Haluan eroon teinistäni
Voisin kutsua häntä nimellä ns. hanka lapsi. Päiväkodissa oli jo ongelmia. Lasten kiusaamista, hoitajien lyömistä ym. Päästiin tutkimuksiin, mutta vastaus oli vain "itsetuntemuksen ja tunnon puute". Yritettiin kehittää sitä ja ylläpitää, mutta ilmeisesti epäonnistuimme.
Siirtyi hän kouluun ja kiusaamiskierre jatkui. Hän siis kiusasi muita, muttei häntä tietääkseni kiusattu. Yläasteellakin oli pienimuotoista toisten oppilaiden kiusaamista, mutta se saatiin kitkettyä pois nopeaan.
Samaan aikaan kotona on ollut ongelmia mm. itsehillinnän kanssa. Hermot menevät "kunnolla" kerran tai pari viikossa. Silloin tuloksena on se, että sisko tai minä olen mustelmilla tai kämppä on aivan sekaisin.
Hän on käynyt psykologilla (5v), mutta avasi suunsa siellä ensimmäisen kerran ikinä ja sanoi, ettei enää ikinä tule tänne.
Tuntuu siltä etten enää jjaksa ja tämä on vaikeaa myös hänen sisarelleen.
Kommentit (7)
Silloin tuloksena on se, että sisko tai minä olen mustelmilla tai kämppä on aivan sekaisin.
Tiesit varmasti, että on olemassa myös erityisesti juuri nuorille suunnattua psykiatrista tukea ja apua! Ja psykoterapeutin tai nuorisopsykiatrin hoito on todennäköisesti perusteellisempaa kuin psykologin. Vihjeenä haluaisin sanoa myös, että tunnetulla lastenpsykiatri ja terapeutti Jari Sinkkosella taitaa olla myös yksityisvastaanotto, kuten myös hänen vaimollaan Mirja Sinkkosella. Kokeneita ja viisaita ihmisiä molemmat.
Toivon sydämestäni sulle voimia ja toivoa! http://www.healingrooms.fi/?sid=118
nuori ole saanut oikeanlaista apua.
Ymmärrän sinua. Itsellänikin on haastava teini nyt jo lähes aikuinen. Kesti useamman vuoden kunnes sai oikeanlaista apua. En halua eroon lapsestani. Nyt on valoa tunnelin päässä.
Eikö viiden vuoden aikana ole vaihdettu psykologia? Onko perhetapaamisia ollut?
Luulen, että se tulee meilläkin vielä eteen, vaikka juuri nyt näyttää siltä, että kaverin elämä on alkanut rauhoittumaan...
Ollut siis vauvasta asti haastava, ongelmia koulussa kovasti, lukihäiriö yms. Tottakai tällainen sälli sai sitten muutamat innokkaat ryhtymään kiusaajiksi. Kotona todellakin elämä oli aivan kamalaa, huonekaluja rikkoutui jne. Tämä ei ole vielä teini, esisellainen vasta, mutta mikäli en tule hanskaamaan kasvatusta yms, teen ilmon meistä.
tulisikaan, voi Rakkaus kantaa elämän eri vaiheissa http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
Kummallista on, ettei teistä ole jo tehty lastens.ilmoitusta, koska lapsenne käytös on kaiken aikaa ollut erittäin hankalaa.
Millaisella alueella asutte? Oletteko te vanhemmat ns. hyvätuloisia / hyväosaisia? Se suojaa, eli jos olisitte ylipainoisia hompssuisia ja työttömiä tai pienipalkkaisia, tai olisit pienituloinen yh, olisit jo lastens. asiakkaana tai vähintään muutaman ilmoituksen saanut.
Kummallista on, ettei teille tarjottu mitään apua tai tukea, ryhmää, psykologia tms.
Oma lapseni on sosiaalisesti "kömpelö". On kiltti, rauhallinen, ei mene lauman mukana. On juuri sinun lapsesi kaltaisen häriköitten kiusan ja irvailun, pilkan kohteena eikä osaa sanoa edes takaisin yhtään mitään.
Meille opettaja jo sanoi, etä lapsi pitäisi viedä koulukuraattorin juttusille, koska on päiväkoti-ikäisenä kokenut sen, ettei lukuisista yrityksistä hiuolimatta oteta ikäistensä joukkoon mukaan, tuli siis torjutuksi erittän systemaattisesti ja ilkeästi. Ehkä se on jättänyt jotain , lapsi itse ei vain muista tästä enää mitään. Mutta terapian tarpeessa. Siksi, että olen yh. ?
Sen sijaan sinun kakarasi jatkaa muiden kiusaamista, perheenjäsenten pahoinpitelyä, huushollin hajoittamista ja ainoa mitä sinä teet, on kirjoittaa täällä
?!?
Hae apua. teinisi tarvitsee tiivistä psykiatrista hoitoa ja lääkityksen, etsi jostain taho, jolle kerrot ihan yhtä suoraan kuin täälläkin, millainen lapsesi on, ja ettet jaksa häntä enää, viekää pois.
Se voisi ollakin hyväksi.
..oletko harkinnut lapsen antamista huostaanottoon? Minulla on ns. erityislapsi (jolla neuropsykiatrinen oireyhtymä) ja olen aika varma, että pimeän käytöksensä vuoksi tulee huostaanotetuksi ennemmin tai myöhemmin...lyö muita, raivoaa kuin mielipuoli, syy-seuraussuhteita ei tajua, menee jatkuvasti jumiin ja lukkoon...okei, oireille on nimikin, mutta eivät kaikki saman oireyhtymän lapset käyttäydy noin.