Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono täti, kun en osta sisarusten lapsille joululahjoja?

Vierailija
02.12.2012 |

Taas viitaten toiseen joululahjaketjuun uusi avaus.

Pitääkö lasten tätien/setien ostaa joululahjoja?

Itse ole 6-lapsisesta perheestä, ja sisaruksillani on yhteensä erilaisten uusperheviritelmien kautta siunaantunut 19 lasta/lapsipuolta, iät 0 - 18 vuotta.

En ole edes ajatellut, että ostaisin heistä kenellekään joululahjaa. En osta edes sisaruksilleni.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahempaa olisi, jos tekisit kuin siskoni. Antaa lapselle jotain ilmaiseksi mukana tulleen tuotteen, kun itse on tilannut jotain (yritti myös minulle antaa joululahjaksi tavaran, mikä oli saanut tilaajalahjana ilmaiseksi, kiitin kohteliaasti, muttei ollut minun tyylinen) tai vaihtoehtoisesti antaa myös sitten jonkun kirpparilta rikkinäisenä ostetun lelun, mitä ei saa korjattua ja on häthätää maksanut 10senttiä... Ja kuitenkin olen ainoa sisaruslaumasta kenellä on lapsi ja vetoaa, kun ei ole rahaa... Kummasti löytyy rahaa ostaa itselleen kauhea kasa krääsää sekä ystäville, muttei kuitenkaan sitten lapselleni. Olisi sitten ostamatta! Itse en tosiaan kehtaisi antaa mitään samanlaista joululahjaksi kuin siskoni antaa...

Vierailija
2/8 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan suvun välille lapsille lahjat kyllä. Sisaruksille myös.

Koska haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisit yhdelle pitäisi ostaa kaikille. Tuossa on aika hurja määrä porukkaa.

Ihan ymmärrettävä linjaus.

Vierailija
4/8 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette sopineet, että ette osta lahjoja toisillenne, asia on ihan ok. Jos sisaruksesi sen sijaan lahjovat sinua, olet vähän nolo. Sopimuskysymys.

Meillä me sisarukset ostamme toisillemme ja toistemme lapsille lahjat.

Miehen perheen kanssa olemme sopineet, että vain lapset saavat lahjoja. Lahjottavia sisarusten lapsia on meillä viisi kpl, sisaruksia kaksi.

Vierailija
5/8 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin pitäisin sua persaukisena.

Vierailija
6/8 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhdellekään uusioperheen kautta "sukuun" tulleelle. He saavat lahjansa omilta sukulaisiltaan, jos saavat.

Mulla on onneksi vain 2 siskon lasta eikä enempää tule joten heille pystyn ostamaan aina pikkasen kalliimpaakin, myös synttäreillä.

Mun mielestä on täysin asiatonta olettaa et jättäisin siskoni lapset huomioimatta vieraiden lasten vuoksi.

Vierailija
7/8 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette sopineet, että ette osta lahjoja toisillenne, asia on ihan ok. Jos sisaruksesi sen sijaan lahjovat sinua, olet vähän nolo. Sopimuskysymys.

Sisarukseni eivät lahjo myöskään minua. Asiasta on sovittu jo monta joulua sitten - ja samalla joulustressi on vähentynyt huomattavasti.

Vierailija
8/8 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa ei mielestäni lainkaan huono idea jättää ostamatta.

Jos haluat lahjoa lapsia, ostaisin joka perheelle jotain yhteistä, esimerkiksi lautapelin tms. mistä koko perhe aina hyötyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän