Onko mun 1v poika 73,8 cm jotenkin pieni?
Kun katsoin että 74cm vaatteet olisi tarkoitettu 9kk ikäiselle.
Minkä pituisia 1v poikia muilla on?
Kommentit (34)
Mieheni oli alakouluiässä ja vielä yläasteen alussakin "tappi", kunnes sitten 15 v. iästä eteenpäin kasvoi pituutta parikymmentä senttiä muutamassa vuodessa (on nyt 180 cm).
Ja toisaalta, mitä haittaa siitäkin nyt sitten muka on, että on vähän lyhyempi? Itse on lyhyt, samoin molemmat veljeni - ja kaikki olemme puolison löytäneet ja elämässä hyvin pärjänneet. Minulle olisi myös hyvin kelvannut lyhyempi mies puolisoksi, miehen pituus ei ole koskaan ollut "se juttu" itselleni.
juuri tuon pituinen ja painoa 10 kiloa.
Syntyessään oli 770g ja 30cm.
Meidän poika oli 76cm 1-vuotiaana. Painoakin vain 9,1kg. Tosi sirppunen ja aloin jo miettiä, että millainen kääpiömies meille on kasvamassa. No, 2-vuotiaana olikin jo harpannut pituuskäyrällä ja pituutta oli muistaakseni 92cm ja painoa 13,6kg. Ei se kasvu aina niin tasaista ole. Terkkari sanoi, että oma poikansa oli noin 75cm 1-vuotiaana ja nyt aikuisena 182.
1 v 2 kk ikäinen tyttö 85 cm pitkä. Se tarkoittaa, kun vierekkäin seistään, että sinun lapsesi päälaki on mun lapsen olkapään tasalla, eli päätä lyhyempi. Onhan se suuri kokoero.
Mun kaksivuotias on yhtä pitkä!
Koomistahan se on, jos lapsi on 2-vuotiaan kokoinen, mutta taidot on vuoden jäljessä.
Siis lapset on erilaisia, ei minulla ole isokokoisia lapsia vastaan mitään (siis tyhmästi muotoiltu mutta ymmärtänette), mutta tuokin, kommentti että pää olisi omaa lasta olkapäille asti että pieni on, niin eiköhän se ole toisin päin, itselläsi on keskimääräistä reilumman kokoinen lapsi!
Meillä molemmat lapset oli 1-vuotiaana noin 74-senttisiä. Toisella lähtöpituus 48 cm ja toisella 43 cm.
meillä poika 5kk iässä jo yli 74cm ja nyt tyttö 5kk 72cm . toki kaikki kasvaa omalla tavallaan :)
meillä poika 5kk iässä jo yli 74cm ja nyt tyttö 5kk 72cm . toki kaikki kasvaa omalla tavallaan :)
Onko koskaan käyny mielessä, että sulla on tosi isokokoset lapset?? Siis monet sen pituiset lapset kävelee jo, mutta sen köllöttelee lattialla. Haba kasvaa ainakin! :D
Oho, minkä kokosia oli syntyessään?
eka oli just tuon 74cm, toka oli 75cm ja kolmas 73,5cm.
IHan normaalikokoisia poikia ovat nyt isompina, vaikka vauvoina kasvoivat pieninä.
Mikä siinä muuten on, että äitien täytyy kommentoida ikävästi toisten lasten kokoja? Kun joku 1-v pituus ei kerro yhtään mitään lapsen myöhemmästä kasvusta tai varsinkaan aikuisiän pituudesta.
Ettekö tajua, että kukaan ei lapsensa kasvuun voi vaikuttaa ( ellei tietysti laiminlyö täysinruoan antamista), siitä on ihan turha repiä mitään ylemmyydentuntoja, että lapsi on iso. Tai sen paremmin pieni.
tullaan pitämään aina vähän tyhminä. Se on ikävää kun samankokoiset, normaalitahtia kasvaneet lapset on niin paljon taitavampia, että omasi tulevat aina näyttämään jälkeenjääneiltä norsuilta siinä vieressä.
Niin ja diabeteksellehän tuollainen kasvu myös altistaa, sen varmaan tiesitkin?
mutta mitä siitä. Mulla myös pieni poika, joka oli 1-vuotiaana vielä muutaman sentin lyhyempi :) Syntyi tosin keskosena.
Kivaa, kun samat vaatteet menee pidempään eikä mua yhtään haittaa, että poikaa luullaan usein nuoremmaksi. Ihana ja siro pieni poika, jaksaa hyvin sylissä kantaa
74cm. Kun meni tarhaan 1v6kk käytti 68cm vaatteita.
Nyt on ikäisekseen pitkä 6v, 128cm.
Omista lapsistani poika oli vuoden iässä 72 cm, ja nyt 10-vuotiaana on 140 cm (hieman keskimääräistä pienempi edelleen, mutta samanpituisia poikia on muitakin luokalla).