Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasisen tuikkukupin puhdistaminen talista

Vierailija
05.12.2012 |

Yleensä olen saanut irrotettua ihan kuumalla vedellä, mutta nyt punainen tali tuntuu istuvan tosi tiukassa. Vinkkejä, kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneeseen

Vierailija
2/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paisti joskus,

minulla on kaksi sellaista shampanjanväristä pöytäkynttilälautasta, se punanen taliväri on ja pysyy :-O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tali?

Vierailija
4/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paisti joskus,

minulla on kaksi sellaista shampanjanväristä pöytäkynttilälautasta, se punanen taliväri on ja pysyy :-O

Kyseessä on kirkas lasinen kuppi, joka on osa sellaista Pentikin tuikkuroikotinta. Poltin siinä punaisen pöytäkynttilän pätkän ja nyt siinä on sellaisia punaisia lastuja ympäriinsä. No, kokeillaan tiskikonetta, kyllä se meidän huusholliin kelpaa punaisin roiskeinkin, jos ei puhdasta tule.

Vierailija
5/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on parafiini-, steariini-, tali- ja vahakynttilöitä,

ja saattaapi vielä paljon muitakin

Vierailija
6/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten raaputat pois.

Vierailija
7/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tali?

Tali. Sitä käytetään kynttilöiden valmistuksessa.

Vierailija
8/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on parafiini-, steariini-, tali- ja vahakynttilöitä, ja saattaapi vielä paljon muitakin

Näytä mulle paikka missä myydään edelleen talikynttilöitä. Tai kuka urpo niitä valmistaa itse? Ai niin, varmaan sinä ja muut av-mammat.

Vierailija
9/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on parafiini-, steariini-, tali- ja vahakynttilöitä, ja saattaapi vielä paljon muitakin

Näytä mulle paikka missä myydään edelleen talikynttilöitä. Tai kuka urpo niitä valmistaa itse? Ai niin, varmaan sinä ja muut av-mammat.

sä aina sen, mistä kynttilä on tehty, ennen kuin puhut siitä tavarasta, joka kynttilän palaessa valuu ja saattaa esim. tahrata tuikkukupin tai vaikka pöytäliinan?

Ps. Tali koostuu mm. steariinihaposta.

Vierailija
10/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuppiin noin 4 tippaa käsitiskiainetta ja kaada sitten vedenkeittimellä keitetty tulikuuma vesi päälle ja anna olla pari minsaa- pitäis lähteä.

Vierailija
11/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuppiin noin 4 tippaa käsitiskiainetta ja kaada sitten vedenkeittimellä keitetty tulikuuma vesi päälle ja anna olla pari minsaa- pitäis lähteä.

Suurin osa lähti, mutta sitä jäi semmoiseksi hienoiseksi kerrokseksi (jossa on punaisia hitusia) reunoille. Sen takia pakastaminenkaan ei enää onnistu, tali ei lähde pois semmoisena siistinä lohkeamana. Kokeillaan tiskikonetta!

Vierailija
12/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sanoo jo kaupunkilaisjärki, ettei kynttilöitäni ole tehty talista. Ei sitten 1800-luvun jälkeen.

Vierailija
13/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sanoo jo kaupunkilaisjärki, ettei kynttilöitäni ole tehty talista. Ei sitten 1800-luvun jälkeen.

on steariinisia eikä parafiinisia kynttilöitä, niin ne on kyllä valmistettu talista, koska tali on steariinin pääraaka-aine. Stear on kreikkaa ja tarkoittaa talia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi