Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oon ollut paljon kissojen ja koirien kanssa mutta tämä video hämmentää

Vierailija
01.12.2012 |

http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/20121201015963393_v6.shtml

Kissan viestintä on niin ristiriitaista etten keksi mikä sitä vaivaa :D Ainut mitä mulla tulee tuosta käytöksestä mieleen on kiima, ja sen takia yrittää lämmitellä tuota koiraa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan viestintä on niin ristiriitaista etten keksi mikä sitä vaivaa :D Ainut mitä mulla tulee tuosta käytöksestä mieleen on kiima, ja sen takia yrittää lämmitellä tuota koiraa.

Kissa pitää koiraa tossun alla. Koira ei aivan tiedä miten reagoida kissan uhoamiseen ja käytännössä välttelee tilannetta. Kissa on jossain vaiheessa oppinut, että saa alistettua koiraa. Koira taas ei koe kissaa sellaiseksi uhaksi, että tekisi muuta kuin välttelisi kissaa. Kun koira välttelee ja väistelee kissaa, kissa kokee hallitsevansa tilannetta.

Vertaa kollikissojen mouruamiseen ja keskinäiseen taisteluun. Tuossa tuo koira on kissan näkökulmasta se alistuva kollikissa.

Vierailija
2/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkitkaa nyt muutkin kissaihmiset :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kollipoika teki samaa toisen leikatun kollipojan kanssa. Painia, valtataistelua.. Osittain myös leikkiä.

En nähnyt tuossa mitään omituista.

Vierailija
4/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kollipoika teki samaa toisen leikatun kollipojan kanssa. Painia, valtataistelua.. Osittain myös leikkiä.

En nähnyt tuossa mitään omituista.

Se kollien valtataistelu mitä mä olen nähnyt, on ollut niin paljon rajumpaa etten osannut yhdistää sitä tuohon (tuon kissan ääni tosin viittaa siihen).

Sitten taas kissojen ja koirien välit ovat meillä olleet aina niin harmoniset ja symbioottiset ilman mitään valtataisteluja, etten osannut yhdistää tuotoa siihen. Kiimapiiritys tosiaan tuli vähän mieleen, kun mouruamista ja vuorotellen puremista ja nuolemista.

Vierailija
5/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hammasotteet, joita kissa koiraan yritti, näyttivät melko helliltä ollakseen mitään valtataistelua.

Vierailija
7/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissa haluaa leikkiä, härnää samaan tyyliin kuin kissanpennut härnäävät toisiaan.

Vierailija
8/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti tästä! :D

Vierailija
9/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama rutinaa korvat samalla viisii luimussa pitää miunki kissa lähennelleessän tyttöystäväänsä, Ikean marsua.

Vierailija
10/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut vaan miehen kanssa.

Ja mä vielä kirjoitan että kiimalta tuo mun mielestä vaikuttaa, oon ollut paljon kissojen ja koirien kanssa :D

ap

Mutta joo, näköjään jotkut muutkin tulkitsi sen enemmin kiimakäytökseksi kuin valtataisteluksi.

Vierailija
11/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi tuntuu mukavemmalle: kissan nuolettavana oleminen vai koiran nuolettavana oleminen?

Vierailija
12/14 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi tuntuu mukavemmalle: kissan nuolettavana oleminen vai koiran nuolettavana oleminen?

Totta puhuen en tykkää olla edes ihmisen nuolettavana.

Vierailija
13/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kissa oli tylsistynyt ja siksi kovin *ittuuntunut ja kaipasi kunnon pelmuamisleikkiä. En tarkoita alistusta, vaan ihan leikkiä huvikseen. Eikä oikein näyttänyt tietävän missä päin koiraa on leikitään!-nappula. Jos sillä olisi ollut koiran sijaan kissakaveri, niin karvapallot olisivat viuhahdelleet ees taas ja pyörineet välillä yhtenä pallona. :)

Vierailija
14/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo näyttää kiimaiselta kollilta ,joka yrittää alistaa koiraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi