Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään on tullut tavaksi yökkiä kun puhutaan (perinne)ruoista?

Vierailija
31.12.2024 |

Jos minä olisin lapsenä yökkinyt jollekkin ruoalle oisin varmaan saanut selkääni.

🤮, yök, paskaa, roskaruokaa jne. on ihan yleistä nykyään. Eikö teitä ole kasvatettu edes hitusen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinneruoat kunniaan!

Make karjalanpaisti great again!

Vierailija
2/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun jostain vielä saisikin kunnon ruokaa, siis sellaista kuin ennen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa ei pakotettu syömään. Eikä ollut väkivaltaa.

Vierailija
4/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun jostain vielä saisikin kunnon ruokaa, siis sellaista kuin ennen. 

No ei sitä ennenkään mistään saatu, vaan valmistettiin itse, nykyään vaan woltataan.

Vierailija
5/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne jäänteitä vanhasta huonosta ajasta ja ei sovi nykypäivään, lisäksi on pahanmakuisia ja juntteja.

Vierailija
6/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudessa ei pakotettu syömään. Eikä ollut väkivaltaa.

Joo ei munkaan, mutta jos en jotain syönyt en syönyt mutten yökkinyt ja haukkunut. Se ruoka kun voi olla toisille herkku.

Vierailija
7/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne jäänteitä vanhasta huonosta ajasta ja ei sovi nykypäivään, lisäksi on pahanmakuisia ja juntteja.

Joo, nykyisin jengi tykkää lisäaineilla maun saadusta "ruuasta"

Vierailija
8/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisemmällä tasolla ajateltuna olen itsekin ihmetellyt, kun aikuiset ihmiset laittaa yök-kommentteja sosiaaliseen mediaan, kun puhutaan jostain ruoasta, mikä ei satu itseä miellyttämään. Missä on käytöstavat ja ruoan kunnioitus? Ei kaikesta tarvitse tykätä ja aikuiset saavat valita mitä syövät, mutta pitäisi sen verran olla ravintoa kohtaan kunnioitusta, että jätettäisiin ne yök-kommentit kirjoittamatta. Asiallisesti toki voi esittää kritiikkiä, mutta yök-kommentit kuulostavat joltain päiväkoti-ikäisen uhmalta.

Vierailija
9/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska woke. Koska perinneruuissa ei ole toisella puolella maapalloa vielä 15 vuotta sitten sijainneista, entisistä sademetsistä rahdattua soijaa, tofua tai härkäpapua, niin ne ovat woke-sukupolven mielestä ilmastopahiksia.

Vierailija
10/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisemmällä tasolla ajateltuna olen itsekin ihmetellyt, kun aikuiset ihmiset laittaa yök-kommentteja sosiaaliseen mediaan, kun puhutaan jostain ruoasta, mikä ei satu itseä miellyttämään. Missä on käytöstavat ja ruoan kunnioitus? Ei kaikesta tarvitse tykätä ja aikuiset saavat valita mitä syövät, mutta pitäisi sen verran olla ravintoa kohtaan kunnioitusta, että jätettäisiin ne yök-kommentit kirjoittamatta. Asiallisesti toki voi esittää kritiikkiä, mutta yök-kommentit kuulostavat joltain päiväkoti-ikäisen uhmalta.

Yök ja pahaa eivät minunkaan mielestä kuulu normaalin aikuisen ruokasanastoon. En minäkään välitä jostain arkisesta perunasta ja kastikkeesta, mutta ei ne ole yök pahaa.

Vierailija
11/11 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. En syö. Voi kauheaa pikku Irmelille heti tehtävä mieliruokaa muuten Irmelille tulee paha mieli !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme