Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko viherkasvi reagoida ihmisen läsnäoloon?

Vierailija
30.11.2012 |

Meillä on töissä eräs viherkasvi, joka on sellainen, että aina kun minä menen sen lähelle, sen lehdet alkavat liikkua. Kukaan muu työntekijä ei ole huomannut, että sen kasvin lehdet liikkuisivat, kun olen pyytänyt heitä menemään sen kasvin luokse. Eivät ne lehdet paljon liiku, mutta sellaista pientä liikettä ne pitävät, liikkuvat ylös ja alas. Se kasvi ei ole ikkunan tai minkään muunkaan paikan lähellä, että ilmavirta aiheuttaisi sen liikkeen.

Olenko tulossa hulluksi, että aina kun menen sen kasvin lähelle, alan tuijottamaan sen lehtiä, katson että liikkuvatko ne ja olen alkanut pohtimaan, että reagoiko se kasvi minun läsnäolooni liikkuttamalla lehtiä, mutta muiden ihmisten läsnäoloon se ei reagoi? Minä olen nimittäin pelastanut sen kasvin hengen, koska se meinasi kuivua ja kuolla, koska sitä ei muistettu kastella ja minä sitten huomasin sen huonon tilan. Minä sitten kastelin sitä ahkerasti ja se toipui.

Olen nyt sitten alkanut miettimään, että voiko se kasvi vaistota minun läsnäoloni ja "tietää", että minä pidän viherkasveista ja pelastin sen kuivumasta kuoliaaksi? Muistan lukeneeni jostain, että kasvit voivat reagoida ihmisten läsnäoloon!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina menet sitten lääkärille ja saat apua psykoosiin, joka sinulla on.

Vierailija
2/8 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oivoi :D :D :D :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa sulla silmissä vilkkua...

Vierailija
4/8 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvit reagoivat ihmisen uloshengittämään hiilidioksidiin. Voihan ap:lla olla uloshengitysilmassa jokin erityinen tekijä, josta kasvi tykkää. Itse olen huomannut, että jotkut kasvit eivät viihdy keskenään vieretysten.

Vierailija
5/8 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoi kosketukseen. Mutta ei siihen että menee lähelle. Kasveilla ei ole tietoisuutta.

Vierailija
6/8 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään sanoisi et kasvilla on mitään tietoisuutta, mutta varmaa on et elämä on moninverroin ihmeellisempää ja herkempää kuin netin ja shoppailun turruttamat av-mammat tajuaa. Meidän suvussa on esim. kuoleman hetkellä tapahtunut ihmeellisiä asioita; skptikko tietysti sanoisi ettei niillä ole mitään merkitystä tai ovat vain kuvitelmaa, mutta vähän luulet en on olemassa myös todellisuuden tasoja joista me emme tajua omahyväisyydessämme mitään. Ja ap;lle, kyllä koko luomakunta värähtelee, suuntaahan kasvi lehtensä valonkin suuntaan, reagoi hiilidioksiidiin yms, että kai se mahdollista on. Ja reagoihan lihansyöjäkasvitkin kosketukseen

Vierailija
7/8 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään sanoisi et kasvilla on mitään tietoisuutta, mutta varmaa on et elämä on moninverroin ihmeellisempää ja herkempää kuin netin ja shoppailun turruttamat av-mammat tajuaa. Meidän suvussa on esim. kuoleman hetkellä tapahtunut ihmeellisiä asioita; skptikko tietysti sanoisi ettei niillä ole mitään merkitystä tai ovat vain kuvitelmaa, mutta vähän luulet en on olemassa myös todellisuuden tasoja joista me emme tajua omahyväisyydessämme mitään. Ja ap;lle, kyllä koko luomakunta värähtelee, suuntaahan kasvi lehtensä valonkin suuntaan, reagoi hiilidioksiidiin yms, että kai se mahdollista on. Ja reagoihan lihansyöjäkasvitkin kosketukseen

ja saatu selville etta jos puuhun hyokkaa tuholainen sen ymparilla olevat puut alkavat erittaa torjuvaa kemikaalia.

Vierailija
8/8 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvihan on elävä olento, miksei voisi. Nehän osaavat jopa kommunikoida keskenään, siitähän on tehty tutkimuksiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän