Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: teetkö ykköseen väkäsen? Entä seiskaan poikkiviivan?

Vierailija
29.11.2012 |

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaankaan ei tule poikkiviivaa. Seiskassa on pidempi yläviiva kuin ykkösessä, muuta eroa ei ole.

Minusta aivan järjetön ohje!

Vierailija
22/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sentään enää tee seiskaa siten, että se yläviiva on "kiekura" niin kuin koulussa opetettiin. Nykyäänhän ei enää missään kirjaimissa ole mitään kiekuroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koulussa opetettiin ettei kumpaankaan sitä kuulu.

Vierailija
24/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö vasta ollu jotain uutista, että joku opetusministeriö tai joku nii haluaa tuoda siihen 7 sen poikkiviivan takas, niinku se on joskus oikeesti kuulunutki!

Vierailija
25/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä ykköseen ei tule mitään väkärää ja seiskaan ei tule poikkiviivaa. Itse en ykköseen laita väkästä (välttyy sekaannuksilta ;) ), mutta seiskaan laitan edelleen poikkiviivan koska mielestäni se on hienompia ja tykkään täällä sen erottovuudesta tyylillään. ;)

Ikää minulla on 25 ja koulussa opetettiin vielä silloin seiska poikkiviivalla.

Vierailija
26/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskassa se poikkiviiva, vaikka nykyään sitä ei lapsille opeteta. Käytännössä numeroiden erottaminen toisistaan on paljon helpompaa, kun seiska merkataan poikkiviivalla. Jos siis haluaa tulla ymmärretyksi, lisäisin sen poikkiviivan vaikka mitä muuta opetetaan.

Vierailija
27/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelen kirjoitustyylejä tarkoituksella :)

En tiennytkään, että nykyisin kouluissa opetetaan 7 ilman poikkiviivaa.

Vierailija
28/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Jenkeissä ja täällä Italiassa ykkösen alle laitetaan poikkiviiva erottamaan ykkönen seiskasta (jossa ei siis ole poikkiviivaa).

Tämä on parempi tapa kuin se, että ero olisi ainoastaan sen yläsakaran pituudessa.

Johan se näkyy esimerkiksi äänestäessä Suomessa, että joitakin seiskan tai ykkösen sisältäviä ääniä ei hyväksytä kun ei osata tulkita kummasta numerosta on kyse. Typerää siis. Tuo poikkiviiva ykkösen alle ratkaisisi ongelman.

Vierailija
29/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestyskopissa teen numerot ohjeiden mukaan.

Vierailija
30/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköseen teen joskus väkäsen, seiskaan aina poikkiviivan.

Vierailija
31/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsille opetetaan asia nykyisten sääntöjen mukaan: ykköseen ei väkästä ja seiskaan ei tule poikkiviivaa.

Eli älkää opettako lapsille koulun kanssa ristiin asioita.

Vierailija
32/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita ykköseen väkästä enkä seiskaan poikkiviivaa. Aiemmin laitoin seiskaan poikkiviivan mutta töissä koululaisten parissa opin että näin ei kuulu tehdä.

Vierailija
33/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ykkösen teen välillä ilman väkästä ja välillä väkäsen kanssa.

Vierailija
34/39 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupea muuttamaan kirjoitustyyliäni. Jos lapseni ihmettelee merkkejäni, kerron, että näin tämä on mielestäni selkeämpi. Jos en laittaisi seiskaan poikkiviivaa, niin ykköseni ja seiskani olisi melko samannäköisiä :D

Lapseni joko matkii minua (niinkuin itse tein lapsena, eikä koulussa siitä rangaistu), tai tekee niinkuin on koulussa oppinut. En saa kummastakaan tavasta päänsärkyä.

Vierailija
35/39 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan opetettiin ilman väkästä ja ilman poikkiviivaa, mutta menen sillä mentaliteetilla nyt 21-vuotiaana, että minun käsialani, jonka ei tarvitse orjallisesti palvoa ykkösluokan sääntöjä. Ykköseen tulee minulta väkänen ja seiskaan poikkiviiva, poislukien tilanteet, joissa ykköseen ei saa laittaa väkästä. Olen tehnyt niin jo 2-luokalta alkaen.

Teenhän minä kolmosenkin niin, että se yläosa muistuttaa kärkikolmiota.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVUsMI5bjjpYalsAP…

Vierailija
36/39 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-hommissa tulee vieläkin joskus, mutta ennen enemmän, kirjoitettua lisenssikoodeja. Se on sitten mukavata arvailla myöhemmin onko tämä 0 vai O, 1 vai I vai 7 tai 8 vai B... Tästä jäänyt itselle tavaksi seiskaan poikkiviiva, ykköseen väkänen ja nollaankin / päälle.

Vierailija
37/39 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen, koska näin se on minulle opetettu

Tosin aika harvoin nykyään joutuu käsin mitään kirjoittamaan

Vierailija
38/39 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon aina tehnyt. Siksi jo 6 veenä ope otti puhutteluun, koska muka saivartelin. Oikeasti olin kiltti tyttö joka ei koskaan kiusannut ketään.

No ne open lapset kiusasivat kaikkia eivätkä valmistuneet yliopistosta.

Vierailija
39/39 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaassani ykköseen tehdään oikein syvä väkänen ja seiskaan poikkiviiva. Eivät nämä täällä ymmärrä ykköstä ykköseksi ilman sitä väkästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme