Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska opettaa lapsi nukkumaan omassa huoneessaan?

Vierailija
30.11.2012 |

Hei kaikki!

Olisin kiinnostunut kuulemaan, koska olette opettaneet omat lapsenne nukkumaan omassa huoneessaan (minkä ikäisiä ovat silloin olleet jne)

Lisäksi haluaisin tietää miksi olette opettaneet pienet lapset omaan huoneeseen, mitä hyötyä ja mitä haittaa ????

Ja ne jotka ovat opettaneet omat lapset myöhään omaan huoneeseen nukkumaan, miksi myöhään? :D

Itsellä on pieni vauva, ja ystäväni jotka ovat kyllä samanikäisiä kun minä eli nuoria, ovat opettaneet lapsensa alle vuoden ikäisenä omaan huoneeseen...

Minä itse taas muistan että vanhempani opettivat minut nukkumaan omaan huoneeseen vasta ennen kouluun menoa... ja itsestä tuntuu että se oli ihan hyvä aika...

Kertokaa kokemuksianne :)

Kiitos kaikille jo etukäteen!

Hyvää joulun odotusta!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siirryttiin pinnasängystä lasten sänkyyn eli 1,5-vuotiaana. Se lasten sänky ei olisi mahtunut meidän makkariin. Muutos meni ihan hienosti. Lapsella ei ollut ollut pinnasängyssä kuin ihan pari pehmolelua. Uudessa sängyssä "kaikki" pehmikset mahtuivat lapsen kanssa samaan sänkyyn. Lapsi myös huomasi heti, että hän pääsee uudesta sängystä itse liikkeelle eli vaikka yöllä meidän viereen, jos haluaa.

Ystävä on opettanut lapsensa nukkumaan "rinnalle" joka ilta. Nukutusrumba alkaa klo 20 ja päättyy noin 21.30. Lapsi on kohta jo 3-vuotias ja sama rumba on edelleen.

Vähän tuntuu siltä, että kovin myöhäiseksi ei tuota siirtoajankohtaa kannata laittaa.

Ranskassa taitaa olla tapana laittaa vauva heti omaan sänkyyn, eikä siellä tunnu olevan sen mielenvikaisempaa porukkaa kuin täällä Suomessa.

Vierailija
2/4 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset meni heti kotiin tultua nukkumaan omaan huoneeseen pinnasänkyyn. Koin, että nukun itse paremmin. Mutta meillä joustetaan tilanteen mukaan: Pientä vauvaa imetin sängyssä ja usein itsekin nukahdin siihen, eli lapsi nukkui osan yöstä vieressä. Isomman siirtyessä pois pinnasängystä muuttui nukuttamisrituaali niin, että mentiin viereen pötköttämään. Ja nykyisin monesti kun hän herää liian aikaisin, niin mennään vielä yhdessä "pötköttämään" vierassänkyyn, itsellä ajatuksena se, että molemmat saisivat vielä hetken nukkua.

Hyötyä se, että lapset eivät herää kun minä käyn aamuyöllä vessassa, enkä minä herää jokaiseen pikku kitinään. Huonoa se, että lapsen herätessä itkemään pitää aina itse nousta ylös. Meillä herätyksiä on ollut kohtuullisen vähän, muuten olisin varmaankin päätynyt toisenlaiseen ratkaisuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sopinut meille. Tuossa iässä lapset ovat suunnilleen nukkuneet jo keskeytymättömät yöunet. Viereen on toki saanut tulla, jos on tullut pelottava uni tms. Eivät ole juurikaan tulleet. Sinun ei tarvitse tehdä samalla tavalla kun ystäväsi tai joku muu yleensäkään.

Vierailija
4/4 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsi nukkui heti omassa sängyssä, johan se synnärilläkin siihen laitettiin :) Poika on nukkunut hyvin ja tyytyväisenä yönsä aina. Poika oli alle vuoden vanha, kun minä siirryin yhteisestä makkarista nukkumaan olohuoneeseen. Lapsi sai sitten siinä itselleen oman huoneen. Muutimme isompaan asuntoon ennen kuin poika oli kaksi ja pojalla on oma makkari sekä meillä oma :)

Kaikki nukkuu hyvin ja on tyytyväisiä. Seuraavatkin lapset aion samalla tavalla opettaa nukkumaan lasten yhteisessä huoneessa alle vuoden ikäisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän