Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoitomaksu 502 euroa :(

Vierailija
03.12.2012 |

Taas se on noussut.

Ensi vuonna nousee myös kunnallisvero ihan reippaasti. Ainoa mikä ei nouse, on minun palkkani. Huoh.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 10e/päivä/lapsi.

Ihan törkeän kallista!

Mietihän taas uudestaan ennen kuin valitat.

Eihän se lapsi saa tuohon rahaan kuin vain päivän hoidon + aamupalan, päiväruuan ja välipalan.

Tulotkin teillä on vain vähintään 5200 ja risat miten ihmeessä pärjäätte?

Vierailija
2/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 10e/päivä/lapsi.

Ihan törkeän kallista!

Mietihän taas uudestaan ennen kuin valitat.

Eihän se lapsi saa tuohon rahaan kuin vain päivän hoidon + aamupalan, päiväruuan ja välipalan.

Tulotkin teillä on vain vähintään 5200 ja risat miten ihmeessä pärjäätte?

Nettona tuli käteen 1800. Tästä 500 päivähoitoon, 400 asuntolainaan, 150 vakuutuksiin, 200 bensaan, 300 autolainaan, vajaa satanen pienempiin laskuihin.

Me pärjätään tällä hetkellä sillä, että olen karsinut oman kulutukseni minimiin. En osta itselleni mitään. Lastenkin hankinnat tehdään vasta pakon edessä, nyt esim. vielä vain laitetaan villasukkaa kumppariin, kun ei ole löytynyt tarpeeksi edullista talvikenkää. Seuraavaksi täytyy alkaa karsia ruuasta, jota en itse syö nytkään lounasaikaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raja on 4 henkisellä perheellä 5200e ja vähän päälle. Jos siis asutte suomessa niin teillä ei ole hoitomaksu yli 500e noilla tuloilla!

Vierailija
4/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutuksiin joka kuukausi tuo 150? Onnistuuko siitä tinkiä? Auton menot ovat liian suuret, hommaa siis halvempi kottero. Lapsilisä onneksi kattaa osan lapsen kustannuksista, loput joutuvat tosiaan vanhemmat hoitamaan.

Vierailija
5/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettävissä seuraavaan lapsilisäpäivään asti.

ap

Vierailija
6/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätettävissä ruokakauppaa tms itselleni ja kahdelle teinille.

Vierailija
7/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot on 2870,-/kk, käteen jää n. 2100 ja olen yh. Lasten isältä saan 150e/kk ja lapsilisät päälle.

Lasten päivähoito on 440,-, asuntolaina 500,-/kk, vastike 450,- Puhelinlasku, sähkö, vakuutukset, bussilippu jne.

Olen hyvin toimeentuleva köyhä. Asutaan Helsingissä ja joo varmaan asuisin halvemmalla jossain perähikiällä, mutta mitä me siellä tehtäis? Ja joo, lastenhoito ei sinänsä ole kallista, kun miettii mitä sillä rahalla saa. Näillä tuloilla vaan ei ole varaa maksaa sitä. Eikä ole luottokortteja, luottoja tmv.

Vierailija
8/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teidän päivähoitomaksun laskee niin ,että tulonne olisi yhteensä 3200 niin hoitomaksuksi tulee n.210e.

Mistä siis tuon 502e repäisit?

Vierailija
9/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko ollut jotain 3900?

Vierailija
10/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

502 € päivähoidosta ??.

Onneksi täällä Saksassa on perheverotus, ei tarvitse tuollaisia edes miettiä. Ja paaaljon muuta mm. kaikki lapsien ns. viihdepuoli on halpaa; elokuvat, kylpylät, teatteri, sirkus ym. Ja pikku purtavakin noissa on hyvin edullista.

Vierailija
11/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella ei maksa noin paljoa.

Vierailija
12/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raja on 4 henkisellä perheellä 5200e ja vähän päälle. Jos siis asutte suomessa niin teillä ei ole hoitomaksu yli 500e noilla tuloilla!

Eli se on noin 2600€ per henkilö. Miehen tulot ovat epäsäännölliset, talvisin käytössä ei ole usein yhtään rahaa. Kuten juuri nyt. Hänen tulonsa pyörivät keskimäärin n. 2100 euron tienoilla, mutta päivähoitotoimistoon niiden selvittäminen tietäisi lappusotasia joka kuukausi ja maksu alenisi muutamalla eurolla.

Kyllähän tässä eletään, mutta enpä olisi koskaan uskonut keskituloisena joutuvani olemaan nälässä rahanpuutteen takia. Periaatteessa kun numeroiden valossa meidän pitäisi olla ihan hyvintoimeentulevia, kuten kakkosen ilkkuva viestikin osoitti.

ap

Vierailija
13/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 henkiselle perheelle.

Mutta ehkäpä ap:lla on kolme lasta, joiden maksut on yhteensä n. 500?

mun mielestä se raja on alempi kuin 5200

olisiko ollut jotain 3900?

Vierailija
14/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkein hoitomaksu laspelle on 264 ja seuraavan sitten muutam kymppi vähemmän, kolmas ei taida maksaa juuri mitään.

Ja nelihenkisen perheen korkeimman maksun raja on tosiaan tuo reilu 5200e.

Joten ihmettelen kovasti teidän hoitomaksuja!http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/75da6c004a15650bb6e1f6b546fc4d01/Asia…

Vierailija
15/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kahdesta lapsesta korkein maksu on 462 €. Tarkoittaa, että meillä päivähoitomaksut ovat melkein 700 € vähemmän vuodessa kuin ap:llä. Kunnallisverokin on ehkä pienempi?

Vierailija
16/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoitomaksu ei edes muutu muutamalla kympillä vaan muutamalla satasella. Sinne päivähoitotoimistoon voi myös soittaa ja kysyä kuinka toimia tuollaisessa tilanteessa.

Sitä omaa järkeäänkin kun SAA käyttää tai sitten on oikeasti turha valittaa!

Vierailija
17/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies kerran kesäaikaan tienaa niin paljon, miksi se silloin pitää tuhlata pois, eikä jätetä sinne talveen mitään?

Vierailija
18/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tyypillistä suomalaista "hyvinvointivaltion" byrokratiaa.

Sinut pannaan toimittamaan lippuja ja lappuja, että saat jotain alennusta törkeisiin maksuihisi, sinun pitää ilmoittaa tulosi ja ilmoittautua itsekin saadaksesi tietyn rahamäärän, sinun pitää osata, tietää ja tuntea miten ja mistä saat tukia ja avustuksia haettua.

Hyvä, että on maita, jossa homma on tehty yksinkertaiseksi ja et ole viranomaisille velvollinen mitenkään selvittämään asioitasi. Ei edes veroilmoitus ole pakollinen.

Vierailija
19/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käydä, ettei tarvitse olla syömättä eikä katkeroitua!

mulla tulot pienet ja vaihtelevat vielä kuukausittain: meidän kunnassa ainakaan ei tarvitse paperisotaa käydä joka kk erikseen, vaan aina puolivuosittain lähetän palkkatodistukset ja sen mukaan mennään. Eikä ole tarvinnut maksaa noin paljon päivähoidosta. "Köyhän" on pakko "nöyrtyä" tähän paperisotaan.

Vierailija
20/35 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 10e/päivä/lapsi. Ihan törkeän kallista! Mietihän taas uudestaan ennen kuin valitat. Eihän se lapsi saa tuohon rahaan kuin vain päivän hoidon + aamupalan, päiväruuan ja välipalan. Tulotkin teillä on vain vähintään 5200 ja risat miten ihmeessä pärjäätte?

Nettona tuli käteen 1800. Tästä 500 päivähoitoon, 400 asuntolainaan, 150 vakuutuksiin, 200 bensaan, 300 autolainaan, vajaa satanen pienempiin laskuihin. Me pärjätään tällä hetkellä sillä, että olen karsinut oman kulutukseni minimiin. En osta itselleni mitään. Lastenkin hankinnat tehdään vasta pakon edessä, nyt esim. vielä vain laitetaan villasukkaa kumppariin, kun ei ole löytynyt tarpeeksi edullista talvikenkää. Seuraavaksi täytyy alkaa karsia ruuasta, jota en itse syö nytkään lounasaikaan. ap

on laittaa lapset 6 tunnin päivälle. Meillä tehtiin niin, mies meni kuuteen töihin ja minä yhdeksään. Lapset haettiin tarhasta klo 14. Lyhyempi päivä heille ja tarhamaksu tippui muistaakseni 20 %.

Selvitelkääs nyt vielä nuo maksu-asiat perusteellisesti oman kunnan sivuilta ja laskimen kanssa, yleensä siellä on kaavat. Ja miksi helkutissa sitä autolainaa pitää aina olla? Tienaan sen mitä sinäkin, ja autolainaa ei ole, ajellaan parin tonnin arvoisella vanhalla Mazdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän