Onko 3,5-vuotiaalle 10h:n hoitopäivät ihan liikaa?
Olisi työ, mutta se tietäisi lapsellenikin 9,5-10 tunnin hoitopäiviä. Minulla 8 tuntia töissä ja tunti työmatkaan suuntaansa.
Kommentit (8)
Mutta joskus se on ainoa vaihtoehto. Me olemme itse valinneet tietoisesti sellaiset työt, että lapsen hoitopäivä on AINA jäänyt 7 tuntiin. Parempipalkkaisia töitä olisi ollut tarjolla, mutta lapsi on mennyt niiden edelle. ELi jos neuvoa kaipaat, ottaisin vain työn, joka joustaisi (ehkä osa-aikaisen?). Riippuu tietysti omasta alasta, työtilanteesta ja asuinpaikasta. Jos työ olis "lottovoittotasoa" eli sellaisia tulee vastaan vain 1 10 vuodessa, niin saattaisin ottaa työn, mutta pakottaisin miehen joustamaan omissa työajoissaan...
Olisi työ, mutta se tietäisi lapsellenikin 9,5-10 tunnin hoitopäiviä. Minulla 8 tuntia töissä ja tunti työmatkaan suuntaansa.
en edes aikuisena jaksaisi olla 10 h vieraassa meluisassa sosiaalisessa ympäristössä. jaksaisitko sinä?
Eikö ole mahdollisuutta tehdä lyhennettyä työaikaa tai että toinen vanhemmista vie ja toinen hakee tms?
Mutta on siellä päivähoidossa paljon lapsia joilla 10h hoitopäivät, koska kaikille se työaikojen sumpliminen ei ole mahdollista.
Liikaa ja liikaa, mut ei se kyllä hyvä vaihtoehto ole.
Ihan normipäivähän se päiväkodissa on jos on vähänkää työmatkaa, jotta kyllä se lapsi sinne sopeutuu. Pitkä päivähän se on, mutta kyllä tuon ikäinen siitä jo varmasti selviää. Onhan niitä töitäkin joskus alettava tekemään kuitenkin. Onnea uudestä työpaikasta! Kyllä se arki siitä lähtee suttaantumaan.