Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä se koti kuuluu laittaa jouluiseksi? Jouluverhot, mitä muuta?

Vierailija
02.12.2012 |

Mitä kuuluu pakollisiin joulusisustamisiin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä tekstiileitä vaihdan, tyynyjä/torkkupeitteitä/tuolinpäällisiä/mattoja.

Vaihtelen punaisen, hopean, kullan ja valkoisen värejä. Tonttuja tai enkeleitä ei näy.

Vierailija
2/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis joulutapeteistahan lähdetään. Suunnittelen myös jouluisen suihkuverhon hankintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit just noita tyynynpäällisiä ja kaitaliinoja,yhden punaisen maton laitan keittiöön.

Jotain koristeita takan päälle ja ehkä keittiöönkin..

Vierailija
4/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikkunoihin jouluvalot, pöytään pöytäliina (arkena ei käytetä pöytäliinaa), joulukuusi olohuoneeseen, piparkakkutalo. Noi riittää meille.

Vierailija
5/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluverhoja, mutta joululiinoja laitellaan, jouluvaloja ikkunalle, hommataan muutamat joulukukkaset, muksujen tekemiä koristeita laitetaan esille ja joulumatot, jotka äitini on tehnyt.

Kynttilät kuuluu myös kuvaan meillä :)

Ja sit se ikävin osuus, eli kunnon siivous ennen joulua, joskushan se on tehtävä, joten jouluksi siis!

Vierailija
6/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mukavampaa :)

Vierailija
7/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että niin tekee vain jotkut vanhat mummot jossain mummonmökissä... Onko ne vain eri väriset vai onko niissä jotain tonttuja? Miksi jouluinen pöytäliina riitä?

Asutaan itse kaupungissa, aika selkeä sisustus. Teetetyt verhot, ei niitä lähdetä mihinkään tonttuverhoihin vaihtamaan;) Minusta joulun tunnelmaa saa ihan riittävästi muutamasta nätistä kynttilästä, kukista, ulkovaloista ja harvoista ja harkituista somisteista. Jos kaikki on punaista ja joka astiassa seikkailee tonttuja, niin musta ne vaan hukkuu siihen massaan.

Vierailija
8/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu pakollisiin joulusisustamisiin?

Ikipäivänä ei meillä ole ollut jouluverhoja, ei ollut lapsuudenkodissanikaan. Itse asiassa luulen törmänneeni koko käsitteeseen vasta av:lla. Millaiset ovat jouluverhot?

Kyllä se joulu tulee ilman valmistelujakin, ja ainakin ilman jouluverhoja. Ota rennosti vaan!

Vierailija
9/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululiinat, tyynyt ja torkkupeitteet jouluiset, joku punainen matto, jouluvalot, kynttiläy, enkelit ja tontut.

Vierailija
10/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että niin tekee vain jotkut vanhat mummot jossain mummonmökissä... Onko ne vain eri väriset vai onko niissä jotain tonttuja? Miksi jouluinen pöytäliina riitä?

Asutaan itse kaupungissa, aika selkeä sisustus. Teetetyt verhot, ei niitä lähdetä mihinkään tonttuverhoihin vaihtamaan;) Minusta joulun tunnelmaa saa ihan riittävästi muutamasta nätistä kynttilästä, kukista, ulkovaloista ja harvoista ja harkituista somisteista. Jos kaikki on punaista ja joka astiassa seikkailee tonttuja, niin musta ne vaan hukkuu siihen massaan.

Toiset rakastaa runsautta ja toiset on tuollaisia niuhoja kuten sinä. Mutta eikö niin, että kukin saa laittaa kotinsa joulukuntoon ihan niinkuin ITSE tahtoo ja mikä itseä miellyttää?

T: Joskus on ollut jouluverhotkin keittiössä, 90-luvulla

Vierailija
11/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut aiemmin jouluihmisiä, mutta lasten kanssa on kiva askarrella. Me aloitetaan joulukuun alussa laittamalla ensin joulukalenteri seinälle. Sitten joka päivä jotakin: yksi tonttu, enkeli joulukukka, kranssi oveen jne. kerrallaan, kunnes aattoaamuna koristellaan kuusi. Sitten uutenavuotena vähennetään koristeita nopeampaan tahtiin kunnes nuutinpäivänä otetaan viimeisenä se joulukranssi ulko-ovesta pois.

Vierailija
13/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluverhot olisi kauhistus

Vierailija
14/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen laita miten laittaa, jos laittaa.

Meillä on jouluverhot, paritkin erilaiset ja eilen laitoin ne olkkari/keittiöakselille (osin avointa tilaa). Harmaalla pohjalla valkoisia kuvioita, takakiskolla puhtaanvalkoiset verhot ja etukiskolla nuo harmaavalkoiset niin että takana oleva valkoinen verho on pidempi eli näkyy sieltä alta+reunoista hieman.

Lisäksi valkoiset kyntteliköt ikkunoissa ja valkoisia joulutähtiä muutama kappale ruukuissa.

Väripilkkuna lähempänä joulua punaista lasituikkua kynttilöille, pari punaista tyynyä sohvalle ja punaiset tabletit ruokapöydälle valkoisen liinan päälle.

Hopeaa ehkä johonkin, jotenkin..

Vierailija
15/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jouluvalot on pihapuissa, sähkökyntteliköt ikkunoissa, kynttilä-asetelmia, pari tonttua ja olkipukkia esillä..heti itsenäisyyspäivän jälkeen haetaan ja koristellaan kuusi, eli ensi viikonloppuna jo:)

Vierailija
16/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tonttupuvuissa tai ainakin tonttulakit päässä. Tavallaan ovat osa sisustusta.

Vierailija
17/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu ehdottomasti jouluverhot, kyntteliköt ja muut jouluvalot niin sisälle kuin pihallekkin. Joululiinat ja tuikkukynttilät. Joulukuusta toki unohtamatta! Tuikkukynttilöiden polton alotan kylläkin jo syksyllä kun illat alkaa hämärtää ja pimetä :) rakastan tuikkuja ja niitä kuluu talvessa monen monta 100kpl pussillista! :)

Mä en kyllä hirveesti sitte taas näe ideaa että ikkunassa on jouluvalot, mutta ei jouluverhoja!?! Siis että sulassa sovussa valotähdet tms. valokoristeet ja jotkut keltakukalliset (kärjistettynä!) verhot vai?? häh?

Vierailija
18/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.atinterior.com/wp-content/uploads/2012/02/Living-Room-for-Ch…

näyttää jouluna aika lailla tältä...

Mä tykkään laittaa paljon kaikenlaista, tosin en ihan vielä, vasta lähempänä joulua.

Vierailija
19/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on puna-beigeruudulliset ja joistain kohtaa kantattu samoilla väreillä, mutta pilkullisena.

Mulla on muuten keittiössä vaaleanpunaiset verhot, haluan jouluksi (marraskuun lopulla vaidan) punaista. Nää on ollut jo neljä joulua, ensi vuonna ehkä ostan uudet. Mutta ei tonttuja meille, ei ei ja ei! Keittiön muutkin tekstiilit on tuota samaa sarjaa siis.

Vierailija
20/26 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että ne olivat punaiset ja niitä pidettiin koko joulukuun ja yleensäkin talvella. Keväämpänä vaihdettiin vaaleisiin verhoihin.

Omassa kodissani ostin sitten vähän lapsekkaat jouluverhot keittiöön ja näitä pidin ikkunassa joulukuun ajan. Keittiössä vaihdoin muutenkin verhoja neljä kertaa vuodessa, joten tuo joulu nyt vain sattui olemaan yksi lisää.

Sitten kun muutettiin taloon, jonka keittiössä on neljä eri kokoista ikkunaa ja teetetyt verhot, niin en enää ruvennut leikkimään jouluverhoilla. Olohuoneessa on sisustukseen sopivat beigen sävyiset verhot, joita olen koristellut esim. lumihiutaleilla. Viime jouluna en koristellut lainkaan eikä siinä mitään ristiriitaa ollut, kun ei niissä verhoissa ole mitään tiettyyn vuodenaikaan liittyvää kuviointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi