Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinityttö arvostelee Tuntemattoman sotilaan:D

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pidän kirjasta erittäin paljon, mutta teinitytön äitinä nostan hattua teinitytölle, joka on kirjan jaksanut noinkin hyvin lukea ja kirjoittaa siitä noin hauskan arvostelun. Voisinpa vilkaista blogia vähän enemmänkin, tykkäsin kirjoitustyylistä =)

teiniten juttuihin huumorilla (pakko), joten siksi en ihan tosissaan tuotakaan juttua ottanut, taisi teini itsekin vähän kieli poskessa sen kirjoittaa

Vierailija
42/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin kirjasta, mutta ei mua haittaa, jos jokuei tykkää.

Oli vaan pakko tulla kommentoimaan, että nauratti noi poseerauskuvat kirjan kanssa. :D

Söpöä, teinit. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaa hyvin tuo teini.

Vierailija
44/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristääkä sun Kiitos-huppari vähän liikaa :D

olla noilla älynlahjoilla ihan hiljaa sinunkin. :)))))

Vierailija
45/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpötystä. Kyllä siitä aidosti useimmat ihmiset tykkää. Isäni kertoi, että hänenkin isänsä tykkäsi kovasti, vaikka muuten luki suunnilleen elämässään 5 kirjaa. Sen sijaan isän veli oli lukenut 5 sivua ja siitä Mäkilän leipien ryöstöstä tokaissut, että "tollaisia perkeleitä ne oli aina toisten eväillä..." ja lopettanut kirjan siihen.:)

Vierailija
46/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nykyajan teinit oikeasti siis ihan oikeasti noin noin noin juukelin typeriä??? mä en kestä jos mun lapsista tulee tollasia.. missä on aivot, pliis pliis.. herättäkää mut tästä painajaisesta jossa jouduin lukemaan tollast tekstiä..

tytön koulumenestyksen ja älykkyysosamäärän taso tulee selvillä tekstistä ja sääliksi käy.. onneksi, MINÄ en olisi tuossa iässä kirjoittanut mitään noin typerää.. huoh.. eivätkä lapseni tule ikikuunapäivänä olemaan tuollaisia tyhjäpäitä.

Vierailija
47/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentteja ja joutui vähän miettimään kirjoituksiaan.

http://goincrazyh.blogspot.fi/2012/11/tuntematon-sotilas-part2.html

Kyllä itse mietin, että mikä ikä on aina sopiva tarjota luettavaksi klassikkoa. Itse en ole Tuntematonta lukenut, koska onnistuin välttelemään sen lukemisen lukiossa.:)

Minusta myös ymmärrettävä reaktio tytöltä, joka on varmasti tähän mennessä lukenut kirjoja korkeintaan itselle läheisistä aiheista. Miksipä nyt 15-vuotiaalle tytölle olisi sotakuvaus jotenkin läheistä?:)

ap

Vierailija
48/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta voi odottaakaan joltain teinipillulta joka lukee vaan Demiä tms aivotonta?

Vierailija
49/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä TIEDÄN, että se onklassikkokirja, mutta kirja-arvostelussahan on kyse myöd subjektiivisesta tuntemuksesta, onko kirja hyvä ja kiinnostava ja puhutteleva. Ja todiasia on, että Tuntematon on eräänlainen sukupolvikokemuksen kuvaus (sodankäyneen sukupolven ja välittömästi seuraavan) ja minä en todellakaan kuulu siihen sukupolveen. Minä en kuulu sellaiseen sukupolveen , joka kokisi mitään yhteistä Tuntemattoman yhteiskunnan kerrostuneisuuden tai arvomaailman kanssa. Minussa ei ole herravihaa, joka on Tuntemattoman kantava voima. En myöskään pidä kirjan perustana olevasta pessimismistä -siitä, että loppujen lopuksi ei edes ollut mitään, minkä puolesta sodassa olisi taisteltu ja kuoltu, vaan se tehtiin kun käskettiin ja hukkaan se joka tapauksessa meni, sillä sodan jälkeinen yhteinäisyys rapisi pian. Toteamus saattaa olla oikeassa, mutta minä en halua ajatella niin.

Minä en siis pidä tuntemattomasta. Minusta se on kaikenkaikkiaan epämiellyttävä ja jokseaenkin turha lukukokemus (ja elokuvana vastenmielinen). Minä olen kuitenkin Suomen historian dosentti, joten ihan tyhmä en ole ja ymmärrän myös Suomen historian tärkeimmät känteet ja niden merkityksen Jatkosodankin, m itä siihen tulee. Antakaa siis teinitytöllekin lupa omaan lukukokemukseen, vaikka se olisikin erilainen kuin palstapersun.

Vierailija
50/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapersun ÄO taas ei ehkä ihan riitä sen tajuamiseen.

Vierailija
51/51 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene edes täysjärkinen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä