Teinityttö arvostelee Tuntemattoman sotilaan:D
Kommentit (51)
vittu mikä kusipää... Juuri tuollaisille sota tekisi ihan hyvää, loppuisi se pullamössöily.
Sulla toi mussutus loppuis, jos saisit luodin daijuun
Kukahan on alentunut teitäkin läski-wannabe-muslimi-larppaajalumppuja panemaan, että teette sekarotuisen äpärän suomalaisten elätettäväksi?
Tuntematon on hyvä. Kuuntele vitun kamelinajajan panopuu Finlandia, lue Tuntematon, ja mieti asioita. Tai muuta Algeriaan, Somaliaan tms.
kertoohan se jo arvostelijasta ;-)
Tuntemattoman arviota ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, teos kestää "satiirin" ja pissisten arviot.
Koraanin poltto äärimuslimeilla.
Kyllä on joku vähillä eväillä tässä elämässä.
Koraanin poltto äärimuslimeilla.
Kyllä on joku vähillä eväillä tässä elämässä.
Tuo nyt vaan on tietyn ikäpolven ja tietyn kansanosan tärkeä juttu, sallittakoon heille.
Itsekään en kirjasta välittänyt 16-kesäisenä, esim. Sinuhe oli (on) monin verroin vaikuttavampi teos.
kertoohan se jo arvostelijasta ;-)
Tuntemattoman arviota ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, teos kestää "satiirin" ja pissisten arviot.
Tuntematon sotilas on omia suosikkikirjojani, mutta hauskaahan tämä oli.
Tuntematon sotilashan oli julkaisuhetkellään joistakin törkeää rienaa vaikka Runebergin yleviin sotarunoihin verrattuna. Palstalla aina mielellään mollataan jotain kirjailijoita, usein juuri omaan parempaan makuun ja sivistykseen verrattuna.
Laittakaas nyt meille sivistyksestä osattomille listaa kirjoista, joita itsenäisyyspäivän tienoilla kannattaisi lukea.
Siksi ei ole tullut mieleenkään tuhlata aikaa moiseen opukseen.
vittu mikä kusipää...
Juuri tuollaisille sota tekisi ihan hyvää, loppuisi se pullamössöily.
Kuules numero 15 vaan, satun kyseisen kirjoituksen henkilön tuntemaan, ja hänen keskiarvonsa koulussa on 9,6, jotenka toivo, että lapsista tulee edes yhtä fiksuja. Kun otetaan huomioon sinun kommenttisi, en usko että tulee...
Mä luin Tuntemattoman teini-ikäisenä ja tykkäsin kirjasta kovasti. En kannata persuja ja olen korkeasti koulutettu.
Hyvin sana hallussa tuolla tytöllä. Tuntematon on ihan luettava kirja. Henkilöhahmoja on selkeästi rakenneltu jonkin aikaa ja ovat aika hauskoja. Kirjan erikoisuus kai on se että se on aikansa ensimmäinen kirja, jossa sotaa ei yritetä mitenkään romantisoida tai hienostella, tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Vähän vähemmän tullut muuten sotakirjallisuutta luettua, tämä ja Länsirintamalta ei mitään uutta.
Kyllä kaikkea kirjallisuutta pitää pystyä tarkistelemaan myös huumorilla. Ei mikään kirja niin pyhä ole.
Aijai, vanha helmi! Törmäsin tähän taas ja kyllä nauratti! :D
En minäkään sitä jaksanut lukea.. Selailin sieltä täältä ja yritin tuhrustaa jonkun esseen, todella tylsä ja murteen kanssa meni hermot.
mutta kun yrittää kysyä syvemmin että mikä siitä teki juuri sinun mielestäsi loistavan, niin ei tulekaan mitään kunnon vastausta vaan aletaan solvata tyyliin "olet tyhmä ja idiootti jos et ymmärrä että se on loistava" :D
kouluaikoinani pakollisia luettavia olivat Kärpästen herra, Huckleberry Finn ja Rutto. Kaikki olivat hyviä, Rutto ehkä minulle liian hidastempoinen.
Tuntemattoman olen lukenut vasta 16-vuotiaana ja kyllä se hyvä kirja on. Minusts kyllä myös nykynuorten on syytä tuntea kansamme historia, sekä ennen toista maailman sotaa että aiemmat tapahtumat.
Elokuvista Laineen versio on kyllä parempi, Mollbergin versiossa parempaa on vain Liski Rokkana.
Katson mielelläni taas kerran vanhempaa versiota, mm. iki-ihania Åke Lindmania ja Jussi Jurkkaa!