Minäkin sain bannia asiallisesta kirjoittelusta!
En voi ymmärtää tämän palstan meininkiä. Totuus täytyy voida sanoa myös ääneen, eikä siinä ole mitään peittelyn tai varsinkaan bannien arvoista. Solvaukset ja haukkumiset ovat asia erikseen, ja itse en sorru sellaisiin edes anonyymissa palstakirjoittelussa. Silti sain tänne bannit.
Olen kirjoittanut tänne ainoastaan sellaisia viestejä, jotka voin tarvittaessa myös omalla nimelläni ja naamallani allekirjoittaa. Toisin kuin Jarna, joka ei näemmä voi sietää sitä että totuus hänen kirjoittelustaan tulisi julki.
Miten näin toimimalla voi saada tänne bannit, ja miten Vauvan modet selittävät asian? Eivät näköjään mitenkään, vaan verhoutuvat anonymiteettinsa suojiin samaan tapaan kuin Jarnakin.
Kommentit (5)
ei ole meillä muuta takeita kirjoitustesi asiallisuudesta kuin oma sana. Nyt jos bannnin ole tsaanut niin eikö olis hyvä keskittyö muuhunkin kuin bloggarista jauhamiseen. Vaikka omaan elämään. Hoida niitää lapsias sitä vartenhan kotiäiti olet.
mutta viestejäni on poistettu ketjuista. Aivan asiallisia kieliasultaan, ei herjoja, ei loukkauksia, ei mitään muuta kuin mun MIELIPIDE. Kyseessä on ollu ketjut, joissa on ollut joku tarina ja ne on musta vaikuttanu provoilta. Olen tämän asiallisesti tuonut esille ja esittänyt väitteeni tueksi päättelyketjuni. Siellä on sitten joku palstahäirikkö riehunut ja mua haukkunut, kun olen sydämetön toisen tragedialle yms. Ja viestit hävinneet.
Mä en tajua ylläpitoa. Täällä on ihan selvät säännöt, eli ei saa herjata tai olla asiaton. Mutta mielipiteitten poistaminen on sensuuria! Uskomatonta.
...olen osallistunut aktiivisesti eri nettikeskusteluihin yli 15 vuoden ajan, ja nämä olivat ekat bannini.
Totuus pitää voida sanoa ääneen, vaikka se olisi paljastunut vahingossa. Nettikiusaajaa ei pidä suojella itseaiheutetulta harmilta. Solvaamiselta kyllä, mutta en voi ymmärtää miksi asiallisetkin kannanotot aiheesta poistetaan. Palsta luo siinä samalla linjanvetoa siihen, halutaanko täällä reilua meininkiä ja asiallista otetta, vai kähmintään ja hyväveli(sisko)-systeemeihin perustuvaa totalitarismia. Nämä mahtuvat harvoin samalle foorumille.
Kakkonen, minulla ei mielestäni ole mitään ihmeempää "hinkua" keskustella tästä aiheesta. Jos koen jonkin aiheen kiinnostavaksi, yleensä otan siihen osaa aktiivisesti. Tämä on yksi kiinnostava aihe muiden joukossa - itse asiassa ihmettelen jos jonkun mielestä kiusaaminen EI ole kiinnostava aihe. Siksipä varmaan aihe pysyykin näin tehokkaasti pinnalla, vaikka modet näköjään tekevät kaikkensa estääkseen keskustelua.
Olen seurannut vastaavan kuvion kehittymistä monta kertaa, joskus myös moderaattorin ominaisuudessa, ja voin kokemuksesta sanoa että kannattaisi antaa ihmisten keskustella (asiallisesti). Se on nopein tapa saada aihe menettämään kiinnostavuutensa. Mitä enemmän salailua, sensuuria ja banneja, sitä useampi asiasta kiinnostuu.
Itse en jatka enää av:lla keskustelemista, kun kerran kaltaisiani keskustelijoita ei tänne haluta. Mutta tuskin minun poistumiseni tulee vaikuttamaan Jarna-keskusteluihin mitenkään; nämä ilmiöt ovat sellaisia lumipalloefektin tyyppisiä, eli todella vaikeita pysäyttää. Ainoa tehokas tapa olisi se, että Jarna myöntää virheensä, pyytää anteeksi, ja nettifoorumit lopettavat asiallisten viestien poistamisen ja asiallisille kirjoittajille bannien jakamisen.
ap
jos keskustelupalstalla ei voida asiallisesti määritellä niitä sääntöjä, joilla toimitaan.
Täällä haukutaan säännöllisesti hyvinkin julmasti ihmisiä, toki myös tuota Jarnaa.
Mutta aivan asialliset, totuuden löytämään pyrkivät kirjoitukset, on poistettu.
Ihan kuin tuo henkilö olisi vauvalehdelle jotenkin arka paikka.
teillä sit on kirjoitella siitä jarnasta?