Mitä mieltä puuhailtavasta alkoholin mainonnan rajoittamisesta?
Neuvottelut alkoholimainonnan rajoittamisesta alkavat.(HS) Halutaan:
-poistaa alkoholimainonta kaduilta ja muilta yleisiltä paikoilta
-kieltää mielikuvamainonta
-tv-mainoksia saa näyttää vasta kello 23 jälkeen
Ööh, siis eikö mainonta ole aina mielikuvamainontaa? Mitä se sitten on, jos ei sitä? Nähdäänkö tv-mainoksissa nyt vain paikallaan pysyvä kaljapullo pöydällä, jotta mitään ylimääräisiä mielikuvia ei herää?
Kotimainen panimoteollisuus kritisoi sitä, että mainonnan rajoitukset vaikuttavat kotimaisiin tuotteisiin, koska kaapelikanavilla saa ulkomaisia tuotteita mainostaa vapaammin.
Omasta mielestäni kellonaikarajoitus on ihan ok, mutta tuota "ei saa mainostaa mielikuvin" -rajoitusta en ymmärrä sisällöllisesti.
Kommentit (5)
myydään elämäntapaa, sitä että kun juot vaikka tiettyä sidukkaa, elämäsi on ihanaa biletystä rannalla (vetoaa erityisesti nuoriin). Nuoria tässä halutaan suojella, jotka ovat suojattomampia mainonnan manipulointia vastaan. On eri asia näyttää mainoksessa pullo siideriä ja spiikkinä "Osta Siideri X, se on hyvää".
Se juomisen malli täytyy tulla kotoa eikä minkään mainosnikkarin työpöydältä.
Ei röökiäkään saa mainostaa, miksi alkoholia tarvitsee? Eiköhän suomalaiset sitä kuluta ihan tarpeeksi ilman lisähoukutuksiakin.
Panimoteollisuus on vähän niinkuin lapsi joka inttää, että koska naapurin Ripa saa hypätä autoallin katolta niin kyllä munkin pitää saada.
Eniten mua haittaa röökin ja alkoholin häpeämätön mainonta formuloissa ja lätkässä. Money talks ...
Kuinka monen luulette tällä perusteella pysyvän raittiina??
Ne joiden kotona vähät välitetään, vedetään perseet jne nuori saa kyllä sen mallin paaaljon lähempää kuin mainoksesta :D
Samaa sarjaa tämän "lelukuvastot kirjekuorissa kotiin" paskan kanssa.
VASTUU ON VANHEMMILLA
terv. neljän äiti