Kerron täällä, kun en muuallakaan voi. Mua harmittaa etten saanut vihkisormusta!
Vieläkin harmittaa, vaikka häät oli jo elokuussa. Ukko on vähävarainen, joten ymmärrän. Mutta ärsyttää kun ihmiset katsoo suoraan vasemman nimettömään kun sanon olevani naimisissa ja aina joutuu selittämään, että joo ei mulla ole sormusta, ehkä sitten joskus saan sellasen. Anteeksi että olen näin pinnallinen. Miehelle en tosiaan sanoisi asiasta mitään, mutta jollekin piti kertoa. Nyt helpotti :)
Kommentit (37)
ja varmaan 10 vuoteen en ole käyttänyt sormusta.
Ei ole tarvinnut mitään selitellä kellekään, se on oma asiani pidänkö vai en. Et se siitä tarpesta selitellä.
Mutta koska toivoisit sormusta, niin se on eri asia. Puhu siitä miehellesi, kyllähän vihkisormus pitää olla jos sellaisen haluaa liiton merkiksi. Ja nimenomaan mies sen ostaa.
Mutta mies oli sitä mieltä, että säästetään rahaa. Vaikka sanoinkin, että ei tarvitse kallis olla. Ja todella tarkoitan, että 50 e sormus olisi tehnyt minut hyvin iloiseksi!! ap
Siis kyllähän tuollainen sun toiveen täydellinen ohittaminen kertoo miehestä muutaikin kuin sen, ettei sillä ole rahaa.
Kurja tilanne, mutta hiukan tuntuu oudolta, jos miehellä ei ole minkäänlaiseen sormukseen varaa.
Itse oon ajatellut että en naimisiin mennessäni hankkisi ollenkaan vihkisormusta, pitäisin vaan kihlasormusta. En oikein ole sormusihmisiä; kihlasormukseen olen tottunut, mutta sormuksista tulee muuten helposti olo, että sormissa killuu jotain ylimääräistä. Mutta ihmiset on niin erilaisia, jotkut varta vasten haluaa vieläpä oikein monen tonnin rinkulan.
Ei sen sormuksen tarvitse olla kallis, ihan 40 eurolla saa kauniin hopeasormuksen (kuten itsellänikin on).
Siinä on kysymys symbolista ja symbolisesta teosta, että mies sen ostaa. Se siinä onkin tärkeää. ap
Kuvastaa ajatteluasi ja tunteitasi. Ei mies mikään ajatustenlukija ole.
Nosta kissa pöydälle niin sanotusti.
Rakkaus lämmittää vähän aikaa, mutta jatkuvat riidat rahasta ovat yksi yleisimmistä erojen syistä.
siskollani taitaa olla kaksi ihan samanlaista sormusta.. voihan sen hienon ja kalliin sormuksen ostaa sitten myöhemmin. Sormushan on lopulta "vain" symboli.
Ei tarvii olla kallis. Kalliin voi ostaa sit kun lapset on isoja, asuntolainat maksettu yms. Jos se siis vielä silloin on tärkeää.
ja pienellä timantilla viidelläkympillä.
Jos tuohon ei pysty, niin mihin ne ukon rahat ovat menneet. Oliko sittenkin kyse siitä, että ap halusi 5000 € sormuksen?
lapsellista
en mäkään aina käytä sormuksia, eipä ole tullut mieleenkään alkaa selitellä kellekään miksi en !
sano miehelles että toivoisit että ostaisi sulle sormuksen. Ei kiukkusesti, vaan nätisti sellasella hetkellä kun olette läheisiä ja teillä on hyvä olla. Toimii :-)
perään jos ei itse ole sitä valmis ostamaan. Voi siirtyä nykyaikaan jo.
Minä ostin oman sormukseni mutta myös miehen. Hyvin
Siis hyvin olisi silti pärjännyt ilman sormuksiakin.
"Ingen kultur! "
eikä kukaan katso kieroon. En usko sua, ap!
Mutta kannattaa ehkä sanoa suoraan miehelle, että asia kalvaa sinua. Hän varmasti ymmärtää ja pystyy hankkimaan vaikka väliaikaisen, halvan sormuksen sinulle.
Meille vihkipappi sanoi, kun käytiin tilaisuutta läpi, että tässä kohtaa tulee ne sormukset. Mutta ei ole pakko olla.