apuja nyt ja mielipiteitä: MIKSI mies käyttätytyy näin??erokriisi..
Lyhyesti, koska olen henkisesti täysin uupunut.
Ero näillänäkymin tuloss. Huonosti mennyt vuosia. Syitä: valehtelua, alkoholismi ( ei myönnä tietenkään), peliriiippuvuus, vastuutomuus, ja näistä johtuen riidat, myös väkivaltaa.
Nyt kun vihdoin olen saanut asiat siihen pisteeseen että haluan hänen muuttvavan pois niin mies pakenee. ei suosutu MINKÄÄNLAISEEN keskusteluun; miten arki ja käytännön asiat ( meillä lapsia), mihin meinaa muuttaa, miten vastuu lapsista jaetaan (ko?) ym ym. ryypänmnyt nyt 3 yötä, kotiin tullut edelleen nukkumaan.????0 tavarat on eteisessä.
Kysyin tänään milloin hakee tavarat, ei kunnon vastausta. Kysyin tulisko keksustelemaan, sanoi joo, nyt tuli viesti : en oo tulossa, älä edes odota. Taitaa istua lasin äärellä, arvaan. Selviä kausia oli, mutta nyt taas näköjään ei pysty olee juomista/peleistä erossa. ja tietty mä olen syypää edellämainittuihin toimiin, jne...
tutuua kelleen? itse uhoaa kuinka iloinen on erosta, silti ei tule kuten aikuisen kuuluisi, asioista keskustelemman, ei vastaa puheluihin. tuntuu että meen rikki kokonaan.
lasten vuoksi hajalla, miten he tän kestävät..
antakaa vertaistukea, mulla ei ole ketään..vanhempiin huonot välit, ystäville en puhu (paitsi yhdelle), työt hoidan itseni kovettaen..
MITEN SELVIÄN?
Kommentit (27)
Voinko mielestäsi kuitenkin luottaa kun mies sanonut että rakastaa meitä? Joskus epäilen sitäkin..turhaanko epäilen? Haluan uskoa et rakastaa mutta kun viina vie niin kaikki muu vaan jää taka-alalle?? Jotakin alkoholismista tiedän, toisella vanhemmalla se on( nykyään ei juo)..ei koskaan ongelmaa myöntänyt ja siitä ei suoraan lapsuudessani puhuttu. Kannan kai jonkinlaista kaunaa tätä vanhempaani kohtaan edelleen..
Onko ne alanon tapaamiset aina ryhmissä? Yritän ottaa yhteyttä, et saisin itselleni tukea.
Ap
nyt en osais edes odottaa muun laista käytöstä...
nyt en osais edes odottaa muun laista käytöstä...
Sulla näyttää olevan sivistys ja oikeinkirjoitus hallussa...: muun laista... On kylläkin yhdyssana, nytpä opit senkin.
En tajua tollasia pellejä, jotka kommentoi kun ei oo mitään oikeesti sanottavana.
Itse olen kärsinyt alkoholismista masennuksen aikoihin, olin tuolloin todella välinpitämätön perhettä kohtaan, mutta sydämessäni rakastin ja rakastan äärettömästi heitä. ovat kaikki kaikessa mulle. tuli asumusero, mutta kun hain ja sain apua masennukseen, alkoi pikkuhiljaa myös toipuminen. nyt olemme muuttamssa taas yhteen. Jos vaimoni tuona heikkona hetkenä ois nauhoitellut puheluita ja kieltänyt tapaamasta lapsia, olisin varmaan romahtanut ja en tiedä olisnko enää tässä maailmassa.
asiat ei ole mustavalkoisia, ei voida tietää mikä saa ap:n miehen käyttäytymään noin. ei näistä kirjoituksista voi täällä paljon päätellä.
mutta kaikesta voi myös selvitä!
- Mies
Teillä on käynyt tuuri siinä, että keskinäinen rakkautenne ei kuollut vaikka olitte (ehkä) elämänne kriisissä. Kai ymmärrät, että rakkaus aika helposti kuolee ja tilalle tulee katkeruus ja inho, jos toinen ei kanna vastuutaan ja pilaa oman, kumppaninsa ja lastensakin elämän.
Olen siinä samaa mieltä, että tietysti kumppania täytyy tukea myös alamäissä, mutta rajansa kaikella ja kaikkien jaksamiskyvyllä. Minulle itse esimerkiksi riittäisi se, että mies kerrankin löisi minua tai lapsia. Siinä ei auttaisi mitkään selitykset, en jäisi toista kertaa odottelemaan.
Aloittajalle voimia, tosiaan et todennäköisesti saa mieheen kontaktia ennenkuin hän on ehkä käynyt aivan pohjalla ja ennenkuin hän itse haluaa auttaa itseään ja toipua alkoholismistaan.
Voinko mielestäsi kuitenkin luottaa kun mies sanonut että rakastaa meitä? Joskus epäilen sitäkin..turhaanko epäilen? Haluan uskoa et rakastaa mutta kun viina vie niin kaikki muu vaan jää taka-alalle?? Jotakin alkoholismista tiedän, toisella vanhemmalla se on( nykyään ei juo)..ei koskaan ongelmaa myöntänyt ja siitä ei suoraan lapsuudessani puhuttu. Kannan kai jonkinlaista kaunaa tätä vanhempaani kohtaan edelleen.. Onko ne alanon tapaamiset aina ryhmissä? Yritän ottaa yhteyttä, et saisin itselleni tukea. Ap
Ehdottomasti voit luottaa siihen että hän rakastaa sinua ja lapsia. Alkoholi on hermomyrkky ja muuttaa aivokemiaa, sen takia hän ei pysty käyttäytymään juodessaan toisin, vaikka järki ja tahto haluaisivat. Hän tietää tekevänsä väärin, mutta hänen aivonsa käskevät häntä juomaan, ja omia aivoja vastaan on vaikeaa taistella. Siihen pitää saada ammattiapua, hyvin harva pystyy siihen taisteluun ilman asiantuntijoiden apua.
Al-anonin toiminnasta en tiedä muuta kuin että monet ovat saaneet sieltä paljon tukea. Mitä jos soittaisit kuitenkin a-klinikalle ja kertoisit tilanteesi, he osaavat kyllä opastaa sua eteenpäin.
Toi on vakava paikka ja vaikuttaa sekä sinun että lastesi loppuelämään. Kannattaa todella ottaa tilanne nyt vakavasti ja yrittää parhaansa että saa tilanteen haltuun ja lapsille ja itselle rauhallisen elämän ilman alkoholia.
Vielä sydämestäni nr21. Sait minut ymmärtämään jotain hyvin tärkeää tämän vakavan tilanteen keskellä. Kaikkea hyvää elämääsi!
Se ei silti tarkoita, etteikö oma isä olisi tärkeä.
Jos miehesi ei kykene keskustelemaan asioista, älä edes yritä sitä, vaan ota ohjat käsiisi. Asioista voi keskustella myöhemminkin