kyläpaikat jossa koira.
Miksi kukaan tuntemani koiranomistaja ei opeta koiralleen, että vieraiden päälle ei hypitä eteisessä! Helkatin ärsyttävää tulla kylään koiraperheisiin kun samalla kun riisuu niin pitää potkia koiraa sivummalle. Lasta kun riisuu niin toisella kädellä sitten pidät sitä yli-innokasta hökälerakkia kauempana...Omalle koiralle olen opettanut, että vieraat kun tulee, ODOTETAAN SIEVÄSTI ETEISESSÄ ja vasta LUVAN SAATUA saa käydä haistelemassa, hyppiä ei saa silloinkaan! NIIN!!
Kommentit (24)
että minulle koira on tärkeämpi kuin aivokuolleet vieraat, joita joku tuossa jo kuvailikin. Kohteliaita, fiksuja vieraita otan vastaan mielelläni, mutta sellaisia aikuisia ihmisiä en, jotka eivät edes yksinkertaisia ohjeita osaa noudattaa.
Esim. kerran olin laittanut koiran toiseen huoneeseen sillä vieraat olivat pian tulossa. Vieraat tulivat, ja olin keittiössä kun menivät sen oven ohi, jonka takan koira oli. Yksi vieraista avasi oven lupaa kysymättä (kyseinen vieras tietää missä vessat yms. ovat) ja päästi koiran pois. Koirapa säikähtää vierasta oven avaaja ja yrittää päästä ahtaasta käytävästä pois, mutta ei onnistu kun vieraat tönivät ja törkkivät koiraa, tai yrittävät halata sitä.
Oli ilmeisesti liian vaikeaa noudattaa ohjetta: ei huomiota koiralle, ja oli ilmeisesti liian vaikeaa jättää ovi kiinni kun mitään tarvetta sen avaamiselle ei ollut.
Toisen kerran yksi vieraista yritti potkaista koiraa polvella rintaan kun kuulemma sillä tavalla oppii, onneksi olin vieressä ja ehdin väliin, (koira ei ollut edes vielä tehnyt mitään) meillä ei koiria potkita. Edelleen liian vaikeaa noudattaa ohjetta: älä huomioi koiraa mitenkään.
Meillä nimittäin koira jättää ihmiset rauhaan jos ihmiset ignooraavat koiran, koiraa ei kiinnosta laisinkaan ja pysyy kauempana, mutta jos ihmiset yrittävät väkisin silittää, halata, kosketella tai töniä koiraa, koira säikähtää ja alkaa haukkua ja pomppia koska ei yleensä ahtaissa tiloissa pääse helposti poiskaan.
olen aina ihmetellyt näitä kuohahtavia koiraviha-keskusteluja, mutta nyt selkiää; siis todellakin joillekin ihmisille koira on tärkeämpää kuin sosiaaliset taidot- siis jonkinlainen uhmaamisen väline:(( Koska sosiaalisesti taitava ihminen osaa ottaa muut ihmiset huomioon MYÖS OMASSA KODISSAAN jos heidät sinne kutsuu- ja sosiaalisesti taitava ihminen osaa todennäköisesti myös kouluttaa koiransa niin ettei tarvitse laittaa koiran ja vieraiden etua vastakkain. Siis todellakin koiran pitää tietää paikkansa, vaikka olisi kuinka söpö ja pieni. Tyhmyyttä on monenlaista ja huonosti koulutettu koira kertoo paljon omistajansa henkisestä tilasta. KOiran kouluttaminen ei edes ole vaikeaa, jos on suht normaali itse. Jos taa son niin laiska ettei viitsi mitään, niin koirankin parhaaksi sen voi jättää hankkimatta. Ihminen joka sanoo et koira päättää miten talossa ollaan ja vieraan se vain pitää hyväksyä söpöläistä ihastellen, ei ole ihmissuhteissakaan varmaan kovin loistelias henkilö...?
osaa kunnioittaa toisten tapoja, eivätkä ymmärrä eläimistä mitään. Mut tässä nyt varmasi oli kyse näistä kuinka ihanaa omistajasta on kun heidän rekkunsa kuolaa "hellyydenosoituksissaan" kaikki ja sen pitää kaikkien mielestä olla vaan ihanaa.
meillä ei käy vieraita, niin ihan sama miten koira ottaa ihmiset vastaan kun on vain oma väki tulossa ovesta sisään.
Koira ansaitsee tulla kasvatetuksi- temppuilu on sitten erikseen. Vaikka olen todella eläinrakas, en kovin kauaa jaksasaisi katsoa "hellyydenosoituksia".
Yksi näistä neljästä jopa rotunsa ensimmäinen tottelevaisuusvalio, ja kaikki koulutettuja harrastuskoiria, mutta ne on kasvatettu meidän periaatteidemme mukaan, ja meidän periaatteisiin kuuluu, että kodissamme ihmisiä saa pussata :) Lenkillä olen kyllä opettanut koirat väistämään vastaantulijat eleettömästi, ellen erikseen anna käskyä "saa tervehtiä".
Lisäksi olen opettanut, että kuono pitää aina työntää vieraan haaruksiin ja mielellään voi myös takertua nilkkaan ja nylkyttää sitä.
Mutta vieraiden päälle koirat ei todellakaan hypi!