Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa hautajaisissa, kun ei ole mtn sanottavaa?

Vierailija
30.11.2012 |

Meillä on tulossa isän hautajaiset. Pitäisi kai sanoa arkun ääressä jotain, mutta minulla ei todellakaan ole mitään sanottavaa. Ei ole mitään kiitoksenaihetta.

Oisko täältä apuja/vinkkejä, mitä voisin sanoa?

Kiitoksia avuista jo etukäteen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvää matkaa isä" tai jotakin muuta vastaavaa.

Vierailija
2/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä turhia teennäisesti yrittää. Riittää että on kohtelias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haudalla ei ole pakko sanoa mitään. Riittää kun lasket kukkalaitteen seisot hetken hiljaa ja poistut. Omien vanhempien kohdalla varsin tavallista, ettei edes kykene sanomaan mitään.

Vierailija
5/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain "isän muistoa kunnioittaen" ja sitten laskisin kukat

Vierailija
6/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne värssyt ovat usein niin kornejakin.

Isäni hautajaisissa me läheisimmät vain laskimme kukkamme ja seisoimme hetken hiljaa arkun äärellä. Eikä isäni olisi mitään sanomisia halunnutkaan.

Vierailija
7/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että äitini ei enää pitkään elä...ja hautajaisa välillä mietiskelen.

Jos tulee tilanne, että on ns. pakko puhua ja iihana suku ei anna olla, vaan vaatimalla vaatii puhumaan... Niin ajattelinpa kertoa heille äitini "lempi elämänohjeen": jos sinulla ei ole mitään ystävällistä sanottavaa, niin pidä suusi kiinnni.

Mutta ap:lle... ei siinä arkulla pitäisi olla mikään pakko sanoa mitään. Niiskuta vaikka tekoitkua. Tai sitten noita latteuksia, lepää rauhassa tms.

Vierailija
8/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että äitini ei enää pitkään elä...ja hautajaisa välillä mietiskelen.

Jos tulee tilanne, että on ns. pakko puhua ja iihana suku ei anna olla, vaan vaatimalla vaatii puhumaan... Niin ajattelinpa kertoa heille äitini "lempi elämänohjeen": jos sinulla ei ole mitään ystävällistä sanottavaa, niin pidä suusi kiinnni.

Mutta ap:lle... ei siinä arkulla pitäisi olla mikään pakko sanoa mitään. Niiskuta vaikka tekoitkua. Tai sitten noita latteuksia, lepää rauhassa tms.

voi vaatia läheisimpiä (ainakin teknisesti) puhumaan mitään. tai ketään muutakaan. sanot niille, että tässä haudataan mun äitiä, perkele, ei teidän tarvitse mulle sanoa, miten mun pitää toimia. ei nyt ehkä ihan haudalla kannata tuosta vääntää, mutta kai ne sitten aikaisemmin vaatii jos ovat vaatiakseen? kuka olisi niin mauton, että kukkia laskiessa huutelisi kirkon penkistä "sun pitää liisa sanoo jotain!!"? :D

Vierailija
9/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin sanoa, että "vitun hyvää matkaa sulle juoppo-naistenhakkaaja", mutta ei olis ehkä sopivaa. Totta kuitenkin.

Vierailija
10/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla niin väkivaltainen järkyttävä isä, mitään hyvää sanottavaa ei ole koko ihmisestä. Ei siis ensimmäistäkään asiaa. Ei ole vielä kuollut, mutta kun kuolee, niin hautajaiset on pakko järjestää (äitini on tossu, ei pysty sellaiseen, osaa korkeintaan vikistä ja uikuttaa surkeana).

En aio sanoa mitään, en aio pitää puhetta, en aio teeskennellä surevaa. Totuus on se että se on ilo ja helpotus ja ostan parhainta shamppanjaa alkosta sinä päivänä kun se tapahtuu.

AP, älä sano mitään. Jätät vaan kukat, tai jos haluat niin luet sen kukkanauhan (värssy).

Vierailija
11/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautajaisiin? Ei sinne ole pakko mennä.

Vierailija
12/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla niin väkivaltainen järkyttävä isä, mitään hyvää sanottavaa ei ole koko ihmisestä. Ei siis ensimmäistäkään asiaa. Ei ole vielä kuollut, mutta kun kuolee, niin hautajaiset on pakko järjestää (äitini on tossu, ei pysty sellaiseen, osaa korkeintaan vikistä ja uikuttaa surkeana).

Minkä takia pakko? Sanot vaan, että enpä järjestä, ei ole mun ongelmani.

Vierailija
13/28 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman isän arkulla ei tarvitse sanoa enää mitään. Jokainen suree tavallaan.

Vierailija
14/28 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä! Otan tuolta muutaman matkaani, ni tulee sitten sanottua jotain, ettei porukka katso aivan kieroon.

Meillä siis on sellainen tilanne, että kaikki muut (kuin perheenjäsenet) tuntevat isän supliikkina seuranamiehenä, leppoisana ukkona, joka tulee toimeen kaikkien kanssa.

Se mies on perheensisällä täysin tuntematon ja vieras mies =/

Vierailija
15/28 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan sinulle kerrottiin monella suulla, ettei tarvitse sanoa mitään. Se on ihan tavallista, ettei siellä mitään puheita pidetä. Pappi puhuu ja muut laskee vain seppeleensä, that's it.

Vierailija
16/28 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän hautajaisiinkin voi ventovierailta kysellä repliikit ja ristiäisiin nimet.

Vierailija
17/28 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ei tarvitse sanoa mitään henkilokohtaista.

Vierailija
18/28 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä tässä nyt on ongelma?

Olen yrittänyt kysellä ystäviltäni ja veljeltäni jne... mutta kukaan ei ole osannut auttaa... täältä sain apua. Haittaakse?!?

ap

Vierailija
19/28 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tilanne, eli ulkopuolisten silmissä isä on juuri tuollainen supliikki seuramies, "aina auttamassa muita" ja perheen sisällä hirviö!

Vierailija
20/28 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa elää näiden bimbojen keskuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän