Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~~KESÄKERTTUJEN VIIKONLOPPU~~~~

03.12.2005 |

Huomenta kerttuset!

Päätin aloittaa pinon koko viikonlopulle, kun täällä on ollut hiljaisempaa näin.

Kiitos ajatuksista ja zempityksestä eilen. Ja summersnow en pahastu neuvoista:-) Oli itseasiassa mukava lukea, kun meillä tuo mies tosiaan joutuu töitten takia oleen paljon juuri iltoja pois ja remontti vie melkein loppuajan. En ois itse ees tullu ajatelleeksi tota kodinhoitajaa. Täytyy tosiaan harkita, jos tämä pakkolepo jatkuu yli ton kaks viikkoo. Mies kyllä ymmärtää ja tekee, kun töiltään kerkiää. Onneksi tuo esikko on jo liki omatoiminen 3 v. Vessareissut ja pukemiset sujuu huh.

Se istukka oli siinä kohdun suulla ja lääkäri kyllä arveli sen nousevan kohdun kasvun myötä tarpeeksi. Toivotaan, koska haluaisin todella synnyttää alakautta, koska muuten tulee toinen sektio ja se on melkein silloin lapsiluku siinä.

Toivottavasti tää vauva pysyy ainakin yli 32 viikkoa. Itse joskus keskolassa työskennelleenä en toivoisi pienen syntyvän aiemmin. Mieluummin vaikka 40+, jos vaan sopii vaaville:-) Sähkötän ajatuksia massuun -hyvä yksiö, vuokra aika kesäkuun loppuun, täysihoito...

Joo, aina mahtuu uusia mukaan -TEVETULOA!

Mitäs muuta kaivelen pari roskaromaania tohon sohvalle ja vietän päivää. Hitto ulos pitäisi päästä, täällä tulee vielä mökkihöperöksi, mutta täytyy ajatella niitä, jotka joutuvat todella makaamaan monta viikkoa, jotta saisivat vauvansa. Nyt ei pidä itse valittaa:-

Lytte ja Masukki 12+ jeee uusi viikko

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viikonloppua aloittelemassa, mies nukkuu (pikkujouluista kotiutui 4 maissa) ja itse ajattelin suihkaista pikaisesti ostoksille. Eilen kun yritin etsiä itselleni housuja/hametta ja paitaa, jotka sopisi, niin käteen jäi vain kengät. Hyvä ettei kengännumero ole kasvanut, sitten loppuisi ideat tältä tytsyltä.

Rosa: sellaista kutitusta olen minäkin tuntenut alavatsalla, nyt jään odottamaan " sormen töytäisyjä" . Kiitos kuvailusta!

Ja vielä terve tuloa uusille! Mukaan mahtuu.

On muuten aika veto pois. Tai siis kyllä nyt on ihan pirteä, ja liikkuakin jaksaa, mutta tuollaiset kahden tunnin kauppakierrokset käy voimille ihan toisella lailla. Eilen kun tulin kotiin, jaksoin vain loikoa sohvalla ja tuijottaa televisiota. Jotenkin hengästyy helpommin. Tai ehkä se on vain tuo alhainen hemoglobiini (95), rautaa nyt syöty reilu viikko.. Ehkä tuo tästä.

Nyt sinne kauppaan.

Miten muiden viikonloppu on lähtenyt käyntiin?

Mrs.Marple & Tiitiäinen, rv 13+0 (JESSSSS!!!)

Vierailija
2/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta jo palauduin ja seuraavana odottaa siivousoperaatio. Nukkuukos muut Kertut vielä näihin aikoihin?

Niin ja pitää muistaa etsiä ja laittaa jouluvalot ikkunoihin. Joko olette laittaneet joulukoristeet/valot/mitä laitattekaan?

Kuulumisia muilta? Yksin on vaikea keskustella..

*huokaus*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pe kävin ultrassa ja kolmannen laskettu aika on 11.6! Tämä oli tämmöinen todellinen yllätysvauva, tulin tuossa pilleritä syödessä raskaaksi ja tuota kakkosta kun me väännettiin melkein vuosi!!! No kolmas lapsi on ihan tervetullut. Jostain kumman syystä ei töissä olo oiken huvita, tuossa jo kalenteria kattelin, että milloin ois mahkuja jäädä mammalomalle, jos ottaa sen varhennetun loman. Mukavia päivän jatkoja kaikille!

rv 12+5

Vierailija
4/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä suinkaan nukuta, vaan esikko pitää niin kiireisenä, ettei paljon jouda netissä roikkumaan.. Kohta aattelin vaunuttelemaan lähteä, jospas Eeli-poika nukahtais päikkiksille sitten.

Mä kerkesin taas eilen iloita hyvin nukutuista öistä... Noh, viime yö oli taas samanlainen kuin se ensimmäinen unikoulutusyö. En tiedä, et pitäiskö jo luovuttaa ja pistää Eeli sinne sairaalan unikouluun..

Muuten ei ois kyllä mitään hätää, mutta kun tää raskaana olokin vaatii veronsa. Ja loppua kohden vielä enemmän. Täytynee katsoa tonne maanantaihin asti, et miten nukkuu.

Mulla on 12. päivä lääkärineuvola, en oo käynytkään neuvolassa sen ekakerran jälkeen. Ihana käydä kuuntelemassa sydänääniä, kun en ole vielä kuullut kertaakaan :)

Rosa rv 14+1 ja Eeli 8,5 kk

Vierailija
5/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä on pidellyt ihan hirveetä kiirettä koko viikon. Huh huh onneksi on viikonloppu!

Olin sielä neuvolassa torstaina. Ajat olivat tietty 30 min myöhässä ihanaa mulla tuli sitten tunti miinusta sen takia. Olin pihalla kun oven tulikin avaaman nuori mies, kun olin tottunut jo omaan nais hoitajaani. Hän selvitti että oma neuvolatätini on kokouksessa,että hän sitten aloittaa jo mun kanssa. Otti veren paineet joka oli 110/62 se on kuulemma ihan hyvä. (en oikeen itse tiedä mikä on hyvä ja mikä huono, Jos joku tietää niin olis kiva tietää min ja max arvot) hemppa oli 122 oli laskenut aika lailla viime kerrasta,mutta oli kuulemma vielä kuitenkin ihan hyvä odottavlle äidille. (mun mielestä se oli vähän alhainen,mulla ei ole ikinä ollut noin alhaalla)Kaverin sydämmensyke oli 140 ja kuului kuulemma ihan mahtavasti. Kohtu oli kuulemma aika paljon sen kokoinen kun pitäisikin olla. Ne arvio että laskettun aika on aika lähellä oikeaa nyt,että tulee heittämään max 7 päivää. Sitten vauvan arviotu syntymäpaino olis kuulemma jotain 3 kilon paikkeilla. Se lasketaan kuulemma niin että lasketaan äidin ja isän syntymäpainosta keskiarvo (tiedoksi niille jotka haluavat itse laskea hyvikseen). Ja niiden mielstä oli erittäin tärkeää tietää,että olen syntynyt pienikokoisena,että jos vaavin paino on alarajoilla niin ei tarvitse turhaan panioida. Että oli ihan hyvät kuulumiset neuvolasta,tulin hyvällä mielellä pois :)

Eileen tuli oltua työpaikan pikkujoulussa ja voin sanoa,etä oli tosi kivaa. Ei ole vähään aikaan ollut noin mukavaa. Kotiuduin joskus 12 maissa kun alkoi vatsassa lihaksia särkemään,muuten olisin varmaan viihtynyt myöhempäänkin. Tänään sitten heräsin armottamaan päänsärkyyn jota hoidin kahvilla. Ei tullut oksennus :) Jipii mä voin juoda kahvia,tätä hetkeä olen odottanut!

Ja sitten varotus kaikille pirkka jogurtin ystäville! Katsokaan purkin pikkupräntti! Tyrnijogurttia ei suositella raskaana oleville! Siinä on samaa vaikuttavaa ainetta kun kolesterolilääkkeissä!!! Menin itse sitä syömään ja huomasin sen vasta jälkikäteen tietty!

Nyt pitäisi lähteä hakemaan viimeiset joululahjat kaupungista!

Lilli81 14+0

Vierailija
6/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas käymässä:)

kävin tossa aamusella tuolla ipecon ysmyssä kattelemassa vaatteita lahjaksi, ja kaikkea kivaa löytyikin :)

esikoisellekkin sain brio:n viininpunaisen samettimekon jouluksi :)

ja kivasti sai pikkuisille laadukkaita ja kivoja vaatteita joululahjoiksi!

omanapa: tuossahan tuo möllöttää. iltasin tulee aivan kauheet ilmavaivat :( mahakin tulee tosi kipeex siitä ilmamäärästä...

eilinen päänsärky jatku heti aamusta, eli särkylääkkeen joutu ottamaan melkeen heti kun oli herännyt, huoh...

jospa tää huomiseen mennessä loppuisi

ei oo niitä liikkeitäkään tuntunut enään...luulempa vahvasti että erehdyin ilmavaivoja luulemaan liikkeiksi...höh.

no kyllä niitä kerkee vielä tuntemaan...

mun mielestä liikkeitä vois kuvailla aika tarkkaan sellasex pienex kuplimisex tai perhosen siipien hivelyksi :)) semmosia pikku pyrähdyksiä...

on kyllä tosi vaikea kuvailla noita :D

nyt pitää mennä makoilemaan kun kuopus on päikkäreillä...

krisse, tytöt -02 ja -04 +masu rv 12+0

Vierailija
7/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oonko mää ainut pöljä joka pelkää kuin ruttoa ensiviikon ekaa ultraa?

Mua oikein todsiaan kammoksuttaa mennä sinne jos siellä ei olekkaan mitään elämää siis tuolla mahassa? Ja joudun kaavintaan tai jotain.. plääh. siis apua sanon minä. vaikka toisaalta se tuo myös helpotusta kun näkee onko vaiko eikö mutta kun pelottaa jos masussa ei kaikki olekkaaan hyvin..

Vierailija
8/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ihan senkin takia äkkiä kirjoittaa jotain, että saa laittaa uudet viikot 14+0!! Jee!

En ollut kuullutkaan tota juttua vanhempien syntymäpainojen keskiarvosta. Laskin huvikseni ja totta se oli esikoisen kohdalla: hänen syntymäpainonsa heitti vain muutaman kymmenen grammaa minun ja mieheni keskiarvosta! 3600 g tuntui muutenkin olevan about se mitä minusta ulos saa, joten toivottavasti seuraava ei ole sen isompi.

Mutta nyt jouluostoksille, HEI!

Vierailija
9/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat häät pitävät kiireisenä - enemmän surffailen hääsivuilla kuin vauva-sivuilla ;) Vaikka onhan noihin vielä 4 kk aikaa...

Kävin keskiviikkona lääkärineuvolassa. Kaksi viikkoa sitten oli neuvola, joten ei mitattu painoa eikä paineita. Ehkä ihan hyvä, koska oon päässyt laihtumaan tässä alkuraskaudessa huolimatta siitä, että pahaa oloa ei juurikaan enää ole ollut. Enkä ole oksentanutkaan kuin kerran - torstaina, kun 13 raskausviikkoa tuli täyteen :/

No, lääkäritäti määräsi minut sokerirasitustestiin joskus 24-26 viikoilla. Esikoinen oli syntyessään niin iso (4380g/53cm), että arveli sen olevan aiheellista. Hyvä niin. Aioin itse ehdottaa, että testi tehtäisiin varsinkin, jos paino alkaa nousta ihan kauheasti. Esikolta tuli 700- 1500g/viikko jostain 25 viikolta alkaen, joten loppujen lopuksi painoa oli 20kg enemmän kuin lähtiessä - mikä on tässä varressa jo niin paljon, että se tuntuu (ja näkyy).

Sydänäänet meinasi olla hakusessa. Alkoi jo pelko hiipiä sydänalaan, kun täti hakemalla haki, eikä löytänyt. Kun sanoin, että eka neuvolassa kuului tosi hyvin, niin etsi entistä tomerammin, ja löytyihän ne sieltä viimein =) On vikkelä kaveri, kun karkasi aina alta pois.

Mekin oltiin eilen pikkujouluissa miehen kanssa. Anoppi oli poikaa hoitamassa. Mukavaa oli. Tänään olis ollut kaverin tuparit, mutta en yksinkertaisesti jaksa lähteä. Ilmoitin jo, että en tulekaan, vaikka lupasin. Ihana ilta miehen kanssa tiedossa, sipsiä, salaattia ja patonkia ;). Sais vain tuon esikon unten maille hyvissä ajoin.

Että sellaista.

Eggis rv 13+2 (?)

Vierailija
10/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painoin syntyessäni 3900g ja mies alle 3500g, ja esikoinen oli tosiaan yli nelikiloinen. Eli meillä ei ainakaan pitänyt lähellekkään paikkaansa =) Toivottavasti tämä tulokas ei kovin paljoa ole esikkoa isompi - alkaa massun tilavuus tulla vastaan. Lääkärin mukaan mun lantiosta tulis läpi 5 kilonen perä edellä, että siihen se ei kaadu =D

E uudestaan

Vierailija
11/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä täälläkin suunnalla!

Illalla juili mahaa ilkeesti ja vuotokin alkoi taas..vähän jännittää mitä tuleman pitää..Onneksi jäi iltaan nuo mahan juilimiset, joten kohtalaisen luottavaisin mielin tässä vielä!

Minulla myös meno sokerirasitukseen viikolla 26, jos aiemmin ei " jää kiinni" . Meillä sekä sukurasitetta, että tuo keskimmäinen oli yli 4,5kg, ensimmäinen ja kolmaskin n.4kg... No meille varmaan aika jämpti, kun ollaan molemmat (mies ja minä) oltu syntyessään 4,2kg ja 52cm :-D

Jouluvaloista ja koristeista: Meillä on ulkona jouluvalot ja ulkotulia on muutamana iltana polteltu. Lasten kanssa maalailtiin sormiväreillä ikkunoita ja tontut laitettiin sinne talvisiin maisemiin tallustelemaan. Olohuoneen ikkunoita koristaa jo jouluverhot, keittiöön olisi tarkoitus käydä alkuviikosta ostamassa joku kiva joulukappa =)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Huomenna mennään katsomaan meidän tulevaa kummilasta (syntyi noin viikko sitten)...saas nähdä miten tippa tulee taas linssiin, kun pientä pääsee nuuhkuttamaan ja silittelemään ( heh, sylittelystä puhumattakaan )

Hattara rv ?? (laittelen nuo ärveet kun torstaina ultralla tarkastellaan)

Vierailija
12/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan suuntaa antavia nuo painoarviot. Minä olen painanut 3350g ja mies 3800g ja meidän pojat on painanu 3210g ja 3215g. Jäävät kyllä selvästikin tuon meidän keskiarvon alle. Sen sijaan sisarukset ovat olleet hyvinkin samankokoisia, vaikka esikoinen syntyi tasan rv40 ja kuopus 38+2.

Meilläkin oli eilen työpaikan pikkujoulut ja kotiuduin sieltä n. klo 24. Sitten en saanut untakaan vielä pitkään aikaan vaan pyörin sängyssä ja mietin työasioita.. :/ Ihan mukavat pippalot, vaikka ruoka oli vähän turhan erikoista. Hirvitti vähän syödäkin kun en tiennyt mitä se piti sisällään. Pomo ei huomannut raskauttani tai sitten se ei vaan kehdannut kysyä mitään.

Mä oon kans nyt muutaman päivän ajan tuntenut liikkeitä. Aluksi luulin, että vaan kuvittelen, mutta iltaisin kun käyn makuulle, niin alkaa tuntuu sellasta pientä möyrintää. Ja nytkin tuntuu! :) Se on sellasta ihan hentoista pientä tönimistä. Miten ihmeessä sitä kuvailis?!?

Mulla on maanantaina lääkärineuvola ja 13.12 eka ultra, jota odottelen innolla. Mieskin on tulossa sinne mukaan. Ihana saada pienestä tulokkaasta kuvia mukaan!

Nyt lähden laittamaan pojille iltapalaa ja sitten laitetaan ne nukkumaan. Jos vaikka päästäis välillä nauttimaan miehen kanssa toistemme seurasta ku eilinenki ilta meni työkavereille.. ;)

Palaamisiin!

mirju ja pikku-pööpöti 11+6

Vierailija
13/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanteellinen verenpaine on 120/80, normaali on alle 140/90, siitä ylöspäin on kohonnut. Ja alle ton 120/80 on myös hyvä. Riippuu aina millä tasolla ihmisellä on yleensä paineet. Esim. mun miehellä on normaalistikin yläapaine alle 100. Mulla siinä vaiheessa jo huimais aika paljon. Mulla on yleensä normaalisti jotain 120/75, mutta nyt oli 101/58. Siitäpä se mun huimaus johtuukin.

Muuten ei täällä mitään uutta. Olen nyt töissä ja täällä on aika hiljaista.

T: Tytteli-83 rv 12+3

Vierailija
14/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta jänskää kuplintaa tuolla kohdun seutuvilla. Toisaalta en usko, että vauvan liikkeet vielä tuntus, kuitenkin joka paikassa mistä vaan lukee/etsii tietoa, sanotaan, että uudelleen synnyttäjällä aikaisintaan tyyliin viikosta 15 alkas tuntua. Eli ilma se taitaa kiertää suolen mutkassa ja tehdä tepposensa ;)

Kyllähän niitä liikkeitä toisaalta jo kovasti odottelee =)

Eggis (taas)

Vierailija
15/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mistä lähteestä tietoni luin, mutta mulla on sellainen muistikuva, että uudelleen synnyttäjä voi alkaa tuntea liikkeitä rv13 lähtien, joten on täysin mahdollista tuntea niitä jo nyt. Ja en mä kyllä koskaan ennen oo tuntenu tällaisena suolen toimintaa jos se nyt sitä sitten oliskin... =D

Vierailija
16/25 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauduttiin juuri syntymäpäiviltä, ja yksi kaveri hoksasi että odotan. Ainoa ystävistämme jolle kerroin keskenmenosta. Odotettua, siksipä soittelimme tuleville sedille ja tädille tänään ja kerroimme mitä on tulossa (tai paremminkin kuka!).

rölli: Itsellä oli ainakin kauhukuvat mielessä ennen ensimmäistä (noh, toistaiseksi ainoaa) ultraa. Sinä päivänä kun iltapäivällä lähdettiin lääkäriin/ultraan, oli puhtaasti paniikki. Eli ihan normaalia. Yritä rauhoittua, hengitä syvään ja rauhallisesti. Totuus on kuitenkin aina parempi kuin mitkään kuvitelmat. Itsekin kuvittelin vaikka mitä, mutta terve sikiö (pää, kaksi jalkaa ja kaksi kättä ja sydän sykki) sieltä löytyi. Tsemppiä odotukseen,

Vierailija
17/25 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla liian aikaseen liikkeellä täällä kun sormetkin menee ihan omia aikojaan :))

kohta on taas viikonloppu ohitse, kovasti odotellaan ensi viikon torstaita...aika sinne kättärille ultraan :)

enkä ole vielä edes saanut lapsen vahtia, sinnekun ei voi niitä mukaan ottaa...

täytyykin kysellä anopilta minkä painoisena meidän ukko on syntynyt että miten hyvin tuo keskiarvo pitää paikkaansa.

ite tiedän syntyneeni tooosi pienenä, tais olla jotain 2-3kilon välillä. Ukosta en sitten tiiäkkään.

meidän tyttöjen syntymä painot on olleet: 2002 Janina 3680g ja 2004 Mimosa 3375g

kahtellaan taas myöhemmin :)

krisse, masuasukki rv 12+1

Vierailija
18/25 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta on taas viikonloppu ohitse, kovasti odotellaan ensi viikon torstaita...aika sinne kättärille ultraan :)

Kappas, mikä sattuma, minäkin olen menossa torstaina ultraan Kättärille :-)

Ultra jännittää täälläkin aivan mielettömästi. Ensin keskiviikkona lääkäriultra terveyskeskuksessa. Se jännittää eniten, koska siinä kun kävin viimeksi, niin todettiin että siellä ei olekaan enää elävää sikiötä. Ja kauhuskenaarion toistuminen tässä vähän kalvaa mieltä.

Tietenkin torstai np ultrakin jännittää, kun nyt tiedän että nämä ikävät tapaukset eivät satu aina vaan " muille" , vaan niitä voi ihan sattua omallekin kohdalle, valitettavasti.

Sitten oilisi seuraava ultra Kättärillä tammikuussa. Jotenkin tuntuu että aika menee tosi nopeasti nyt. Vastahan tässä mietin että olenko edes raskaana.

Ja ensi kesänä en edes ole enää töissä vaan mammalomalla. Eli hektinen kesäkausi jää multa sitten kokematta töissä. Jos nyt kaikki menee hyvin. Ja viimeistään maaliskuussa mun olisi ilmoitettava pomolle että jään äitiyslomalle, sinnekin tuntuu olevan enää tosi lyhyt aika.

Noh, eiköhän tämä aika ala mennä tässä verkkaisemminkin kunhan ollaan päästy tämän jouluhässäkän yli.

Niin, joku kysyi että onko jouluvalot jo laitettu. Täytyy kyllä myöntää, että emme edes omista mitään jouluvaloja. Eli ei taideta tänäkään vuonna laittaa :-) Eikä jouluverhoja, eikä muutakaan joulukrääsää, kun meillä ei ole muutenkaan tapana laittaa moisia.

Onko teillä muilla muuten jo vauvalle oma huone? Vai onko se teillä vasta ajankohtaista sitten joskus?

Vierailija
19/25 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytteli-83 kiitos verenpaine valistuksesta!

Oli kiva kuulla muidenkin arvioita tosta syntymäpaino jutskasta! tosiaan sehän on vaan arvio. Mutta kuitenki aika jännää kuinka ne voi noin sen arvioida :)

Eilen päivä meni taas siivillä. Tännän pitää taas juosta paikasta toiseen ja huomenna on tietty sitten ihan loppu työssä.

Jouluhommeleista: Meillä ei valoja tosiaan omisteta,joten emme niitä laita. Jouluverhot on vaihdettu tällä viikolla ja se piristi ihan kivasti :) Joulukuusta ei tule allergian vuoksi. Mutta muutenkin vietetään joulua kylässä joten se olisi aika turha muutenkin. Olisihan se ihana hos olisi kuusi,mutta kun ei ole mahdollista niin saa sen sitten unohtaa.

Meillä on kans ultra ja seuraava neuvola tammikuulla.Mua jännittää kans toi ultra. Toivottavasti aika menee nopeasti! Mulla ei ole vielä tuntunut liikkeitä varmasti. Mutta ensi synnyttäjillähän ne tuntuvat vasta myöhemmin. Niitä odotellessa

Lilli81 14+1

Vierailija
20/25 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaiaamut on parhaita, täytyy myöntää!

Jouluvaloja oon ripustellyt ja kötöstellyt (en siis mitään vilkkuvia värivaloja ikkunoihin) mitä oon löytänyt, ja aion käydä vähän jotai kivaa hakemassa lisää jostain halpakaupasta ku tuntuu et valoa kaipais. Kirkkaat valot lasipurkissa tekee joulua ja piristää kummasti.

Omanapa vaan kasvaa. Eilen pikkujouluihin vedin vaan tiukkaa paitaa päälle ja kireet farkut ettei vain kaverit luulis et oon lihonut. Jos raskautta epäilevät ni eivätpähän ainakaan uskalla kysyä heti. Vielä viikko sitten ihmettelin, et kuinka toisilla jotain jo näkyy, mut nyt pullottaa itselläkin. Olisko hyviä neuvoja, kuinka sen vois olla huomaamatta jos ei pysty olla siitä ylpeä?

Luin jostain et pääkipu on tässä vaiheessa normaalia (rv 12+6) mut onko normaalia jos se jatkuu monta päivää. Meinaa pinna kiristyä kaikista tekijöistä yhteensä, eikä se ainakaan parisudetta helpota. Alaselkäkipujakin pitää vaan kestää... hmm

Ultra perjantaina eikä mua pelota. Oon kai liian naiivi pelkäämään kaikkea mahdollista, tuntuu ettei mulle, ei meille. Tiedän, et kaikki on mahdollista, mutta kaikki on mennyt niin hyvin, etten viitsi pelotella itseäni niin kauan kun pystyn pitämään ajatukset kurissa. Sittenhän sen näkee ja kuulee jos kaikki ei olekaan hyvin

Ottilja juo aamukahvinsa tänään myöhään...