Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku uusi muoti 20+ nuorilla tulla takki päällä istumaan esim. koulussa?

Vierailija
30.11.2012 |

Pidin koulutustilaisuutta ja porukka istuu takit päällä vaikka sisällä oli reipaasti lämmintä. Kerroin alussa mistä naulakot löytyy mutta ei kun nämä vaan nakotti takit päällä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulle on kyllä tärkeämpää pysyä lämpimänä kuin joku typerä etiketti.

Vierailija
2/63 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole kuullut miehen valittavan vetoa tai kylmyyttä. Oiskohan sitten niin, että te palelevat naiset olette joko a)yli- tai b)alipainoisia? Läskissä ei veri kierrä, ja alipainoisella ei ole lihasta, sitä aktiivisinta kudosta.

Lisäksi voisi epäillä, että palelevat kanat eivät ole saaneet tarpeeksi jyviä. Teenlipitys ei auta, jos kropalla ei ole kunnon materiaalia, josta ottaa enegiaa lihaksiin ja aineenvaihduntaan.

Neuvoksi siis, arvon vilukissat: Syökää kunnon ruokaa kunnon annoksia, menkää urheilemaan ja hankkikaa lihaksia, laihduttakaa läskejä vähemmäksi. Ei pitäis palella.

Herranjee, aikuiset ihmiset eivätkä pärjää normilämpötiloissa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole kuullut miehen valittavan vetoa tai kylmyyttä. Oiskohan sitten niin, että te palelevat naiset olette joko a)yli- tai b)alipainoisia? Läskissä ei veri kierrä, ja alipainoisella ei ole lihasta, sitä aktiivisinta kudosta. Lisäksi voisi epäillä, että palelevat kanat eivät ole saaneet tarpeeksi jyviä. Teenlipitys ei auta, jos kropalla ei ole kunnon materiaalia, josta ottaa enegiaa lihaksiin ja aineenvaihduntaan. Neuvoksi siis, arvon vilukissat: Syökää kunnon ruokaa kunnon annoksia, menkää urheilemaan ja hankkikaa lihaksia, laihduttakaa läskejä vähemmäksi. Ei pitäis palella. Herranjee, aikuiset ihmiset eivätkä pärjää normilämpötiloissa....

Fakta vain on, että monissa julkisen sektorin rakennuksissa ilmanvaihto on alkeellisen huono. On vetoa ja kylmää etenkin näin kun lämpötila laskee nopeasti reilusti pakkasen puolelle. Ota sinä sitten vaikka rauhoittavia tai laita muuten lääkityksesi kuntoon, jos noin tuohdut naisten palelemisesta.

Vierailija
4/63 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ei tarvinnut palella sisällä kun joka helvatan rakennuksessa ei ollut ilmastointia kuten nykyään. Mikä järki se on yleensäkin että Suomessa missään on ilmastointi? Jos täällä on kesällä keskimäärin 3 päivää kun sitä tarvittaisiin, niin silti se puhaltaa ympäri vuoden ja talvellakin, ainakin meidän työpaikalla. Patterit tohottaa kuumana ja ilmastointi puhaltaa katosta jääkylmää. On se vaan niin hienoo kun sisällä tuulee pitäähän meilläkin olla kun ulkomaillakin joka paikassa on ilmastointi.

t. takki päällä kesät talvet ja ikää 40v

Vierailija
5/63 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, suosittelen sinullekin.

Sanon vaan edelleen että tekemällä tehty ongelma.

Idioottikin voi opetella esim. kerrospukeutukista, joka on jotain ihan muuta kuin toppatakki luennolla pönöttämistä.

Kyllä mua ärsyttää, kun se heikompi sukupuoli tekee itsestään vielä entistä heikomman. Edes rakennetussa ympäristössä pärjää.

Vierailija
6/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiki tuon ikäiset muutamia poikkeuksia lukuunottamatta toimivat noin. Se kohtuu alunperin siitä, ettei kouluisssa voi jättää mitään naulakoihin, jos haluaa pitää omaisuutensa omanaan. Älä jätä mitän mihinkään vahtimatta!

Vierailija
7/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen usein tuollaisissa tilaisuuksissa takki päällä, koska palelen todella helposti, vaikka olisi "reippaasti lämmintä".

Vierailija
8/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin mieluusti toukkana (kietoutuneena peittoon) mutta se ei ole makdollista. :( Varsinkin nyt kun flunssa iski!

Vierailija
10/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo yli 30v mutta silti istun joskus koulussa takki päällä tunnilla. Ja tosiaan siitä syystä että minulla on kylmä! Jos en tarvi takia lämmikkeeksi, on se yleensä nätisti naulakossa.

Vierailija
11/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monesti otan takin luennoille mukaan. Monestakin syystä, yksi on se että yleensä on kiire, enkä ehdi etsiskellä naulakkoa ja tyhjennellä taskuja, ja luennon jälkeen mitä nopeammin pääsee ulos, sen parempi. Saleissa on monesti kylmä ainakin paikallaan istuessa, ja vaikka ei olisikaan niin on jotenkin turvallista istua siinä se takki ympärillä. Muodista ei ole kyse, paitsi ehkä joinakin päivinä joina en ole ollenkaan jaksanut panostaa pukeutumiseen ja siksi pidän takin päällä aina kuin suinkin mahdollista :D.

Vierailija
12/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos valaistuksesta.

Itse koen olevani epäkohtelias jos en riisu takkia sisällä, mutta olenkin vanha kalkkis 37 v. Täytyy muuttaa tapojansa.

ap

Vierailija
13/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v amislaiseni kanssa. Kuulemma "kaikki" istuvat tunnilla takki päällä

Vierailija
14/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ärsyttää ihan suunnattomasti tuo takki sisällä istuminen, lapaset käsissä ja pipo päässä ja kova vänkääminen, että on niiiiiin kylmä. Just.

Olen vanha ja tämä taitaa olla vanhojen juttu, mutta jos sisällä on 22 astetta lämmintä, 30 neliön tilassa yli 20 henkilöä, niin on se vaan niin korvien välistä luulottelua, jos vänkää, että on kylmä ja pitää istua vaatteet päällä sisälläkin.

Entä mitä haittaa siitä on? Menettekö kaverinne luo kylään vaatteet päällä? Istutteko kotona ruokapöydässä pipo päässä? Juhlitteko 50-vuotisjuhlia toppatakki päällä ja lapaset käsissä? On niin kummaa, että nämä samaiset palelevat neitokaiset saattavat kipittää pikkukengillä, vesirajaminissä ja välkehtivän läpinäkyvässä pikkupikkutopissa juhlimassa eivätkä edes huomaa vetoa jatkuvasti auki olevasta ovesta. Ei palele yhtään, vaikka lämpötila olisi paljonkin alempi.

On moukkamaista ja epäkohteliasta istua sisätiloissa ulkovaatteet päällä. On myös surullista, että vanhempien mielestä tällainen käytös nuorelta on hyväksyttävää ja sallittavaa. Nykylapset ovat niin ymmärrettyjä, että taitavat sen takia kärsiä mielenterveysongelmista, kun eivät niitä haasteita saa ennen kuin vanhemmat ovat jo haudassa. Ja sitten niitä ei osata käsitellä, kun ei ole se ymmärtävä vanhempi silottelemassa tietä ja ymmärtämässä joka käänteessä.

Tätä täti-ihmistä ärsyttää!

Vierailija
15/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ärsyttää ihan suunnattomasti tuo takki sisällä istuminen, lapaset käsissä ja pipo päässä ja kova vänkääminen, että on niiiiiin kylmä. Just.

Olen vanha ja tämä taitaa olla vanhojen juttu, mutta jos sisällä on 22 astetta lämmintä, 30 neliön tilassa yli 20 henkilöä, niin on se vaan niin korvien välistä luulottelua, jos vänkää, että on kylmä ja pitää istua vaatteet päällä sisälläkin.

Entä mitä haittaa siitä on? Menettekö kaverinne luo kylään vaatteet päällä? Istutteko kotona ruokapöydässä pipo päässä? Juhlitteko 50-vuotisjuhlia toppatakki päällä ja lapaset käsissä? On niin kummaa, että nämä samaiset palelevat neitokaiset saattavat kipittää pikkukengillä, vesirajaminissä ja välkehtivän läpinäkyvässä pikkupikkutopissa juhlimassa eivätkä edes huomaa vetoa jatkuvasti auki olevasta ovesta. Ei palele yhtään, vaikka lämpötila olisi paljonkin alempi.

On moukkamaista ja epäkohteliasta istua sisätiloissa ulkovaatteet päällä. On myös surullista, että vanhempien mielestä tällainen käytös nuorelta on hyväksyttävää ja sallittavaa. Nykylapset ovat niin ymmärrettyjä, että taitavat sen takia kärsiä mielenterveysongelmista, kun eivät niitä haasteita saa ennen kuin vanhemmat ovat jo haudassa. Ja sitten niitä ei osata käsitellä, kun ei ole se ymmärtävä vanhempi silottelemassa tietä ja ymmärtämässä joka käänteessä.

Ihan sama kun istutaan pipo päässä kesät talvet sisäällä. Ei se mitään muotia ole.

Vierailija
16/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ulkovaatetus sisällä istuminen ei ole mitään muuta kuin käytöstapojen puutetta.

Vierailija
17/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kannata jättää edes takkiaan vartioimatta, kun se pöllitään. On siis aivan normaalia ottaa takki mukaan luennolle tms. ja helpoiten se kulkee mukana kun sitä pitää päällä.

Ja esim. mulla on kaikki taskut täynnä tavaraa, takki toimii samalla käsilaukkuna, en jätä sitä silmistäni. Ja välillä vähän paleltaakin. Pipo mulla on aina (mutta olen nainen) koska tukkani on ihan perseestä. Tumput kyllä riisun sisätiloissa ja avaan takkini.

Vierailija
18/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin monet muutki yliopistossa, luennolle takin mukaan mutta riisun sen siellä ja laitan tuolin selkänojalle. Eli en pidä takkia päällä luennolla, ja ei äkkiseltään tule mieleen että kovin moni pitäisi, mutta takit on kyllä mukana siellä luentosalissa.

Joskus kun opiskelin ammattikoulussa lyhyen hetken, niin siellä pidettiin takkeja tunnilla, ellei siitä valitettu. Mutta se taisi kuulua enemmän siihen 16v ikään kuin yleiseen käytäntöön :)

Vierailija
19/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kannata jättää edes takkiaan vartioimatta, kun se pöllitään. On siis aivan normaalia ottaa takki mukaan luennolle tms. ja helpoiten se kulkee mukana kun sitä pitää päällä.

Ja esim. mulla on kaikki taskut täynnä tavaraa, takki toimii samalla käsilaukkuna, en jätä sitä silmistäni. Ja välillä vähän paleltaakin. Pipo mulla on aina (mutta olen nainen) koska tukkani on ihan perseestä. Tumput kyllä riisun sisätiloissa ja avaan takkini.

Vierailija
20/63 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömiä aikuisia ne ovat, eivät mitään 15-vuotiaita peruskoululaisia.