Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook ja profiilikuvat

Vierailija
06.12.2012 |

Mikä ihmeen pakko siihen profiilikuvaksi on laittaa pelkkien lapsien kuvia, tai muuten jotain sellaista, mistä profiilin omistajaa ei tunnista? En keksi sille mitään muuta syytä kuin huomion hakeminen. Muutenkin on vähän arveluttavaa laittaa pienten lasten kuvia nettiin, "ilman heidän lupaa". Olen ehkä hieman konservatiivinen nettipalvelujen suhteen, sillä mielestäni profiilikuvassa tulisi olla ensisijaisesti kyseisen tunnuksen omaava henkilö tunnistettavasti, jos sen profiilikuvan kerta haluaa laittaa. Kyllähän sinne sitten muita kuvia voi laittaa mielin määrin muiden ihmisten ihmeteltäviksi.

Asia tuli taas mieleen, kun etsin yhtä vanhaa tuttua facebookista, jolla on sen verran yleinen nimi, että vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon. Näistä about puolella on tunnistettava kuva, ja lopuilla ei ollenkaan tai jotain muuta kuvassa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itseä kuvaava kuva voi olla jotain muutakin kuin pärstäkuva. Miksi siellä pitäis just omakuva olla??

Vierailija
2/21 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallisuus syynä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Eräällä vanhalla luokkakaverimiehellä on profiilikuvana maisemakuva, mutta julkisena näkyvissä muita profiilikuvia itsestään. Outoa.

on vanha profiilikuva siellä kansiossa vielä, mutta halusin vaihtaa profiilikuvaa, ja kun vähemmän edustava olen, enkä halua katsella sitä kuvaani joka hetki, niin olen pari maisemaa tai muuten ei-tunnistettavaa laittanut. Mutta ei mua haittaa, jos joku käy katsomassa sen vanhan kuvan, ja siitä tunnistaa.

Vierailija
4/21 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on profiilikuva ihan fiiliksen mukaan. Kun teimme remonttia ja juttelin siitä paljon Facessa, laitoin sinne sen Remontti-Reiskan kuvan. Silloin kun tulee MM-jääkiekkoa, mulla on leijonan kuva..Välillä on oma kuva, joskus on meidän hamsterin naama jos olen ottanut siitä erityisen hauskan kuvan.

Vierailija
5/21 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä niitä hiton rumia duckface poseja profiilikuvina tai minään muinakaan kuvina.

Vierailija
6/21 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako oman lapsuuskuvan laittaa?

Mullapa on!

Vierailija
7/21 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat kaverit kyllä löytyvät yhteyteen ilman kasvokuvaakin. Profiilikuvalla voi pitää myös hauskaa, se on osa FB-huumoria.

Miksi sitten pelleillä profiilikuvalla, jos oikeat kaverit ovat kavereinasi tai löytävät sinut muutenkin, kun taas profiilikuvan näkevät mahdollisesti kaikki?

Mun profiilikuvana on kukka,

sillä en halua, että minut liian helposti sieltä löydetään, olen ns pakosta siellä, en sen vuoksi, että ihmiset löyvät minut sieltä.

Kuka voi pakottaa jonkun olemaan facebookissa? Jos ei halua että löydetään, niin eikö asetuksista saa että ei löydä haussa tms.?

Haluaisitko perustella, millä logiikalla se on huomion hakemista jos kuvassa on joku muu kuin itse?

No jos nyt ajatellaan että itsestään ei halua laittaa profiilikuvaa, niin miksi siihen sitten pitää laittaa jokin kuva? Eikö se muu kuva ole nimenomaan sitä varten että ihmiset katsoisivat sen?

Mulla kuva lemmikeistä.

Jos minut tuntee, tietää että minulla on lemmikkejä, ja tietää siis että kyse on minusta =D

Miksi sitten laittaa lemmikeistä profiilikuva, jos vain ne jotka tuntevat sinut voivat tietää kuka olet? Entäs jos joku haluaa ottaa yhteyttä sinuun, tietää nimesi ja miltä näytät, muttei tiedä että sinulla on lemmikkejä?

Ei yhtään mitään.

Itsellä on yleensä kuva itsestäni, mutta se voi olla kasvoista, kokovartalokuva, tai vaikka sellainen jossa näkyy vain osa minusta. Se voi olla myös maisema, kasvi, eläin, toivotus, mitä tahansa. Vaihtelen profiilikuvaa paitsi joidenkin tapahtumien (esim. jos juhlissa on napattu kiva kuva, tai matkalla tms.), myös vuodenaikojen mukaan. Joulun aikaan vaikka sellainen, jossa olen tonttulakissa tms.

Kerron kuulumisiani myös profiilikuvalla, se ei ole siellä etsimistäni varten. Tosin minun nimisiäni ei ole muita, joten ei ole tarvetta tunnistuskuvalle.

Miksi kerrot kuulumisia juuri profiilikuvalla? Eikö sinne niitä muita kuvia voi laittaa mielinmäärin omien kavereiden nähtäviksi?

Vierailija
8/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koirani kuva profiilikuvana (ja juu, olen tottakai kysynyt piskiltä luvan! :D) juurikin siksi ettei jonninjoutavat ihmiset mua sieltä löytäis...

Vierailija
9/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko helpompi olla laittamatta mitään kuvaa, jos ei halua että ihmiset löytää? Ja eikö sieltä saa asetuksistakin, ettei löydä hakemalla vaikka kuva olisikin?

Vierailija
10/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans tajua! Mulla itselläni on ihan oma kuva profiilissa, vaikka 5-kk sitten synnytinkin ihan lapsen. Ei ole silti tarvetta laittaa sen lapsen kuvaa profiilikuvaksi, saatikaan sitten julkaista hänestä kymmeniä eri kuvia. Koska tiedän, että ei juurikaan ketään kiinnosta. Jotkut näin näyttävät silti tekevän. Se lapsi on varmaan sen profiilin haltijasta tosi söpö, mutta muiden silmissä se on ihan saman näköinen kuin kaikki muutkin lapset.

Musta muutenkin tuntuu, että tietyillä ihmisillä on joku ihme tarve hakea huomiota fb:ssä kuvillaan. Mulla on fb:ssä kaverina eräs ihminen, joka kävi oikein valokuvaamossa otattamassa kuvia itsestään ja nyt julkaisee niitä fb:ssä. Ja tietysti ne parhaat kaverit siellä into piukassa kommentoi: "ihana!" Vähänkö olet kaunis" ym. Eli huomiohuora sai huomionsa! Kertoo kyllä aika paljon k.o. ihmisen itsetunnosta!

Vierailija
11/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Eräällä vanhalla luokkakaverimiehellä on profiilikuvana maisemakuva, mutta julkisena näkyvissä muita profiilikuvia itsestään. Outoa.

Vierailija
12/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat kaverit kyllä löytyvät yhteyteen ilman kasvokuvaakin. Profiilikuvalla voi pitää myös hauskaa, se on osa FB-huumoria.

Vierailija
13/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä en halua, että minut liian helposti sieltä löydetään, olen ns pakosta siellä, en sen vuoksi, että ihmiset löyvät minut sieltä.

Vierailija
14/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko perustella, millä logiikalla se on huomion hakemista jos kuvassa on joku muu kuin itse?

Mä väittäisin että just päinvastoin. Jos nyt oikein raadollisia ollaan, niin mun havaintojen mukaan näitä lasten ja koirien kuvia profiilikuvaksi laittaa usein ne, jotka eivät ehkä ole ihan tyytyväisiä omaan ulkonäköönsä.

Ja sitten on tietysti niitä, jotka ovat vaan ihan totaalisen hurahtaneita siihen lapseensa/lemmikkiinsä ja siksi kokevat tarpeelliseksi laittaa sen profiilikuvaankin itsen tilalle.

Vierailija
15/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan koirahan minullakin on, anteeksi. En jaksa niitä kuvia álva´riinsa päivitellä. Tietysti sekin on syynä, että maukkaita kuvia ei minusta oikein ole;D

Vierailija
16/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa on!

Vierailija
17/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut tuntee, tietää että minulla on lemmikkejä, ja tietää siis että kyse on minusta =D

Vierailija
18/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun havaintojeni mukaan sen muun kuin oman kuvan laittaa henkilöt joiden oma ulkonäkö ei ole edustavimmasta päästä.

Noi lemmikki- ja lapsiprofiilikuvat on ihan jees mutta eräällä kolmekymppisellä miehellä on mönkijän kuva profiilikuvana! :D

Vierailija
19/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään.

Itsellä on yleensä kuva itsestäni, mutta se voi olla kasvoista, kokovartalokuva, tai vaikka sellainen jossa näkyy vain osa minusta. Se voi olla myös maisema, kasvi, eläin, toivotus, mitä tahansa. Vaihtelen profiilikuvaa paitsi joidenkin tapahtumien (esim. jos juhlissa on napattu kiva kuva, tai matkalla tms.), myös vuodenaikojen mukaan. Joulun aikaan vaikka sellainen, jossa olen tonttulakissa tms.

Kerron kuulumisiani myös profiilikuvalla, se ei ole siellä etsimistäni varten. Tosin minun nimisiäni ei ole muita, joten ei ole tarvetta tunnistuskuvalle.

Vierailija
20/21 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun havaintojeni mukaan sen muun kuin oman kuvan laittaa henkilöt joiden oma ulkonäkö ei ole edustavimmasta päästä.

tällaista huomannut. Tosi monella ei-niin-hehkeällä ilmestyksellä on ihan vaivalla otettuja poseerauskuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi