miehen kotonaoloajasta menee nenä kiinni puhelimessa/tietokoneessa. Töitä se tekee, mutta lapset ei sitä oikein ymmärrä. Minä ymmärrän mutten enää jaksa.

Lapset on meillä syntyneet hyvin pienellä ikäerolla ja minä ne hoidin täysin yksin, mies oli niin paljon poissa. Isyyslomaakin vietti viikon laskettelureissussa, minä jäin yksin kotiin 3 kk vauvan kanssa. Näitä juttuja voisi luetella miljoonia.

Miehen mielestä hän tekee yhtä paljon kotona kuin minä. Pitää kuulemma alkaa listaamaan paperille miten paljon aikaa menee mihinkin kotityöhön kummaltakin, jotta näkyy miten asiat on. Minä en vaan jaksa, joka tapauksessa se olen minä joka viime kädessä huolehtii siitä että arki pyörii.

Miestä ei häiritse se jos ei ole ruokaa jääkaapissa, jos jokapaikassa on sotkua tai jos lapsilläa tai miehellä ei ole puhtaita vaatteita. Hän pärjää mielestään oikein hyvin aina silloin harvoin jos minä olen poissa kotona. Ja minä purskahdan itkuun kun tulen kotiin sotkun keskelle, sen takia en oikeen mihinkään halua lähteä vaikka hyvää tekisi.

Meillä on kaksi lasta, enkä kyllä halua kolmatta, mutta toisaalta jos minulla olisi toisenlainen mies niin miksei. Tämän miehen kanssa ei ikinä!

Pahinta tässä on nähdä lasten kärsimys. "Äiti, miksi sä olet niin hiljainen?" "Äiti, oletko sä surullinen?" "Äiti, oletko vihainen siksi kun et halua asua täällä?" jne. Miltä mahtaa lapsista tuntua kun joutuvat päivittäin kuuntelemaan kun minä ja mies huudamme toisillemme siitä että kumpi joutuu viemään/hakemaan lapset päiväkodista, mahtavat tuntea olonsa tosi rakastetuiksi. :(

Mies puhuu koko ajan että vika on minussa, MINÄ en näe miten paljon hän tekee, MINÄ en osaa arvostaa häntä, MINÄ haluan tehdä asiat aina omalla tavallani (=niin etten minä joudu kärsimään). Kaipa se sitten varmaan on totta, mutta nyt se olen MINÄ joka haluan lähteä. Vaikeaa vaan, lapsia en haluaisi jättää ja rahaakaan ei ole.

ap

Vierailija
8/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu että arkipäivän asiat on niitä mistä riidellään, ei onneks mitään uskottomuutta tai muuta. Mä olen jo tehnyt päätöksen että lähden, pitää vaan hommata asunto. Meillä on vain yksi lapsi, ja on selvää että hän asuu mun kanssani koska mies on niin paljon työmatkoilla. Kyllä se mies maksaa sulle elatusmaksuja, eli ei sun tarvitse pelkästään omalla palkallasi pärjätä.

Vierailija
9/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä häviät? Kun tuot ongelmanne esille siellä, voi ulkopuolinen ihminen keskustelussa saada miehesi oikeasti ymmärtämään mihin tilanteeseen hän on suhteenne ajanut - jos viesti ei sinun itsesi sanomana ole mennyt perille. Suosittelisin siis tuota pariterapiaa, vaikka ero tulisi väistämättä. Olisi sitten ainakin asiat käsiteltynä eikä lasten tarvitse kärsiä vanhempien vihanpidosta eron jälkeen.

Vierailija
10/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee paljon töitä eikä lyö vaimoa.

Joopajoo. Ehkä siihen vaaditaan vähän jotain muutakin.

Vierailija
11/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeessä ap! Itse vähän samanlaisessa tilanteessa, tosin ongelmamme ovat vakavampia. Otan eron. Menetät tilaisuuden elää onnellisempana toisen miehen kanssa.

Vierailija
12/12 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että haluan vain elää ilman riitoja. Sen takia lähteminen tuntuu vaikealta kun mitään "pahempaa" ei ole. Lasten takia en haluaisi erota, mutta lapset kyllä kärsivät jatkuvista riidoistamme, toinen jo oireileekin.

Onko lähteminen ainoa keino? Kuihtunutta rakkautta tuskin saa takaisin? Aikanaan meillä oli kaikki hyvin, samanlaiset arvomaailmat ja hauskaa yhdessä, lasten myötä kaikki romahti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi