Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puhutaan ihmisen hyvännäköisyydestä, ajatteletko enemmän kroppaa vai naamaa?

Vierailija
03.12.2012 |

Tässä tuntuu olevan eroja. Eli mitä hyvännäköinen ensisijaisesti tuo mieleesi, kropan vai naaman, 50-50 vai jotakin muuta?

Kun mä puhun ihmisen hyvännäköisyydestä, niin ajattelen aina ensisijaisesti naamaa, ehkä suhteessa 80-20.

Usein tuntuu, että olen vähemmistössä. Vaikka kroppa olisi miten täydellinen, niin se ei lämmitä mua millään tavalla ellei naama miellytä. Hyvännäköisyyden määrittää mulla siis "lähikuva", kasvot. Kropallakin on toki oma merkityksensä, mutta se on alisteinen kasvojen ulkonäölle.

15 metrin päästä siis en näe onko joku hyvännäköinen vai ei.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä voi erottaa toisistaan. Kauniilla ihmisellä ajattelen ensin kasvoja mutta lihavuus "pilaa" kauneuden minunkin silmissäni. Sellaisista ajattelen, että tuo olisi kaunis jos olisi hoikempi.

pitää olla selvästi lihava, että kauniit kasvot menevät hukkaan. Pyöreähkö ja kauniskasvoinen on aina parempi kuin laiha ja ruma.

Vierailija
22/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mihinkään pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jossain vaiheessa, jos läskiä on tosi paljon, se vaikuttaa kokonaisuuteen.

Vierailija
24/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku (mies tai nainen) on mun mielestä hyvännäköinen, niin kyllä se on naama mikä sanelee. Vaatteilla saa vartalovirheet korjattua mikäli ei ole mikään pullokaulavalas.

N37

Vaan nainen 30-vee.

Ihmisten mielipiteitä valaisisi se, jos heitettäisiin nuo prosenttilukemat vastaukseen. Toki se on vähän hankalaa kun asia ei ole ihan niin yksiulotteinen, mutta kertoisi siitä kumpi asia dominoi. Tottakai munkin mielestä kokonaisuus on ihan tärkeä, mutta kasvojen merkitys dominoi vahvasti.

Mutta selkeästi tässä on eroja, toiset sanoo että jos vaan on ihan ok naama niin voi olla hyvännäköinen jos on hyvä kroppa. Mun silmissä näin ei ole. Voi olla hyvännäköinen kroppa mutta en miellä ihmistä hyvännäköiseksi jos ei naama miellytä ihan kunnolla. Täydellinen kroppa ja "neutraali" naama ei ole mun silmissä hyvännäköinen, jos nyt ei erityisen huononkaan. Mutta ei siis sellainen josta ajattelisin, että mmm, onpas hyvännäköinen.

ap

Vierailija
25/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noidannenä, väkäleuka, mulkosilmät/kierot silmät, syyliä, tosi huono iho niin ei kauneinkaan kroppa sitä pelasta.

Kasvot on ne mitä katsotaan ensin. Pieni pyöreyskään ei haittaa, jos rinnat, peppu, sääret ovat hyvät.

Vierailija
26/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noidannenä, väkäleuka, mulkosilmät/kierot silmät, syyliä, tosi huono iho niin ei kauneinkaan kroppa sitä pelasta.

Kasvot on ne mitä katsotaan ensin. Pieni pyöreyskään ei haittaa, jos rinnat, peppu, sääret ovat hyvät.

eli ei varsinaisesti ruma muttei erityisen hyvännäköinenkään naama, ja se yhdistettynä täydelliseen kroppaan, niin katsotko silloin että onpa hyvännäköinen? Mä en.

Vierailija
27/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos on pukeutunut niin, että se näkyy (enkä tarkoita mitään tyrkkyä tai halpaa). Rumempikin naama näyttää sen kanssa hyvältä.

Vierailija
28/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumasta rutjakkeesta ei saa millään kaunista.

Vierailija
29/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ok-kasvoinen hoikka käyttäytyy itsevarmasti, hän alkaa näyttääkin hyvältä.

Vierailija
30/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kohdalla vartalon merkitys 80% ja kasvot 20%

Naisten kohdalla menee vartalon ja kasvojen suhde 50% ja 50%

Tosin itse ajattelen myös näin: Jos nainen on kauniskasvoinen mutta lihava, harmittelen hänen puolestaan miksi ei pistä kroppaansa kuntoon.

Jos taas nainen on kaunisvartaloinen, mutta kasvoistaan(+hiuksistaan) mitätön, harmittelen miksi hän ei tee hiustyylilleen tai ehostukselleen mitään.

Vierailija
31/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kohdalla vartalon merkitys 80% ja kasvot 20%

Naisten kohdalla menee vartalon ja kasvojen suhde 50% ja 50%

Tosin itse ajattelen myös näin: Jos nainen on kauniskasvoinen mutta lihava, harmittelen hänen puolestaan miksi ei pistä kroppaansa kuntoon.

Jos taas nainen on kaunisvartaloinen, mutta kasvoistaan(+hiuksistaan) mitätön, harmittelen miksi hän ei tee hiustyylilleen tai ehostukselleen mitään.

Komppi tälle.

Vierailija
32/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei varsinaisesti ruma muttei erityisen hyvännäköinenkään naama, ja se yhdistettynä täydelliseen kroppaan, niin katsotko silloin että onpa hyvännäköinen? Mä en.

Mä katson, että on hyvännäköinen. Monella huippumallilla on aika tavalliset kasvot, mutta ehostus tekee ihmeitä.

Vierailija
33/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju todisti sen mitä olin ollut havaitsevinanikin, eli että tässä tosiaan on aika isoja eroja. Sitä en osaa sanoa olenko vähemmistössä vai enemmistössä, kun kasvojen hyvännäköisyys dominoi niin vahvasti mulla. Paljon näyttää olevan samoin ajattelevia mutta toisaalta myös niitä, joille perusnaama riittää jos vaan kroppa on hyvä.

Ja tosiaan, en tarkoita etteivätkö kroppa ja kokonaisuus merkkaisi, MUTTA mulle niistä ei ole mitään iloa jos ei naama ole hyvännäköinen. Ok-neutraali naama ei riitä missään tilanteessa siihen, että ihailisin jonkun hyvännäköisyyttä.

ap

Vierailija
34/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, en tarkoita etteivätkö kroppa ja kokonaisuus merkkaisi, MUTTA mulle niistä ei ole mitään iloa jos ei naama ole hyvännäköinen. Ok-neutraali naama ei riitä missään tilanteessa siihen, että ihailisin jonkun hyvännäköisyyttä.

ap

Minkänäköiset ovat mielestäsi miehellä hyvännäköiset kasvot sitten? Kauniit? Sirot? Jykevät? Kirveelläveistetyt? Nappisilmät? Makujakin on kasvojen suhteen niin erilaisia, mutta tuskin kukaan tykkää lihavuudesta kropan suhteen...

Vierailija
35/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Minkänäköiset ovat mielestäsi miehellä hyvännäköiset kasvot sitten? Kauniit? Sirot? Jykevät? Kirveelläveistetyt? Nappisilmät? Makujakin on kasvojen suhteen niin erilaisia, mutta tuskin kukaan tykkää lihavuudesta kropan suhteen...

Mutta ei se ole tässä oleellista, kasvojen hyvännäköisyydellä tarkoitan tietysti juuri sitä mikä kunkin mielestä on hyvännäköistä kasvoissa. Kun kyselen tässä niihin kunkin omiin mieltymyksiin peilaten, en "teoreettisessa mielessä" vaan siinä mielessä että mikä itsessä saa sen reaktion aikaan että onpa hyvännäköinen.

Mutta jos mun mieltymykset kiinnostaa niin tykkään miesten kasvoissa kyllä kauneudesta, muttei silti liian naismaisen kaunis saa olla (tässä tietysti kullakin on ne omat rajansa mikä on liian naismainen). Parasta on jos on kauniit kasvonpiirteet (sopivan täyteläiset huulet, syvä katse, "neutraali" nenä), mutta sopivasti maskuliinisuutta myös esim. pienen parransängen muodossa. Kirveellä veistetystä en tykkää. Esim. Daniel Craig on hyvä esimerkki tyypistä jonka ulkonäkö ei iske sitten yhtään. Miellyttäviä sitten taas on esim. Johnny Depp, Keanu Reeves nuorena, James Franco, Adam Brody, ...

TÄssä miellyttävää nähtävää mulle http://hookedonkeanureeves.tumblr.com/bestfriends

ap

Vierailija
36/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

että en mäkään tykkää lihavuudesta, mutta toisaalta en ole ylitarkka kropan suhteen jos naama miellyttää. Toisin päin homma ei toimi, eli olen ylitarkka kasvojen suhteen ja mikään kroppa ei pelasta jos naama on vain "neutraali". Naaman siis täytyy säväyttää, muuten ei mun katse pysähdy ihailemaan että onpa hyvännäköinen.

ap

Vierailija
37/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson, että on hyvännäköinen. Monella huippumallilla on aika tavalliset kasvot, mutta ehostus tekee ihmeitä.

Huippumalleja yhdistää kyllä hyvä kasvojen luusto ja kaunis muoto sekä mittasuhteet. Jos noin ajattelee, ei osaa ehkä eritellä mikä kasvoista tekee kauniit. Jos otat tavallisen, perunanokkaisen suomalaisnaisen isoine naamoineen ja laitat huippumallin kasvojen viereen, huomaat kyllä välittömästi eron.

Vierailija
38/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

jotka määrittää kulttuuritaustasta riippumatta ihmisille onko joku kaunis vai ei. Siinä on juuri mittasuhteet ja luusto sekä symmteria ne tärkeimmät asiat. Esim. silmien muodolla ei ole niinkään merkitystä, kuten voi aavistella siitä, että lähes jokainen erottaa mistä tahansa rodusta kauniin yksilön. Toisin sanoen kauneus ei ole katsojan silmässä, paitsi tiettyjen henkilökohtaisten mieltymysten suhteen. Esim. voi olla, että joku "ei vaan tykkää ruskeasilmäisistä", tai vastaavaa.

Vierailija
39/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mieltymystaso on siis sitä, että ihmiset kyllä periaatteessa näkevät jonkun olevan kaunis, mutta kaikki eivät silti henkilökohtaisesti pidä juuri sennäköistä puoleensavetävänä johtuen esim. omista lapsuudenkokemuksistaan ym.

Vierailija
40/44 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka määrittää kulttuuritaustasta riippumatta ihmisille onko joku kaunis vai ei. Siinä on juuri mittasuhteet ja luusto sekä symmteria ne tärkeimmät asiat. Esim. silmien muodolla ei ole niinkään merkitystä, kuten voi aavistella siitä, että lähes jokainen erottaa mistä tahansa rodusta kauniin yksilön. Toisin sanoen kauneus ei ole katsojan silmässä, paitsi tiettyjen henkilökohtaisten mieltymysten suhteen. Esim. voi olla, että joku "ei vaan tykkää ruskeasilmäisistä", tai vastaavaa.

Mutta kyllä silti on isoja eroja, varmaan etenkin siinä mikä naisten mielestä on hyvännäköistä mieskasvoissa. Jotkut tykkää kirveellä veistetystä ja tosi "äijämäisestä" naamasta, toiset näteistä pojista. Eli henkilökohtaisilla mieltymyksillä on iso merkitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä