Miehen sukulaistyttö 17v raskaana..
lopetti opiskelun ennenkuin aloittikaan. kun häneltä kysyttiin ymmärtääkö hän päätöksensä lopullisuutta ja vastuuta (päätti pitää lapsen) että kun ystävät ja poikakaveri menevät juhlimaan niin et pääsekkään samalla tavalla enää mukaan vastasi vain "menen minä mukaan" mielenkiinnolla seuraamme
Kommentit (14)
Nyt jo aikuinen, mutta en käsitä tälläistä taivastelua. Tukekaa, älkää vahtiko virheitä.
seuraamaan tilannetta ja tarvittaessa tekemään ls ilmoituksen?
tärkeisiin kysymyksiin ajatellen tulevaisuutta ja lapsen kasvua,tämä on ihan oudoimmasta päästä tämä tyttö. poikaystäväkin saa kohdella tyttöä kuinka sattuu,mitenköhän kun astuu vauva kuvioihin. ja ainahan voi lapsen vanhemmilleen sysätä kun tanssijalkaa vipattaa (eli joka viikonloppu)
vaikka mulla on neljä lasta :O Tuo on kyllä se urpoin perustelu miksi pitäisi tehdä abortti...
Miksei 30v raskaana oleville sanota samaa? "Oletkos miettinyt kun kaverit ja mies menee juhlimaan niin et pääse samalla tavalla mukaan?"
Tukekaa, älkää vahtiko virheitä.
Ja vaikka onkin äiti, se ei tarkoita, että pitäisi olla kotona 4 seinän sisällä tekemättä saatikka menemättä minnekään. Kyllä sitä on oikeus välillä käydä juhlimassa ja rentoutumassa. Olen minäkin käynyt.
jonka 9.-luokkalainen tyttö teki täysin harkitusti lapsen samanikäisen pojan kanssa. Tai siis lapsi on tulossa, syntyy keväällä. Tytöltä jää nyt peruskoulu vähän vaiheeseen, ja saapa nähdä, kuinka kauan sekin poika jaksaa leikkiä isää. Siinä oli vanhemmilla vähän nielemistä, kun kuulivat asian.
Mutta 17-vuotias odottaja on varmaan 18-vuotias kun lapsen saa eli kuitenkin täysi-ikäinen niin en nää siinä mitään pahaa että täysi-ikäiselle tulee lapsi. Kun sanotaan nyt näin et se on vähän eri juttu ruveta vanhemmaksi 15v kuin 18v. 15v on yläkoululainen eli vielä peruskoulun piirissä, niin kuin ala-asteelaisetkin, ELI SE KERTOO SITÄ ETTÄ AIKA LAPSI ON... niin tuossa 3v. käy huomattavaa kehitystä. 15v. ei ole todellakaan sopiva ikä vanhemmaksi, siitä on turha neuvotella edes. Enkä tuota 18v. ikääkään mitenkään suosi, mieluiten lapset 20v. jälkeen. Sitten ei oo niinkään merkitystä, ihan ok.
Älkää aina kuitenkaan sössöttäkö niille teineillenne tuosta juhlimisesta, antaa kuvan kun ois joku hirveä sekoileva paska.
Vaikka juhliminen varmasti on suuressa merkityksessä nuorten elämää, niin yhtälailla vanhemmatkin ihmiset haluaa välillä lähteä bailaamaan. Ei sen kato tarvii olla joka viikonloppusta, jos ihmisen luonne on se et piittaa terveydestään !!
Teini streotypia on joku niin hirveä ja koko ikä. Muistan kun itsekin jankkasin ja odotin vaan että joko on ohi tämä paska...
en tiedä kuinka moni luuli vahingoksi mutta yli puoli vuotta oli yritystä takana. Sain lapsen yksin, en seurustellut lapsen isän kanssa mutta halusi sukuaan jatkaa tällä tavoin.
Nyt yli kolmikymppisenä olen enemmän käynyt bailaamassa kuin silloin nuorempana, vaikka minulla on pieniä lapsia. Ihme jeesustelua taas, että äiti-ihmisen pitää olla kiinni lapsessa 24/7.
Esikoiseni on jo 18v, oikein kiltti ja kunnollinen nuori kuten myös vuotta nuorempi sisaruksensa. Kumpikaan ei ole koskaan juonut tai polttanut, ei hillunut kaupungilla kavereiden kanssa vaan ovat ikäisekseen kypsiä ja fiksuja. Olen onnistunut äitiydessä varsin hyvin siis verrattuna moneen muuhun vanhempana lapsensa saaneeseen.
Opiskelua voi jatkaa myöhemmin, tauon jälkeen. Tauon ja aikaa keskittyä lapseen on äiti toki ansainnut. Hienoa, ettei kevein perustein tehdä aborttia. Mutta Ap:n kaltaisten ilkeys liittyy siihen, että abortteja tehdään ikään kuin turhaan, tuen ja ymmärryksen puutteen vuoksi. Yhteisö on vastuussa lapsistaan.
jonka 9.-luokkalainen tyttö teki täysin harkitusti lapsen samanikäisen pojan kanssa. Tai siis lapsi on tulossa, syntyy keväällä. Tytöltä jää nyt peruskoulu vähän vaiheeseen, ja saapa nähdä, kuinka kauan sekin poika jaksaa leikkiä isää. Siinä oli vanhemmilla vähän nielemistä, kun kuulivat asian.
Noista teinihairahduksista kun ei näin "isän puolelta" tarvitse kantaa mitään vastuuta jos ei halua.
Jos siellä siis on joku vähän vajaaälyinen ls-tapaus vääntämässä lasta, niin todellakaan ei täältä eväkään värähtäisi avuksi. Ja toivoisin poikanikin jättävän leikin sikseen ennen kuin sen edes aloittaa.
Noista teinihairahduksista kun ei näin "isän puolelta" tarvitse kantaa mitään vastuuta jos ei halua.
Jos siellä siis on joku vähän vajaaälyinen ls-tapaus vääntämässä lasta, niin todellakaan ei täältä eväkään värähtäisi avuksi. Ja toivoisin poikanikin jättävän leikin sikseen ennen kuin sen edes aloittaa.
30v. vanhemmat jotka laittavat vauvan yöhoitoon isovanhemmille ja kummeille huolehtivat parisuhteesta ja omasta jaksamisesta. Näin vauvakin hyötyy ja siis näin ollen sehän on lapsen parasta ajatellen tehty teko, ja vauva ei siitä kärsi. Onhan se parempi olla vaikka viikko putkeen hoidossa vanhempien etelänloman takia, saa isovanhemmatkin luotua hyvän suhteen lapsenlapsiin.
Mutta alle 20v. joskus kuvittelee lähtevänsä poikaystävän kanssa ulos ja jättää vauvan hoitoon on vastuuton teini ja lapsi kärsii..
näin vähän kärjistettynä...
Kesken ysi luokan, tiedän että on pissaliisa pahimmasta päästä ja olen edelleen tosi vihainen noin typerästä tempauksesta mutta toivon todella että hän käy koulut kunnolla loppuun ja kasvaa aikuiseksi nyt. Minulla on toinen saman ikäinen sisko (eri äiti) joka käy nyt lukiota, on edennyt poikaystävänsä kanssa harkitusti eikä ole into piukeana viikon päästä päräyttänyt kihloihin ja mujunnut fritsun kaulassa poikaystävän kanssa sohvannurkassa eikä varsinkaan pyörinyt kylillä kännissä eikä mainostellut tupakka ja viina juttuja facebookissa.
Olen todella ylpeä siitä, kuinka aikuinen toinen pikkusisareni on ja toivon toisenkin aikuistuvan nyt todella rapiaan.
Oli kamala yllätys sekä teini-äidin omalle isälle, että isoäidillekkin, itse en tosin ihmettele tuollaista käytöstä teiniäidin lapselta joka on itse aikaisemmat lapsensa hylännyt kun halunnut elää sittenkin vielä elämäänsä.
vaikka mulla on neljä lasta :O Tuo on kyllä se urpoin perustelu miksi pitäisi tehdä abortti...