Kauhea ummetus just nyt ja oon Thaimaassa!
Varoitan, että nyt tulee kakkimis-juttua... Voihan nyt vee... Thaimaassa olen ollut nyt pari viikkoa lomalla ja vatsassa ihan hirveä ummetus! Yleensähän sen pitäisi olla just päin vastoin. Mitä tässä pitäisi tehdä??
Maha oli aamulla myös niiiiin helvatan kipeä, että jouduin menemään sairaalaan! Siellä ne ottivat mm. varjoaine kuvauksen ja tsekkasivat ettei ole jotain tukosta tai kasvainta tai umpisuolen tulehdusta. Aamulla ja päivällä myös oksetti, varmaan siksi kun maha oli niin kipeä ja olin ihan kirjaimellisesti kaksin kerroin. lääkärissä annettiin myös peräruiskeita.
Sain kolmenlaista lääkettä ja masu ei niin kipeä enää ja yhden lääkkeen ansiosta törähti äsken oikein kunnolla. Mut ihan järjettömän kauhea olo ja vähän kuumeinen olo myös... Huomenna pitäisi lähteä Kambozan puolelle lentämällä mut mahassa kauhea olo ja pelkään että tää on jokin myrkytys tai vastaava, kun on kuumettakin. Mikähän tauti mulla on vai ihan vaan normaalia kovempi ummetus? Mulla tulee aina matkoilla ummetusta . Viime Thaimaan reissullakin piti kävellä apteekkiin eikä ne edes tajunneet mitä lääkettä halusin kunnes sanoin "I eat but nothing comes out".
Kommentit (11)
Paikallisia katkarapu-, kala ja kasvisruokia mut viime päivinä myös isoja pizzoja :/ Viljaa en ole syönyt täällä kuin siis viime päivinä. En käytä maitotuotteita. Olutta tai breezeriä 0-4 päivässä. Uin joka päivä ja kävelen paljon.
Tosi tulista ruokaa oon vetänyt mut jotenkin tuntuu, että matkat aina ihan kokonaisvaltaisesti sekoittaa mahan toiminnan ummelle. En tiä.
Auttakaa nyt joku, kun ei tuota laksatiivi-lääkettäkään voi ylen määrin vetää!
Eli sun pitää juoda 1L /+10C lämpöä jos on esim. +34C sun pitää juoda 3,4L vettä! jos juo alkoholia niin sen lisäksi myös saman verran lisää vettä tuon suosituksen päälle.
Nestevajekin ummettaa.
Eli sun pitää juoda 1L /+10C lämpöä jos on esim. +34C sun pitää juoda 3,4L vettä! jos juo alkoholia niin sen lisäksi myös saman verran lisää vettä tuon suosituksen päälle. Nestevajekin ummettaa.
Mites nyt 10 asteen pakkasilla? :D Aikuisen nestetarve on kyllä sen pari litraa vaikka olisi millainen rapakeli, ja nesteentarve helteellä ei riipu lämpötilasta vaan henkilön koosta, iästä ja fyysisestä aktiivisuudesta. Vesi on lisäksi äärimmäisen huono hellejuoma, koska hikoillessa menetetään isot määrät suolaa ja vedessä sitä on... ai niin, ei yhtään.
Minä en ikinä lähde ulkomaille ilman, että otan peruslääkkeet mukaan, ja se tarkoittaa ilman muuta Laxoberonia ja toisaalta Immodiumia.
Muista sinäkin nuo ensi kerralla.
Mutta tähän akuuttin hätään: voi tuo olla tavallista ummetustakin. Onneksi olet saanut lääkkeet.
Jos kipu on sellaista kouristuksen kaltaista (ei siis jatkuvaa jomotusta), voisi olla samaa, jonka minä sain Bangkokista, eli Kampylobakteeri. Kannattaa testauttaa kotomaassa, jos ei ole siihen mennessä parantunut. Tulee herkästi ulkomailla, ei ole vaarallinen, mutta voi olla aika kivuloinen. Periaatteessa aiheuttaa ripulia, mutta minullekin enemmänkin ummetusta, kumma kyllä.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/…
Minä en ikinä lähde ulkomaille ilman, että otan peruslääkkeet mukaan, ja se tarkoittaa ilman muuta Laxoberonia ja toisaalta Immodiumia.
Muista sinäkin nuo ensi kerralla.
Mutta tähän akuuttin hätään: voi tuo olla tavallista ummetustakin. Onneksi olet saanut lääkkeet.
Jos kipu on sellaista kouristuksen kaltaista (ei siis jatkuvaa jomotusta), voisi olla samaa, jonka minä sain Bangkokista, eli Kampylobakteeri. Kannattaa testauttaa kotomaassa, jos ei ole siihen mennessä parantunut. Tulee herkästi ulkomailla, ei ole vaarallinen, mutta voi olla aika kivuloinen. Periaatteessa aiheuttaa ripulia, mutta minullekin enemmänkin ummetusta, kumma kyllä.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/…
Kiitos tiedosta, Justiinsakin kouristelua! Kauanko olit huonovointinen??
Voi, onpa ikävä varmasti sairastella lemmenlomalla Thaimaassa!
ei muustaku menet paikallisten shemale-ukkojen tykö ja annat rahasta vähän rassata sitä rööriä sitä varten sinne oot kuitenki menny ;)
Vierailija kirjoitti:
Eli sun pitää juoda 1L /+10C lämpöä jos on esim. +34C sun pitää juoda 3,4L vettä! jos juo alkoholia niin sen lisäksi myös saman verran lisää vettä tuon suosituksen päälle. Nestevajekin ummettaa.
Mites nyt 10 asteen pakkasilla? :D Aikuisen nestetarve on kyllä sen pari litraa vaikka olisi millainen rapakeli, ja nesteentarve helteellä ei riipu lämpötilasta vaan henkilön koosta, iästä ja fyysisestä aktiivisuudesta. Vesi on lisäksi äärimmäisen huono hellejuoma, koska hikoillessa menetetään isot määrät suolaa ja vedessä sitä on... ai niin, ei yhtään.
....ottaa suolaa sen veden kanssa. Ihmisestä 60% on vettä...että kyllä se on ihan paras juoma. Ja onhan kivennäisvettä siellä Thaimaassakin. En tiedä miten siellä suolaa...onko ruuissa? Suomessahan sitä saa ruuasta yllinkyllin. Aape ens kertaa varten ennakoi, kun sulla on toi ummetustaipumus. Toivottavasti tokenee pian. Ikävä vaiva. Maustettu ruoka kyl ummettaa.
Neuvottiinko klinikalla, millaista ruokavalio kannattaisi noudattaa ummetuksen helpottamiseksi?
Syö seisonutta majoneesisalaattia (ei huippu-) hotellin ravintolassa. Varmasti toimii.
Jos siis vaiva on ollut jo jonkin aikaa ja kyseessä vaikea ummetus. Ota niitä laksatiiveja vaan niin saat suolen tyhjäksi ja olo helpottuu!
Mitä oot siellä syönyt kun vatsasi on tuossa kunnossa?