Mies kysyi, autolla ajaessa oltiin aika lähellä kotia,
Kommentit (8)
jos hoito aloitetaan riittävän ajoissa, voi olla vaikutusta sairauden etenemiseen (jos siis joku muistisairaus löytyy)
Tultiin kotiin, tyttären lapsien hoidosta. Sanoi että ei saa pitää istuin lämmitystä päällä, kuluttaa akkua ja vie benssaa.
ja minkä ikäinen kirjottelija itse on?
Mutta itse ihmettelen, millä perusteilla lääkärit oikein kirjottelevat ajokorttitodistuksia iäkkäille. Ajokorttitestit menee ihan pieleen, kellotaulua ei osata piirtää, näkökin on mitä on ja muistin kanssa pätkii, mutta kun pappa ajaa vain tutuilla reiteillä kotona ja kauppaan tai sitten vaan mökille kesäisin. Että niinku tuttuja ja turvallisia reittejä, niillähän ei onnettomuuksia tapahdu, ei varsinkaan kuskista lähtöisin olevia. Ja eihän ne lääkärin läheiset sillä alueella edes asu, niin mitäs sitä, jos vaikka ei kunnolla näe, ei ole tilannetajua, ei kokonaisuuden hahmottamista eikä muistiakaan, ja sitten ajetaan jonkun yli tai kolari..
Älä ihan vielä huolestu, mutta pidä kuitenkin hieman silmällä että tuleeko tuollaisia vielä lisää. Yksi lipsautus nyt vielä voi mennä vaikka väsymyksen piikkiin! :)
kyselen samaa krapula-aamuina enkä todella haluaisi että minua viedään hoitoon. Minun pappani on 61
ja kuitenkin on lähellä kotia...