Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä innostuin tuosta "Astioita lapselle"

Vierailija
04.12.2012 |

ideasta.

Mikä olisi kiva sarja kerätä? Keräättekö te lapsillene jotain sarjaa? Ideoita saa antaa.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätkää vaikka rahana sekin summa ja antakaa sitten rahana nuorelle. Ja pyyntö mukaan, että "hanki tällä summalla mieleisesi astiasto" !!

Juu ja se raha menee ihan sata varmaan astiastoon:) Mitä pahaa on valkoisessa astiastossa? Pakko sun kuitenkin on ekaan kotiin hommata lautasia ja kuppeja ja kippoja.

Nytkin tiedän monta nuorta jotka hakee ikeasta näitä 40 euron settejä valkoisia lautasia ja mukeja ja kuppeja.

Kyllä näihin saa äkkiä 100e menemään.

Joten eikö olisi kivempaa käyttää se satku johonkin muuhun ja käyttää lahjaksi saatua astiastoa?

Ja myy sitten kun on varaa ostaa itselle kunnnon astiasto.

t. 20v tytön äiti. Tyttö muutti keväällä omilleen ja todellakin halusi ITSE valita ja ostaa astiansa!

jos ei ole.

Mun lapsi sai muutama vuosi sitten astiaston kun lähti kotoaan. Ja vaikka ei olisi saanutkaan voisin väittää että olisi pitänyt astioita tärkeämpänä kodin esineinä TV:tä, tietokonetta, sohvaa yms huonekaluja. astiat olisivat olleet yksi ja lysti :D

Kerätkää vaikka rahana sekin summa ja antakaa sitten rahana nuorelle. Ja pyyntö mukaan, että "hanki tällä summalla mieleisesi astiasto" !!

Juu ja se raha menee ihan sata varmaan astiastoon:) Mitä pahaa on valkoisessa astiastossa? Pakko sun kuitenkin on ekaan kotiin hommata lautasia ja kuppeja ja kippoja.

Nytkin tiedän monta nuorta jotka hakee ikeasta näitä 40 euron settejä valkoisia lautasia ja mukeja ja kuppeja.

Kyllä näihin saa äkkiä 100e menemään.

Joten eikö olisi kivempaa käyttää se satku johonkin muuhun ja käyttää lahjaksi saatua astiastoa?

Ja myy sitten kun on varaa ostaa itselle kunnnon astiasto.

t. 20v tytön äiti. Tyttö muutti keväällä omilleen ja todellakin halusi ITSE valita ja ostaa astiansa!

jos ei ole.

Mun lapsi sai muutama vuosi sitten astiaston kun lähti kotoaan. Ja vaikka ei olisi saanutkaan voisin väittää että olisi pitänyt astioita tärkeämpänä kodin esineinä TV:tä, tietokonetta, sohvaa yms huonekaluja. astiat olisivat olleet yksi ja lysti :D

ehkäpä joku toinen nimenomaan haluaa kivat astiat? Eikä mitään mummo-mallia!

Aika harvassa taitaa olla ne tyypit jotka ensimmäiseksi valitsee omaan kotiin astiat ja sitten vasta muut esineet.

Ja nyt oli kysymys valkoisesta astiastosta ei mistään 50- luvun pirttiastiastosta.

Vierailija
42/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapselleni grafiikkaa lahjoiksi sekä talletan hänelle rahaa rahastoon joka kk. En usko oikein, että tietäisin, minkälaisia astioita hän aikanaan tahtoo. Hän täyttää pian 3 vee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä painajainen jos ja kun maku ja tyyli ei enää vuosien päästä kohtaa. Astiat on sentään piilossa kaapissa.

Vierailija
44/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://image.nettix.fi/extra/itemimg/1038001_1038100/arabia-uhtua-sarja…" alt="http://image.nettix.fi/extra/itemimg/1038001_1038100/arabia-uhtua-sarja…">http://image.nettix.fi/extra/itemimg/1038001_1038100/arabia-uhtua-sarja…;

Nyt jotenkin tunkkainen.

Anoppi osti minulle tällaisen kahvikuppisarjan 80-luvun lopulla, paitsi ruskeana. Inhoan yhä vieläkin ruskeaa, inhosin niitä kuppeja, eron jälkeen möin pilkkahinnalla pois, en tajunnut että kannattaisi raahata kaikissa muutoissa ja niistä voisi tulla retroa ja voisin tienata huutiksessa 20 vuotta myöhemmin .

En suosittele ostamaan lapselle mitään astiasarjoja, olen itse ostanut joskus omilleni hopeisia ruokailuvälineitä, ja jos joku olisi alkanut keräämään minulle tiettyä sarjaa, veitset, haarukat, ruokalusikat, kahvilusikat, ottimet, ym. sälä sen ympärillä, olisin nyt tosi onnellinen niistä.

Vierailija
45/60 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin alle 12-v en ostaisi. Paitsi just jotain muumijuttuja, jos tykkää niistä.

Yli 12-v kysyisin, että mitä tykkäät ideasta. Ja jos tykkäisi, pyytäisin valitsemaan mieleisen astiasarjan. Osa tuon ikäisistä alkaa jo miettiä, että jos 16-vuotiaana muuttaa kotoa, niin tarvii astioita ja haluaa niitä. Osa ei halua ja se toki sitten hyväksyttävä.

Jos haluaa kerätä etukäteen vaikka tuparilahjaksi annettavia astioita, niin pakkoko sen on olla astiasto? Eikö voisi kerätä toisiinsa sopivia ruoan valmistusastioita, esim. Emile Henry on klassikkosarja, joka tuskin koskaan on nolo ja jota tulee saamaan luullakseni aina. Ja kun on kyse uunivuoista yms. niin niiden kanssa ei ole maun puolesta niin tarkkaa kuin astiaston osalta.

Samoin laadukkaita veitsiä voi keräillä. Tai lasistoa. Niissä pienempi riski kuin astiastossa, etteivät miellyttäisi saajaa myöhemmin. Hyvät perusviinilasit on aina muodissa!

Vierailija
46/60 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnat vaan nousee (ainakin tämän taiteilijan kohdalla). Jos ei kummilapsi pidä niistä enää aikuisena niin hän voi ne myydä, ja varmaankin helpommin kuin astiaston.

Lapsena hän on kyllä pitänyt niistä; ja tämän tietää siitä, että hän on jo vauvana niitä mielellään katsellut.

En usko, että rahat on menneet hukkaan :)

Vierailija
47/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olin oikein tyytyväinen kun siltä löytyi yhteenmuuttaessamme tuollainen astiasarja. Itselläni oli vain epämääräistä paritonta sälää.

Vierailija
48/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti vai??!! O_o En olis ikinä uskonut.

Kaikissa sisustuslehdissä. Itsekin haaveilin mutta kun oli niin kallis opiskelijalle.

Vierailija
49/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivan neutraali, minäkin sain niitä runsaasti lahjaksi. Kävisivät varmasti vieläkin, mutta kun kahvikupit ovat sormustimen kokoisia.

Vierailija
50/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi, että et voi tietää, mikä on lapsen maku ja muoti 15 vuoden päästä.

Valkoinen on minusta hyvä valinta. Myös Teema-sarja on sopivan neutraali, ainakin jos valitsee valkoisen tai mustan. Niihin myöhemmin helppo yhdistää jotain värikästä.

Minusta musta ei ole kyllä astioissa mikään neutraali väri. Itsellä se yhdistyy mielikuvissa vahvasti 80-lukuun. Teema valkoisena taas, poistuukohan se ikinä edes myynnistä? Taitaa olla ikuinen.

Astiastot on kyllä vaikeita hankkia toiselle. Tuntuu että itsekkin kyllästyy niihin omiinkin ostoksiinsa, saati sitten että olisi jonkun toisen valitsemia. Suomessa tuntuu myös olevan jotenkin aika vähän astiastoja kerralla myynnissä. Muutamaa arabian astiastoa on melkein kaikkien pöydässä.

Jos itse voisin valita menneisyyteen mitä minulle olisi voinut kerätä, niin mielummin lasia kuin perusastiastoa. Esim. Grapponiaa olisi ollut kiva saada. Kaikkein eniten himoitsen Nanny Stillin Harlekiini sarjaa, mutta se on tainnut olla kallista aina.

Vierailija
51/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti vai??!! O_o En olis ikinä uskonut.

Kaikissa sisustuslehdissä. Itsekin haaveilin mutta kun oli niin kallis opiskelijalle.

koko keräämisestä:))

Vierailija
52/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvä ja kaukaa viisas idea. Mutta lapsi ei välttämättä osaa antaa arvoa, onhan se kiva lapsena saada toivomiaan leluja ym. Lisäksi siinä voidaan mennä pahasti metsään, kun lapselle kerätty astiasarja ei välttämättä miellytäkään enää aikuisena, ja näin ollen vähän hukkaan heitetty projekti. Itselleni on kerätty lapsesta asti mm. valkoista teemaa ja muumiastioista, ja pidän niistä kyllä kovasti! olen ollut onnekas, sillä olen tosi kriittinen tällaisissa asioissa. Oishan siinä voinut käydä myös niin, että mulle kerätyt astiat olis musta ihan hirveitä. Sillon kyllä jäisi valitettavasti käyttämättä!

Vierailija
53/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee kyllä pieleen tosi perusteellisesti. Lapsi saa koko lapsuutensa ajan lahjoja joista ei välitä pätkääkään ja lisäksi joutuu mahdollisesti joku päivä riesanomaisesti käyttämään astiastoa josta ei edes tykkää tai hukkaaman sillä kaappitilaa. Mä en oikeasti lähtis tytölle ainakaan. Poika voi olla eri asia, ne ei usein piittaa pätkääkään mistä kupista juovat. Lisäksi on vielä niin, että sitten kun on aika ottaa astiasto käyttöön, eli noin parikymmentä vuotta keräämisen aloittamisesta, niin silloin astiasto on juurikin noloimmillaan. Ei vielä muodikasta retroa edes.

Vierailija
54/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis sillä mietin tuota että onko valkoinen Teema mahdollisesti ikuisesti myynnissä, että onko mitään järkeä kerätä vuosikausia jotain sarjaa, jonka lapsi voisi halutessaan mennä ja ostaa vain pois sittenkin kun on itse sen ikäinen että haluaa. Siinä ei sitten ole oikein mitään hohtoa, että sitä on vuosikausia kerätty, jos sitä edelleen myydään.

Vierailija
55/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en alkaisi kerätä vielä mitään kodin tarvikkeita. Poikkeuksena voisivat olla Muumi-mukit ja niistäkin ns. vuosi-ja sesonkimukit.

Teini-ikäisestä lähtien voisi sitten kerätä ihan perusastioita,juuri esim. valkoista Teemaa. Nuoren omia toiveita tietenkin kuunnellen. Jos sitten joskus kyllästyy juuri niihin astioihin, voi ne myydäkin.

Omaan kotiin muuttaessa on kyllä kiva, kun on perustarvikkeet valmiina; niin oli aikoinaan itsellänikin-vuonna 1975! Samoin on ollut omilla nuorillani.

Vierailija
56/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Arcticaa. Muutimme miehen kanssa yhteen alle parikymppisenä, ja oli kiva että meillä oli heti kokonainen astiasto. Miehellä oli vain jotain epämääräisiä kippoja ja kappoja. Menimme suht pian naimisiin ja häälahjaksikin toivoimme ja saimme lisää Arcticaa. Oli kiva, että sitä sarjaa oli edelleen myynnissä, joten saimme täydennettyä sarjaan puuttuvia juttuja. Vasta tuossa pari vuotta sitten n. 15 vuotta myöhemmin aloin kerätä värikkäämpää sarjaa, mutta edelleen Arcticat on osittain käytössä.

Vierailija
58/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen neutraali joo, mutta esim itse en voi sietää Arcticaa. Vaikka onkin ns. perussarja, kestävä ja aina saatavilla jne. Mutta musta se on ruma! Nuorena himoitsin pentikin Vaniljaa ja Villeroy Bochin erästä sarjaa (nimeä en muista) Nyt olisi hirvitys, jos ne löytyisivät kaapista. Ja "pakkohan" niitä olisi säilyttää ja käyttää, kun mummit ja kummit on vaivalla keränneet.

Maku muuttuu, osta sitten myöhemmin!

Lisäksi kuulun niihin, jotka ovat saaneet kapioita, eli astioita, kattiloita, patoja ja pannuja jo lapsesta alkaen. Kivahan se oli kymmenen vuotta myöhemmin omilleen muuttaessa, mutta pienenä olin kateellinen lelulahjoista...

Vierailija
59/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://image.nettix.fi/extra/itemimg/1038001_1038100/arabia-uhtua-sarja…" alt="http://image.nettix.fi/extra/itemimg/1038001_1038100/arabia-uhtua-sarja…">http://image.nettix.fi/extra/itemimg/1038001_1038100/arabia-uhtua-sarja…;

Nyt jotenkin tunkkainen.

Mun lapsuudenkodissa on nämä. :D Ihan pikkulapsesta asti olen pitänyt niitä rumina, eikä koskaan ole käynyt mielessäkään, että olisivat jotain oikein merkkiä.. ;D

Vierailija
60/60 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tädiltä. Arabian Floora on tuo hirvitys nimetään (harmaa jossa rumia kukkia, Estari Tomulan suunnittelema). Nyt olisi kaapeissa 10 kahvikuppia asetteineen, 10 kakkulautasta, 10 syväälautasta, sokerikko ja kermakko ja iso kannu. Ajatuksena toki kaunis, mutta onhan nuo nyt susirumiakin.

Omalle kummilapselleni olen nyt 8 vuotta ostanut muumimukeja (joka vuosi ilmestyneet kausimukit mm.) äidinsä pyynnöstä. Jos kummilasta ei joskus muumit innosta, niin nuosta varmasti saa ihan kivan hinnan kirpparilla. Kun nyt jo joukosta löytyy paljon himottuja kuppeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän