Siivoojat lintsaa töistään
Neljä kertaa enemmän poissaoloja kuin opettajilla
Kommentit (30)
opettaja joutuu tekemään saman työn joka tapauksessa. Työn määritys vaihtelee paljon eri aloilla, mutta sitä eivät kaikki osaa hahmottaa.
saman työn, vaikka jääkin kotiin sairastamaan. Siksi mieluummin tulee mentyä vähän kipeänäkin töihin.
se fakta, että siivoojilla on 4 kertaa enemmän sairauslomia kuin opettajilla, kerrottiin torstaina A-talkissa. Ajattelin silloin heti, että opettajillapa on paljon PIDEMMÄT lomat! Eikös sekin vähän helpota opettajien työtaakkaa ja palautumista! Kahta näin erilaista ammattia ei ole muutenkaan hyödyllistä vertailla.
Roskasäkin kantaminenko on nyt se vaikein paikka. Voi helvetti sentään. Metsuri nostaa kko päivän kymmene kertaa ismpia taakkoja. Kyllä se säkii pyärähtää asentoon missä se terävä esine ei ole seun selkää vasten.Tietenkin velvollisuutesi on venytellä paikat työpäivän jälkeen. Teitkö niin?
Noita usen kymmenen kilon roskasäkkejä tuskin edes on missään. Turha keksiä esimerkkejä jostain metalliverstaalta kun 99% siivoojista tekee ihan muita töitä
koitapa tyhjentää sellaista leveää isoa saavia täynnä keittoa toiseen pyörälliseen ja korkeaan biojäteastiaan, jolla sen sitten raijaat tyhjennysastian luo. Ihan kivasta tuli hauista pienelle naisihmiselle. Eikä mitään kovin siistiä hommaa se ylipäätään, kuurata jotain märkää ja sotkuista keittiötä.
Ja onko se nyt niin hankala tajuta, että jos tyhjentää roskiksia julkisissa tiloissa, niin niissä on hyvin usein HUUMENEULOJA. Ei niitä saa missään nimessä selkään heittää. Ei koskaan tiedä mitä niissä on, jos ei ala tonkimaan, mikä on myös kiellettyä.
Mutta toki muitakin fyysisesti raskaita aloja on, ei sillä. Olin pitkään siivoojana kesätöissä, enkä yhtään ihmettele, jos tulee erilaisia rasitusvammoja, kun sitä työtä tekee vuosikaudet (monilla olikin jotain vaivoja).
Yleensä siivoojien poissaolot johtuu nivel- ynm. kivuista. Polvet, selkä, olkapäät ja ranteet ainakin on kovilla tuossa hommassa.
Opettajat ei riko paikkojanssa työssään.
Jatkuvaa kuntoliikuntaa ilman lepopäivää. Jos pohjakunto ei ole hyvä, kun aloittaa siivous työt, niin on varma, että kolotuksia tulee.
Opettajat käy töissä myös flunnssaisina, mutta siivoaminen on vaikeaa, jos on esim. tulehdus keuhkoputkissa. Pölyä ja rasitusta liikaa.
Itse olen ollut alalla ja enemmään noita näki siivoojia, jotka voihkien ja ontuen työtä tekivät ja vasta kun sänkystä ei kykenneet nousemaan, niin olivat poissa. Siivooja kun saa hyvin helposti sairasteluista potkut.
Eikö se nyt ole ihan yleisesti muutenkin tiedossa? Siivousalahan on matalapalkka-ala, jonne on helppo päästä. Alalle menee paljon sellaista porukkaa, jotka on puolikuntoisia valmiiksi tai vähintään patalaiskoja. Suoraan sanottuna niitä heikompia kannuja. Ei kaikki. Joukossa on ahkeria ja tunnollisia ihmisiä, mutta paljon on joukossa tuota toistakin sakkia.
Tein aikoinaan 1,5 vuotta siivoushommia, enkä edes raskaimmasta päästä olevassa paikassa.
Vaan niin alkoi ranteet paukkua. Molemmat siksi, että yritin käyttää kumpaakin kättä ja näin jakaa kuorimitusta.
Myös selkä oli tosi lujilla, vaikka kuinka moppasi ergonomisesti ja kiinnitti huomiota työasentoihin.
ja kraanat kusisilla vessaräteillä.
Mieti sitä, kun seuraavan kerran käyt töissä/koulussa/missä tahansa julkisessa tilassa.
Kysymys oli miksi ovat poissa töistä
Siis sen lintsaamisen ohella. Enjoy, bitch!
mulla on oma firma ja saan itse määritellä työmääräni ja tuntipalkkani. Tällä hetkellä vedän 15-30 euroa tunnilta ihan tavallisesta (kevyestä) siivoamisesta. Isommat jutut ovat sitten asia erikseen.
Jos energiaa ja rohkeutta riittää, suosittelen oman toiminimen perustamista.
Ja juu; ihan vapaasti saa kadehtia meidän palkkoja. Itselläni tuntipalkka on noin 9€ ja uskon kyllä, että huonompiakin on. Olihan se minullakin alkuun (7 vuotta sitten) alle 8€.