Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~~KESÄKERTTUJEN VIIKONLOPPU~~~~

03.12.2005 |

Huomenta kerttuset!

Päätin aloittaa pinon koko viikonlopulle, kun täällä on ollut hiljaisempaa näin.

Kiitos ajatuksista ja zempityksestä eilen. Ja summersnow en pahastu neuvoista:-) Oli itseasiassa mukava lukea, kun meillä tuo mies tosiaan joutuu töitten takia oleen paljon juuri iltoja pois ja remontti vie melkein loppuajan. En ois itse ees tullu ajatelleeksi tota kodinhoitajaa. Täytyy tosiaan harkita, jos tämä pakkolepo jatkuu yli ton kaks viikkoo. Mies kyllä ymmärtää ja tekee, kun töiltään kerkiää. Onneksi tuo esikko on jo liki omatoiminen 3 v. Vessareissut ja pukemiset sujuu huh.

Se istukka oli siinä kohdun suulla ja lääkäri kyllä arveli sen nousevan kohdun kasvun myötä tarpeeksi. Toivotaan, koska haluaisin todella synnyttää alakautta, koska muuten tulee toinen sektio ja se on melkein silloin lapsiluku siinä.

Toivottavasti tää vauva pysyy ainakin yli 32 viikkoa. Itse joskus keskolassa työskennelleenä en toivoisi pienen syntyvän aiemmin. Mieluummin vaikka 40+, jos vaan sopii vaaville:-) Sähkötän ajatuksia massuun -hyvä yksiö, vuokra aika kesäkuun loppuun, täysihoito...

Joo, aina mahtuu uusia mukaan -TEVETULOA!

Mitäs muuta kaivelen pari roskaromaania tohon sohvalle ja vietän päivää. Hitto ulos pitäisi päästä, täällä tulee vielä mökkihöperöksi, mutta täytyy ajatella niitä, jotka joutuvat todella makaamaan monta viikkoa, jotta saisivat vauvansa. Nyt ei pidä itse valittaa:-

Lytte ja Masukki 12+ jeee uusi viikko

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEISSAN!!!

Täällä odotellaan kun saatiin aika ultraan 16.12. Saa nähä miten la:n kanssa käy. Nyt 23.6. Vois vaikka vähän aikaistua. Viimeksi niin vannoin että toista kertaa en kesää oo raskaana (ykkönen syntyi elokuussa 03) mutta kuinkas kävikään. Toivottavasti ei tuu kauhee inkkari kesä niinkun oli 03. Se oli silkkaa tuskaa.

Huommenna taas töihin. Mäkin olen jo ehtinyt laskeskella millon pääsee mamma lomalle =) Ei oikeen toi työnteko maistu.

Mutta mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!!! *tessa*

Vierailija
22/25 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirusta meinaa olla ettei koneellekaan oo kerenny...

Torstaina käytiin np-ultrassa,ja heti " napura" huiskautti isille ja äitille heipat...Kaikki oli niinku pitiki...Ihan onnessaan kateltiin koko 20min...

Ja ekat pienen pienet vaatteet ostin kirpparilta... Esikoiselle en ostanu mitään ennenku synty,taikauskoo...?

Juu,jouluverhot on ikkunassa ja osa koristeista esillä. Perjantaina leivoin torttuja ja pipareita ja piparkakkutalon osat valmiiks.Muumitalo tänä vuonna... Pojalle on muumi-synttärit tulossa..Onki joulun ja synttäreiden väliä 4 päivää!

Ja pari joulukorttia tekemättä,ne aion vielä tänään saaha tehtyä..

Kuinka moni aikoo linnanjuhliin...? Mulla on pakkomielle vahata puvut yms..Mies ei oikein ymmärrä...

Suhmura + " Napura" 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napa niin että yks kaks kuvotus ja yökötys on taas pompannut potenssiin 10!? Eilen ja tänään siis kuvottanut tosissaan, mä kun luulin että se jo loppu mun osalta. Viikot 6-8 oli pahimmat sen suhteen, sitten viiko 9 oli tosi hyvä, nyt taas sitten paukahti viimeisen päälle kauhea olo!

Mahan kanssa myös outoa, oli meinaan jo niin " iso" tuo maha että tosiaan päädyin ostamaan äitiysfarkut viime viikon alussa, ja nyt tuo maha on ikäänkuin vetäytynyt sisäänpäin, vanhat farkut menee taas hyvin jalkaan, normaalia?

Noista liikkeistä kun monet muutkin on täällä kertoneet niin mulla on toisinaan sellaisia töytäisyjä, ihan hentoja mutta ihan kuin joku törmäisi hiljaa tuolla kohdussa seiniin? Esikoisesta muistan vasta viikolla 20, ja kakkosesta noin 17-18 viikolta, liekö sitten jotain ilmavaivoja kuitenkin mutta tuntuvat siis ihan selvästi kohdussa nimenomaan....

Katsoin äsken pari tuntia vanhoja videoita kun nuo lapset olivat vauvoja ja pieniä, voi sentään! Pakko todeta että kyllä tuo ykkönen oli aikas itkuinen vauva, kakkonen sitten taas miltei epänormaalin hiljainen? Mutta niin ihania, etenkin kun katsoin videoita ajalta kun olivat esikoinen 1v10kk ja kakkonen 9kk, kyllä olivat sitten ihana parivaljakko, toinen käveli, toinen ryömi perässä.....Kyllä vauvakuume entisestään nosti nyt taas päätään ja toivon niin kovasti että tämä kolmonen tuolla masussa pysyisi ja syntyisi sitten kesällä.

Joku kyseli että onko huone vauvalle jo? Noh, taitaa meidän tietokone joutua matkoihinsa (missäs minä sitten naputtelen näitä kuulumisia?), mies jo sanoi että sitten ostetaan kannettava niin ei tarvita " tietokoneHUONETTA" ....Lapsilla on nyt omat huoneet ja vauvallekin siis löytyy vielä tämä pieni vierashuone, sitten pitäisi olla kaiketi lapsiluku täys kun huoneetkin loppuvat.

Täytyy mennä kalastamaan nuo viikarit kylvystä, meteli on jo sen kuuloinen, taitaa olla koko kylppäri veden vallassa!

t. mariadee 10+2

Vierailija
24/25 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polly: Meillä ei ole ylimääräistä huonetta, asutaan kaksiossa niin koko perhe nukkuu samassa huoneessa. Ensin pohdin että kuinka me sinne sovitaan, mutta sitten muistelin omaa lapsuutta. Elämäni ensimmäiset 4 vuotta asuimme yksiössä, 4-h perhe. Eikä yhtään tuntunut ahtaalta, joten eiköhän kaksio meille riitä (ja seuraavallekin).

Tänään oli anopit kylässä, ja olipa raskas päivä. Ei mitenkään fyysisesti, mutta tirsat piti ottaa heti kun sain vierailijat ulos talosta.

Huomenna on onneksi vapaapäivä, voisi käydä jouluostoksilla ja muutenkin ottaa rennosti. Miten Kerttujen itsenäisyyspäivä? Linnanjuhlien katsomista ja sinivalkoisten kynttilöiden polttamista?

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 13+1

Vierailija
25/25 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin alkuraskaudessa turposi maha niin, että tuntui, ettei voi farkkuja pitää. Ja yhdet toisetkin housut kiristi muka vyötäröltä. Nyt ne samaiset housut meinaa pudota jalasta! Mieskin kiinnitti huomiota mun mahan turpoamiseen, ja nyt taas toisaalta siihen, että en ole läheskään niin isomahainen kuin pari viikkoa sitten. Ehkäpä seuraavaksi todella tulee se vauvamasu esiin ;)

Ja se turvotus muuten oli iltaisin pahinta. Nyt ei ole ollenkaan. Mulla on tuota mahaa aikasta reilusti, ja siitä kyllä huomaa kun se turpoaa!

Joko muilla kesäkerttusilla muuten on paino noussut? Mulla kun on tällä hetkellä vain laskenut, vaikka en edes ole voinut kovin huonosti - ei mitään oksentelua tai sellasta. Mut se huomattiin miehen kanssa, että ei olla kovin paljoa herkuteltu viime aikoina (siis ennen meidän viikonloppuihin kuului leffa ja megasäkki sipsiä tai karkkia, nyt herkuteltiin ekaa kertaa moneen viikkoon). Ja onhan tässä tullut liikuttuakin enemmän kuin kesällä...Kysyin neuvolassa, että onko kiinteytyminen kiellettyä, niin täti sanoi, että ei tietenkään. eikä kuulemma laihtuminenkaan ole vakavaa, jos se on tahatonta (eli tietoisesti ei saa laihduttaa) - varsinkin, kun lähtöpaino oli ylipainon puolella. Ekassa raskaudessa oli parisen kiloa tullut lisää viikkoon 14 mennessä (loppujen lopuksi oli 20 kiloa enemmän kuin lähtiessä).

Mutta nyt syömään ja untenmaille.

Eggis ja rusina rv 13+ jotain