Paras voide lapsen "talviposkiin"?
2-vuotiaallani punoittavat jo posket vaikka talven pakkaskelit vasta alkaneet. Olen käyttänyt ceralania. Suositelkaa hyvää voidetta kuiviin poskiin.
Kommentit (12)
rasvamerkillä ei niin väliä, mutta illalla pesu ja rasvaus, aamulla ei saa pestä eikä rasvata yhtään millään.
Lashinohia meinasin kokeilla kun tarvetta tulee
just uloslähtiessä ei kannata laittaa, sillä jos voide sattuu sisältämäänkin vettä niin tekee huonoa iholle pakkanen. Lipolan on hyvä, sit vaikka bepanthenin anti-exem-voide, kaikki sellaiset ovat hyviä, jotka ovat vedettömiä ja jättävät suojaavan kalvon iholle.
on vanhan kansan voide,toimii vieläkin.
jo hyviä voiteita mitä voisin kokeilla. Bepanthenia minulla taitaa ollakkin kaapissa.
Olen rasvannut posket illalla iltatoimien yhteydessä. Mitään pakkasvoiteita en ole koskaan käyttänyt.
Meillä käytössä ohuet silkkiset kypärämyssyt, jotka mene poskillekin aika hyvin. Ja päälle sitten vaillamysyy
Kelta-oranssi pakkaus, jos oikein muistan? Ostin Ruohonjuuresta, oli hyvä ainakin viime vuonna.
Siis paleltui ihan valkoisiksi paleltumaläikiksi. Käytiin lääkärissäkin ja sairaalassa tutkittavana, kun ei voitu talvella juuri ulkoilla noiden poskien vuoksi. Ei löytynyt apua lääkäristä.
Nyt isompana posket on ehkä vahvistuneet, tai iho tai verenkierto, en tiedä mikä, mutta enää ei palellu yliherkästi.
Lisäksi nykyään käytetään iltaisin poskille Ceralan Plus -voidetta. Aamulla ei tehdä kasvoille mitään. Ja lapselle olen opettanut varomaan pakkastuulta, laittamaan hupun päähän, jos kasvoja tai poskia palelee.
Mutta paras apu on karvahattu, jonka lapsi vielä ekaluokallakin laittoi kiltisti päähän, kun äiti käski. Mutta nyt tokaluokkalaisena pakotan kovimmilla pakkasilla laittamaan karvahatun. Onneksi jollain niiden luokan tytölläkin oli jokin karvaviritelmä joskus päässä, niin sanoin pojalle, että katso nyt, on niitä muillakin. HM:ssä on karvahattuja.
Karvahattu siis suojaa poskia parhaiten, kun muoto ja karvat pitävät ilman kasvojen lähellä lämpimämpänä kuin päänmyötäisempi pipo. Tuota voi verrata siihen, miten eskimot liikkuvat aina niillä karvareunahupuillaan. Ne karvat todella vaikuttavat ilman liikkumiseen karvoilla.
Ne karvat todella vaikuttavat ilman liikkumiseen karvoilla.
1-vuotiaani poskia Weledan Skin food -voiteella, ja rasvauksen tarve on vähentynyt huomattavasti siihen nähden, mitä se oli, kun käytin rasvaamiseen Bepanthenia.
vaan kuivien poskien rasvaamisesta.
Mä käytän kaikenlaista sekaisin, Frantsilan calendula-voidetta ja Bepanthenia nyt ainakin.