Kuinka moni on siinä ammatissa, mihin alunperin kouluttautui?
Itse en ole päivääkään tehnyt sitä työtä mihin amiksesta valmistuin. Oletko sinä?
Ehkä tämä gallup antaa osviittaa vanhemmille, jotka taivastelevat omien lapsiensa hakemisia tai hakematta jättämisiä. Ei ole lopullista koulutusta, aina voi kouluttautua muualle jos ei töitä saa tai ei ala enää myöhemmin kiinnosta.
Kommentit (10)
Virallisesti olen laborantti, toiminut lastenhoitajana, valokuvaamossa ja eri myyntialan töissä.
Päivääkään en ole tehnyt ensimmäistä koulutustani vastaavaa työtä. Itse asiassa olen ollut vuodesta 1998 lähtien töissä, joihin sain oikeasti koulutuksen (valmistuin) vasta puoli vuotta sitten.
Päivääkään en ole tehnyt ensimmäistä koulutustani vastaavaa työtä. Itse asiassa olen ollut vuodesta 1998 lähtien töissä, joihin sain oikeasti koulutuksen (valmistuin) vasta puoli vuotta sitten.
ensimmäinen tutkintoni oli YO-merkonomi, pääsin puolen vuoden sisällä valmistumisesta IT-alalle töihin ja siellä olen sitten ollut kaikki nämä vuodet.
Sain valmistuttuani heti työpaikan, jossa jatkan edelleen. Tosin olen opiskellut kymmenisen vuotta sitten toisenkin, ei-kirkollisen ihan eri alan tutkinnon, mutta työpaikka on silti pysynyt kirkossa. Silti kannustan muita kokeilemaan eri aloja jos elämä niin menee!
(kauppakorkeakoulusta) ei valmista mihinkään tiettyyn ammattiin. Koulutusta vastaavaa työtä olen kyllä tehnyt valmistumisesta saakka, vaikka alaa olenkin vaihtanut useamman kerran.
Olen aineenope enkä ole opiskelujeni alkuvuosien jälkeen tehnyt mitään muita kuin open hommia.
Olen oikealla alalla, pidän työstäni ihan hirveästi!
Mutta koulutus on jatkunut n. 14v. lukion jälkeen, joten tavallaan työn ohella opiskelua koko ajan - on sitä edelleen, joka päivä. Olen erikoislääkärinä sairaalassa.
ei valmista mihinkään tiettyyn ammattiin. Koulutusta vastaavaa työtä olen kyllä tehnyt valmistumisesta saakka, vaikka alaa olenkin vaihtanut useamman kerran.
Insinööri on koulutus, jolla voi tehdä useampia ammatteja. Koulusta valmistumisen jälkeen olen tehnyt koulutustani vastaavaa työtä, vaikka ei sitä aina insinöörin hommaksi uskoisikaan:)
Opetusala kiejhtoo edelleen, mutta taalla missa asun ei ole sen alan toita juurikaan tarjolla.