Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puet tytön nätisti mutta poikaa et?

Vierailija
05.12.2012 |

Monesti törmää tähän, että tytöllä on villakangastakki tai söpö toppis, Ugg-tyyliset kengät ja mekko tai farkut. Ja saman perheen pojalla joku kulahtanut Reimatecin takki ja toppahousut ja Kuomat.

Miksi näin?

Miksi et pue myös poikaasi nätisti? Esim. tyylikkääseen takkiin, farkkuihin ja johonkin muihin kenkiin kuin niihin iän ikuisiin Vikingeihin tai Kuomiin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälleen. Juu, voisin tapella, minullahan se viimeinen päätäntävalta on. Mutta ihan turhaa tuo olisi, kunhan vaatteet ovat säänmukaisia ja juhlatilaisuuksiin laitetaan ne vaatteet päälle, jotka käsken laittaa.

Tyttö ei vielä sano vastaan mistään, joten pukeminen on helppoa =)

Vierailija
2/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti törmää tähän, että tytöllä on villakangastakki tai söpö toppis, Ugg-tyyliset kengät ja mekko tai farkut. Ja saman perheen pojalla joku kulahtanut Reimatecin takki ja toppahousut ja Kuomat.

Miksi näin?

Miksi et pue myös poikaasi nätisti? Esim. tyylikkääseen takkiin, farkkuihin ja johonkin muihin kenkiin kuin niihin iän ikuisiin Vikingeihin tai Kuomiin?

En tiedä olisiko meillä noin, mutta kun on kolme poikaa eikä tyttöjä, tulee poikien pukeutumiseen panostettua.

Ja itse asiassa koen että pojille on ihan älyttömästi kivoja vaatteita tarjolla ja paljon erilaisia tyylejä, joita toteuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilaan omilleni netistä. Kummallakin on täksi talveksi UGGit, karvakauluksinen untuvatakki ja pillifarkut (ovat laihoja tarhaikäisiä) sekä kivoja huppareita ja paitoja. Tilatti ulkomailta, pääosin Englannista.

Suomen valikoimilla jos mentäis, olisi joko just toi reima-kuoma-look tai sitten villakangashousut ja slipoveri ja vaalean sininen paitapusero.

Vierailija
4/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko helposti, sitten alkaa se lapsen oma fiilis olla omansalainen, enkä silloin enää määrää tiettyjä vaatteita.

Vierailija
5/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänkin kerran kaukaisen sukulaisen hautajaisissa sain katkerana katsella sisältä kun serkku ja veli leikkivät lumessa ulkona.

Minä en päässyt kun oli se hiton söpö toppis ja hame eikä vaihtovaatteita.

Tätäkin voivat söpistelyä harrastavat äidit miettiä MENNESSÄÄN ITSEENSÄ.

Vierailija
6/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilaan omilleni netistä. Kummallakin on täksi talveksi UGGit, karvakauluksinen untuvatakki ja pillifarkut (ovat laihoja tarhaikäisiä) sekä kivoja huppareita ja paitoja. Tilatti ulkomailta, pääosin Englannista.

Suomen valikoimilla jos mentäis, olisi joko just toi reima-kuoma-look tai sitten villakangashousut ja slipoveri ja vaalean sininen paitapusero.

ihan ihme lässytystä taas. Vai asutko sä jossain persereiässä missä ei ole kuin Tarjoustalon ja Prisman valikoimat?

Vierailija
7/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi poikaa, ja molemmat tykkäävät pitää trikoopaitoja joissa vihaisten lintujen kuvia tai muuta vastaavaa. Ei vaan kiinnosta käyttää yhtään enempää aikaa, rahaa ja mielenkiintoa lasteni pukemiseen kuin nyt käytän. Heillä on laadukkaat ulkovaatteet ja laadukkaat sisävaatteet ja se riittää. Minusta ois jotenkin aivan kummallinen ajatus, että pistäisin isohkon summan rahaa esimerkiksi hienostelutakkeihin, joita käytettäisiin ehkä kerran tai kaksi ennen kuin jäävät pieniksi, tai että ostaisin kengät, joilla voi tasan kävellä kuivaa asfalttia pitkin autoon ja autosta kylään, mutta eivät kestä kosteutta, niitä ei voi puhdistaa jos kerran likaantuvat tai ne ovat liukkaat. Mä en ymmärrä, mikä olisi se mielihyvä/muu hyöty minkä niistä saisin tai minkä pojat niistä saisivat.

Vierailija
8/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pukenut molempia lapsiani kauniisti ja tarkoituksenmukaisesti, ei riipu sukupuolesta. Eikä kyllä lasten mielipiteestäkään, villakangastakit kaupungille/juhliin/hautajaisiin jne. ja kuralätäkköön ne kuravaatteet.

Vierailija
9/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltä saa vaikka miten hauskoja vaatteita lapsille, molemmille sukupuolille. Nättejä ja lämpimiä housuja en ole tosin löytänyt vielä. Ehdotuksia?

Vierailija
10/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi poikaa, ja molemmat tykkäävät pitää trikoopaitoja joissa vihaisten lintujen kuvia tai muuta vastaavaa. Ei vaan kiinnosta käyttää yhtään enempää aikaa, rahaa ja mielenkiintoa lasteni pukemiseen kuin nyt käytän. Heillä on laadukkaat ulkovaatteet ja laadukkaat sisävaatteet ja se riittää. Minusta ois jotenkin aivan kummallinen ajatus, että pistäisin isohkon summan rahaa esimerkiksi hienostelutakkeihin, joita käytettäisiin ehkä kerran tai kaksi ennen kuin jäävät pieniksi, tai että ostaisin kengät, joilla voi tasan kävellä kuivaa asfalttia pitkin autoon ja autosta kylään, mutta eivät kestä kosteutta, niitä ei voi puhdistaa jos kerran likaantuvat tai ne ovat liukkaat. Mä en ymmärrä, mikä olisi se mielihyvä/muu hyöty minkä niistä saisin tai minkä pojat niistä saisivat.

En minäkään tytölle (2v) ostaisi erikseen ns. hienosteluvaatteita jos ei sattuisi aina välillä tulemaan kirpparilla vastaan. Juuri ostin vähän paksumman takin ja maksoi 8 euroa. Periaatteessa ihn turha ostos mutta tulipa ostettua kun oli kaunis.

Pojalle (6v.) ei kirppareilta enää oikein löydy vaatteita, joten on jäänyt hienosteluvaatteet ostamatta. En todellakaan maksa 30-40 euroa esim. villakangastakista, joka on oikeastaan täysin hyödytön täällä rannikon viimassa.

Vierailija
11/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle siistiä kaupunkivaatetta (kirppikseltä)? Minusta niitä on tosi vaikea löytää, vaikka mielelläni ostaisin siistiä ja sievää vaatetta kyläilyreissuille. Esimerkiksi tällä hetkellä tämän alueen nettikirppiksillä on pojille tarjolla 17 takkia, joista ei löydy yhtään siistiä. Tytöille takkeja on myynnissä 38 kappaletta, ja niistä 5 oli siistejä kyläilytakkeja. Pojille vain ei meinaa löytyä käytettynä muuta kuin käyttövaatetta.

Vierailija
12/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin molemmille rymyvaatteet, mutta tyttö haluaa välillä hienostella, poika ei niinkään ole kiinnostunut hienostelusta. Meillä lapset saa itse oikeastaan päättää, mua ei kiinnosta vaatteet/tyylit niin hirveesti...

Vierailija
13/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi siitä. =D

Joo mutta tosiaan en näe järkeä laittaa noille päälle mitään söpistelyvaatteita, en tytöille, enkä pojalle kun kaikki haluavat kuitenkin vielä leikkiä, oli tilanne mikä tahansa. Ja jotenkin ne ylisöpösti puetut tytöt näyttävät säälittäviltä, usein näkee niiden pikku uggeissa ja hamosissa olevien tyttöjen katsovan kaihoisasti niitä lapsia jotka pääsevät vapaasti leikkimään ja syömään sottaavia ruokia..

Eikä mielestäni ne slipovereihin ja muihin sullotut pojatkaan näytä olostaan nauttivan.

Lasten pitää saada olla lapsia ja vaatetuksen olla sen mukaista. Mitä meilläkin on juhlia ja hautajaisia ollut, olen pukenut lapsille ensisijaisesti käytännölliset vaatteet päälle, joissa lapset voivat leikkiä vapaasti.

Eiköhän nuo tytöt ehdi söpistelemään ja poika keikaroimaan sitten kun noiden asioiden aika on. Nyt he saavat olla pukeutumisen suhteenkin lapsia, eivätkä minun asusteitani..

Vierailija
14/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi siitä. =D

Joo mutta tosiaan en näe järkeä laittaa noille päälle mitään söpistelyvaatteita, en tytöille, enkä pojalle kun kaikki haluavat kuitenkin vielä leikkiä, oli tilanne mikä tahansa. Ja jotenkin ne ylisöpösti puetut tytöt näyttävät säälittäviltä, usein näkee niiden pikku uggeissa ja hamosissa olevien tyttöjen katsovan kaihoisasti niitä lapsia jotka pääsevät vapaasti leikkimään ja syömään sottaavia ruokia..

Eikä mielestäni ne slipovereihin ja muihin sullotut pojatkaan näytä olostaan nauttivan.

Lasten pitää saada olla lapsia ja vaatetuksen olla sen mukaista. Mitä meilläkin on juhlia ja hautajaisia ollut, olen pukenut lapsille ensisijaisesti käytännölliset vaatteet päälle, joissa lapset voivat leikkiä vapaasti.

Eiköhän nuo tytöt ehdi söpistelemään ja poika keikaroimaan sitten kun noiden asioiden aika on. Nyt he saavat olla pukeutumisen suhteenkin lapsia, eivätkä minun asusteitani..

Vierailija
15/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te, jotka ette tykkää pukea lapsianne mitenkään, tulette edes vastaamaan tähän? Aihehan koski niitä, jotka pukevat tyttöä mutta eivät poikaa. Ei teitä, joiden mielestä se on ihan turhaa hienostella missään.

Vierailija
16/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi siitä. =D

Meillä tytöllä on täysi vapaa pääsy vaikka kuralätäkköön noissa ns. hienosteluvaatteissa (edelleen, juhlavaatteet ovat erikseen). Ja ensisijaisesti noissa vaatteissa yritän valita sellaisia, jotka tuntuvat mukavilta päällä ettei tarvitse pönöttää.

Vierailija
17/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle siistiä kaupunkivaatetta (kirppikseltä)? Minusta niitä on tosi vaikea löytää, vaikka mielelläni ostaisin siistiä ja sievää vaatetta kyläilyreissuille. Esimerkiksi tällä hetkellä tämän alueen nettikirppiksillä on pojille tarjolla 17 takkia, joista ei löydy yhtään siistiä. Tytöille takkeja on myynnissä 38 kappaletta, ja niistä 5 oli siistejä kyläilytakkeja. Pojille vain ei meinaa löytyä käytettynä muuta kuin käyttövaatetta.

Vierailija
18/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka löytävät pojillekin paljon nättiä vaatetta.

Minä asun täällä peräreiässä, ja todella pienet on poikien vaatevalikoimat. Jo määrällisesti kaupoissa on tyttöjen vaatteita monta rekillistä enemmän kuin poikien vaatteita. Ja niitä parempia vaatteita ei joka vuosi löydä lainkaan, vaikka kierrän kaikki liikkeet. Sitten kun löydän, niin ostan kyllä seuraavaakin kokoa vuoden päähän, jos silloin vaikka taas sattuu tarjonta olemaan nolla.

Ja se vähä mitä pojille löytyy, maksaa maltaita. Tytölle löydät samettimekon ja sukkikset kolmella kympillä. Pojan vaatekerrassa on heti satanen nurin. Enkä ole kroisos.

Vierailija
19/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kai koska miehen ulkonäöllä ei ole väliä ja naiset haluavat vielä kaikin keinotekoisin keinoin tehdä ulkonäöllistä pesäeroa miehiin, esim.ajamalla karvoja. Naisillakin on karvat mutta tämäkin asia unohtuu koska monet yleisinhimilliset rumat ja epämiellyttävät asiat on ulkoistettu miehille.

Vierailija
20/28 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suostu laittamaan mitään liian siistiä ylleen, nätistä nyt puhumattakaan! Kun oli pieni niin onnistui. Totesin silloinkin, että valikoima on pojille kerrassaan surkea. Halukkaat voivat tulla kokeilemaan kuinka pojalleni laitetaan ruutupaita ja slipoveri....Tervetuloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän