Kuinka pian sydänäänet näkyvät ultrassa?
Useiden keskenmenojen takia varasin ajan yksityiselle alkuraskauden ultraan. Ultra-aika on rv 6+6. Mutta näkyvätkö sydänäänet vielä silloin??
Kommentit (5)
...näkyi raskausviikoilla 6+4.
Käsittääkseni sydämen sykkeen on mahdollista nähdä 6+ viikoilla, mutta varmimmin 7+ viikoilla.
Millivan, rv 8+0
Mä kävin alkuraskauden ultrassa rv 6+5 ja silloin näkyi syke. Mutta lääkäri sanoi, että ei aina vielä näillä viikoilla näy.
Mulla oli verenvuotoa alkuraskaudessa ja epäiltiin keskenmenoa ja kävin silloin äitipolilla ja sikiön sydän sykki. Olin viikoilla 6+3.
Lääkäri silloin epäili, että raskaus ei olekaan vielä niin pitkällä. Sydänääniä ei luonnollisesti kuulunut. Kävin sitten viikoilla 9+6 ultrassa ja silloin kaveri vastasi täydellisesti viikkoja.
T: Tytteli-83 rv 12+4
Me käytiin alkuraskauden ultrassa kun viikkoja oli 6+3 (tosin luultiin, että oli jo 8+5, mutta olikin ollut piiiiiitkä kierto) eikä syke vielä tuolloin näkynyt. Kaksi viikkoa myöhemmin kun viikkoja oli sitten 8+3 näkyi syke jo hienosti. Aika piinaavaa oli odotella se kaksi viikkoa kun epäiltiin tuulimunaa ja lääkärikin sanoi, että ihan liian aikaisin ultraan mentiin. Mutta johtui tosiaan siitä, että luultiin raskauden olevan pitemmällä enkä olisi niin aikaisin mennyt jos olisin tiennyt...
[color=red]pikku-milli & paco 19+1[/color]