Jos opiskelijat ei
ehtisi/saisi tehdä töitä, niin mun ja teidän elämä olisi paljon hankalampaa. Katselin eilen Prismassa kassoja - kaikki opiskelijoita. Siivoojaat - opiskelijoita. Vai mitä mieltä olet, olisitko itse valmis tekemään töitä paskalla palkalla keskiyöhön asti auki olevassa Siwassa, joka ryöstetään 2kk välein? Opiskelijoiden on pakko, ja se on meidän muiden kannalta hyvä. Tän takia tulorajoja pitäis korottaa, etteivät joudu vähentämään töitään!!
Kommentit (6)
mutta työttömille muka ei!
Taitaa olla kyse siitä että opiskelijoiden on PAKKO,näin ei olisi jos etuudet olisivat työttömien tasolla.
Tuossa vaan on se varjopuoli että helposti opinnot viivästyy töiden takia
edellistä, opiskelijoiden tuet eivät kata edes vuokraa, pakko tehdä töitä. jos tukia saisi yhtä paljon kuin työttömät (ja työttömät ehkä vähän sitten vähemmän?) he menisivät ehkä opiskelijoiden sijasta töihin
Mutta kyllähän niistä kassoista näkee, että ovat nuoria parikymppisiä, opiskelijoita selvästi... sitäpaitsi tunnen omista opiskelijakavereistani 10-15 henkeä jotka ovat kaikki markettien kassoilla töissä :)
yli kuukauden ilmaisena työntekijänä opiskelun takia.
Mä kun harjoittelin 80-luvulla sain 5600 mk/kk palkkaa.
Jotain on siis muuttunut.
Meidän työpaikalle otetaan korkeakouluopiskelijoita työharjoitteluun, josta heille maksetaan 1000e tuki/kk. (kestää vain kuukauden, firma ei maksa mitään, vaan yliopisto). Työ mitä näillä työharjoittelijoilla teetetään, on ihan oikeaa työtä josta valmistuneelle maksettaisiin about 2000e/kk ja tähän hommaan ei kertaakaan palkata oikeaa, valmistunutta työntekijää vaan pyöritetään jatkuvasti näillä harjoittelutuilla... eli pätkätyönä. Vituttaa opiskelijoiden puolesta
katsoit, että ovat opiskelijoita? miten se näkyy ihmisestä, että on opiskelija? En ymmärrä.