Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KysExän mielestä olen tyhmä koska en jättänyt lapsia keskenään kotiin

Vierailija
05.12.2012 |

käydäkseni kokeilemassa saanko auton ovia auki. LApset siis 5, 2 ja 9 kk ikäisiä ja nämä olisi pitänyt jättää keskenään.

Kysyin häneltä että voiko hän viedä esikoisemme kerhoon jos en saisi auton ovia auki. Hän kyllä myöntyi, mutta luuli että minä löin hänelle luurin korvaan ja siitä sitten kehkeytyi riita.

Olin hänen mielestä tyhmä kun en käynyt itse kokeilemassa aukeaako ovet. Kysyin että pitäisikö minun pukea lapset vaan siksi että käyn kokeilemassa ja tuoda heidät takaisin sisälle ja sitten taas ehkä pukea uudestaan, vaiko vasta lähdettäessä kerhoon kokeilla onneani ja soitella pitkin kyliä voiko kukaan auttaa jotenkin.

Hän kysyi että puenko lapset pelkän roskien vienninkin vuoksi.

No en koska ei minulla ole niin kiire viedä roskia että ihan vaan niitä varten pukisin lapset tai edes jättäisin yksinään kotiin...

Ottaa niin pääjän tuo ja nyt en tiedä uskallanko enää jättää lapsia isänsä hoiviin.

Noh... Viimeksi kun olin kipeä hän haukkui minut siitä etten ollut hänelle heti ensimmäisenä soittelemassa ja hyvissä ajoin. Nyr kun tein niin sain taas haukut :(

Oli ihan pakko avautua

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai ne kaksi isompaa istuu telkkarin ääressä sen ajan, että käyt kokeilemassa auton ovia?! Ei olis käynyt mielessäkään rehata lapsia ulos tuollaisen takia. Eli kyllä, olisin jättänyt lapset "keskenään" kotiin sen minuutin ajaksi....

Vierailija
2/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tuossa olisi siis kestänyt? Olisko ollut vain yhdestä ovesta ulos muutama askel vai 8. kerroksesta alas ja viereiseen kortteliin parkkihalliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi jättää lapsia katselemaan telkkaria. Ei meillä onnistu sellainen. Vanhimmat tappelisivat keskenään (löisivät ja potkisivat) tai keskimmäinen hajoittaisi paikkoja tai retuuttaisi vauvaa.

Jos vauva alkaisi itkemään, niin esikoinenkin menisi kyllä hoitamaan ja siihen en luottaisi.

Vauvan saa siis pinnasänkyyn, mutta ei niin ettei makkariin pääsisi ketään.

JA siinä kyllä jonkin verran kestää että pääsee tuonne autolle asti ja takaisin.´Parkkipaikka sijaitsee kylläkin talon pihassa.

Ap

Vierailija
4/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi jättää lapsia katselemaan telkkaria. Ei meillä onnistu sellainen. Vanhimmat tappelisivat keskenään (löisivät ja potkisivat) tai keskimmäinen hajoittaisi paikkoja tai retuuttaisi vauvaa.

Jos vauva alkaisi itkemään, niin esikoinenkin menisi kyllä hoitamaan ja siihen en luottaisi.

JA siinä kyllä jonkin verran kestää että pääsee tuonne autolle asti ja takaisin.´Parkkipaikka sijaitsee kylläkin talon pihassa.

Ap

kannattais hankkia lapsille apua. Ei kuulosta ihan normaalilta. Enkä sano tätä ollaakseni ilkeä vaan ihan oikeasti olen sitä mieltä.

Vierailija
5/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin korkealle hakanen et lapset ei ylety. Jotain varmaan pitäisi tehdä että saisit isommat lapset käyttäytymään. Ei tommonen sovi et tappelevat ja riehuvat. Ja tuskin ne toisensa tappaa pikku hetkessä et vauva vaan suojattava. Itse en pukisi kaikkia noin pienen hetken takia. Aika mitättömiin asioihin tarvitset apua.

Vierailija
6/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitit kun tartteit apua, ja sut haukuttiin, ei kauheen kiva. Laita nyt silikonit niihin oven tiivisteisiin, et ei tarvi enää miettiä aukeaako.

Laita tosiaan haka oveen, et vauva pysyy "turvassa". Ei ne isommat toisiaan silläaikaa tapa, tai ota vaan 2v ulos mukaan.

Vierailija
7/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis selittäisit tilanteen 5-vuotiaalle, että sinun on käytävä pikaisesti ulkona, ja että sillä välin ei saa tapella eikä varsinkaan kiusata vauvaa? Ymmärrän kyllä, jos kaksivuotias on uhmaiässä ja vaatii jatkuvaa valvontaa, sen takia on varmaan hankala jättää hetkeksikään. Eli entä jos puet vain sen kaksivuotiaan mukaasi ja jätät viisivuotiaan ja vauvan odottamaan? Ei mene niin kauan kuin kaikkien pukemisessa.

Vierailija
8/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka hemmetin pitkä aika jonkun auton ovien testaamiseen oikein menee?

Ja voitko jättää lapset tämä jälkeen enää isänsä hoiviin? No et tietenkään, vaan lastenvalvojalle tekemään uudet sopimukset. Isä saa tavata lapsia vain valvotusti pari tuntia kk:ssa. Onhan hän sitä mieltä, että pieni voi olla vaikka pinniksessä ja isommat tapella keskenään kun äiti käy pihassa testaamassa auton ovia. Eihän semmoinen ihminen sovi olemaan lasten kanssa.

Vierailija
9/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei siis voi jättää keskenään kotiin. HEidän isänsä ei tätä ymmärrä. Jättäisi siis itse heidät jos olisi minä, eikä sellainen sovi.

5 vuotiaamme on ihan normaali lapsi. Keskimmäisestä en olisi niinkään varma mutta apua on kyllä haettu.

Ei puhu vielä juuri lainkaan ja suuttuu helposti kun häntä ei ymmärretä. On muutenkin ollut todella vaativa lapsi ihan vauvasta alkaen. Eipä minua olla edes uskottu kun olen huoleni esim. neuvolassa ilmaissut, tai siltä se on välillä tuntunut.

Ja siis exän mielestä minun pitäisi soittaa hänelle ensimmäisenä jos tarvitsen apua lasten asioissa. Viimeksi en soittanut ollenkaan ja sain kauheat haukut siitä. Olin silloinkin tyhmä kun en edellisenä päivänä tiennyt olevani kipeä ja vihjaili myös siitä että olisin krapulassa...

Vierailija
10/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lämpiää pakkasellakin ja varmasti ovet aukeaa. Eipä ole minun pitänyt koskaan pyydellä apuja siihen, että kokeilen aukeaako auton ovet.

Vierailija
11/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä ensiksi todeta että olen kyllä jokseenkin tyhmä. Jätin siis lukkosulan autoon ja eipä tullut mieleen että puen vain tuon 2 vuotiaamme ja käyn nopeasti kokeilemassa hänen kanssaan aukeaako ovet.

Lähinnä paha mieli tuosta exästä ja sen käsityksen sain että hän olisi jättänyt lapset keskenään kotiin kun kerran ihmetteli puenko lapset roskien vienninkin vuoksi. Ei mulle tulis mielenkään että ne roskat pitäis vieedä silloin kun ei muuta asiaa ulos ole...

Ja siis hänen mielestään olin tyhmä kun en jättänyt lapsia kotiin ja käynyt kokeilemassa auton ovia.

No mä ajattelin hyvissä ajoin kyselle onko ketään silloin auttomassa jos tarvitsen.

Kiitos todella paljon vastanneille!

Ap

Vierailija
12/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kestäisi noin avutonta ihmistä!

Kehtaat vielä ihmetellä uskallatko antaa lasten olla oman isänsä kanssa, joka kuitenkin vaikuttaa tervejärkiseltä.

Kyllä lasten täytyy osata kunnioittaa vanhempien ohjeita, jos käsketään vaikka odottamaan hetken niin silloin odotetaan!

Vierailija
13/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

kannattais hankkia lapsille apua. Ei kuulosta ihan normaalilta. Enkä sano tätä ollaakseni ilkeä vaan ihan oikeasti olen sitä mieltä.

Miksi pikkulapset tappelee????????????????????

Vierailija
14/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä ensiksi todeta että olen kyllä jokseenkin tyhmä. Jätin siis lukkosulan autoon ja eipä tullut mieleen että puen vain tuon 2 vuotiaamme ja käyn nopeasti kokeilemassa hänen kanssaan aukeaako ovet.

Lähinnä paha mieli tuosta exästä ja sen käsityksen sain että hän olisi jättänyt lapset keskenään kotiin kun kerran ihmetteli puenko lapset roskien vienninkin vuoksi. Ei mulle tulis mielenkään että ne roskat pitäis vieedä silloin kun ei muuta asiaa ulos ole...

Ja siis hänen mielestään olin tyhmä kun en jättänyt lapsia kotiin ja käynyt kokeilemassa auton ovia.

No mä ajattelin hyvissä ajoin kyselle onko ketään silloin auttomassa jos tarvitsen.

Kiitos todella paljon vastanneille!

Ap

niin MINÄ ainakin vien roskat 1-3 kertaa päivässä koska en halua että kämpässä haisee kakka. Silloin jätän n.3 v ja 1 1/2 v lapset sisälle. Käyn myös itse kakalla, suihkussa ja hakemassa postin ilman lastenhoitajaa. Kyllä ne hetken pärjää:)

Vierailija
15/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 8 ja 5 vuotiaita ei todellakaan voi jättää sekunniksikaan kaksin. Ovat ihan heti toistensa kimpussa. Kumpikin käyttäytyy kuin mielipuoli ja syyttävät toisiaan, en saa selvää loppujen lopuksi kuka teki ja mitä.

Mutta koska elämä ei ole niin vakavaa ja minun ei ikinä tarvi jättää heitä kaksin, otan aina toisen mukaan.

Lapsille kuuluu eri askareita viikkorahan ansaitsemiseksi ja mm roskien vienti. Yleensä lähden nuorimman kanssa viemään roskia, koska 5 v ei osaa avata ovea, ei edes yllä avaamaan säiliötä ja silloin koululainen voi hetken olla yksin.

Eiköhän jokainen äiti tunne omat lapsensa parhaiten ja oikein ällöttää nämä ilmaisut kyllä lapset ymmärtää jos niille selittää ja äiti on pomo jne.

Mun lapsilla on aina sellainen näyttämisen paikka ja varsinkin nuorempi on tekemässä pahaa, jos siihen on tilaisuus. Joten parempi elää niin ettei tule niitä tilaisuuksia vastaan. Mua ei haittaa se että menen toisen lapsen kanssa yhdessä viemään roskia.

Suihkussa käyn aina kun lapsen nukkuu, äärimmäisen harvoin käyn muuten ja kaupassa käyn ruokatunnilla. Kun suunnittelee hyvin, onnistuu.

Mutta en esim omista autoa.

Vierailija
16/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten koulussa, kun mielestäni kuitenkin se opettaja on auktoriteetti jota pitää kuunnella ja kunnioittaa?

Vierailija
17/17 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on lapset kasvatettu niin, että toisen kimppuun ei käydä. Ja sisarusten välisistä riidoista huolimatta, osaavat olla kahdestaan sen ajan, kun käytän esim. koiran ulkona. Kyllä terve lapsi tietää milloin pitää olla kunnolla.

mun 8 ja 5 vuotiaita ei todellakaan voi jättää sekunniksikaan kaksin. Ovat ihan heti toistensa kimpussa. Kumpikin käyttäytyy kuin mielipuoli ja syyttävät toisiaan, en saa selvää loppujen lopuksi kuka teki ja mitä.

Mutta koska elämä ei ole niin vakavaa ja minun ei ikinä tarvi jättää heitä kaksin, otan aina toisen mukaan.

Lapsille kuuluu eri askareita viikkorahan ansaitsemiseksi ja mm roskien vienti. Yleensä lähden nuorimman kanssa viemään roskia, koska 5 v ei osaa avata ovea, ei edes yllä avaamaan säiliötä ja silloin koululainen voi hetken olla yksin.

Eiköhän jokainen äiti tunne omat lapsensa parhaiten ja oikein ällöttää nämä ilmaisut kyllä lapset ymmärtää jos niille selittää ja äiti on pomo jne.

Mun lapsilla on aina sellainen näyttämisen paikka ja varsinkin nuorempi on tekemässä pahaa, jos siihen on tilaisuus. Joten parempi elää niin ettei tule niitä tilaisuuksia vastaan. Mua ei haittaa se että menen toisen lapsen kanssa yhdessä viemään roskia.

Suihkussa käyn aina kun lapsen nukkuu, äärimmäisen harvoin käyn muuten ja kaupassa käyn ruokatunnilla. Kun suunnittelee hyvin, onnistuu.

Mutta en esim omista autoa.